שמונה שלבים להגשמת חלום 

אני רוצה לספר לכם משהו אישי, שאני רוצה לתת לכם אותו במתנה, כי אני חושבת שהוא חשוב ויכול להיות משמעותי לכל אחד או אחת. 

חיפשתי קודם לכן איזה מסמך בבית ונתקלתי במכתבים שכתבנו בעלי ואני אחד לשני, לפני 15 שנה וקצת. עוד לפני שנפגשנו (!).
כשהכרנו, אחד הדברים הראשונים שעשינו ביחד היה… לכתוב תוכנית משותפת לחיים בעלי משמעות. חיים של עשייה ותרומה. חיים של הגשמת חלום. 

הוא כתב לי אז שיש שמונה שלבים להגשמת חלום (אני יודעת שיש כאלה שאומרים שיש ארבעה שלבים, או שישה או 15. בואו נזניח את זה רגע וניקח את זה כמו שזה). ושצריך לכתוב הכל הכל. ככה, מילה במילה. שלרשום במילים זה להתחיל לתת לזה ממשות, ועוזר לברר את הממשות שרוצים מזו שלא. 

זה הולך ככה. 

זיהוי. בירור כל הדברים שאני רוצה לעשות. גם קשורים למה שנראה מולי כרגע. גם לא. 

בחירה. של אחד מהדברים בכל פעם. לא לנסות להוציא לפועל הכל יחד. אחד אחד. 

החלטה. צריך לקבל החלטה על מה שבחרתי. אני יודעת בוודאות גמורה שזה מה שבחרתי. 

ציוד מדויק של ההחלטה. החזון. כך שאני אתרגש מעצם המחשבה על מימושו. אני מבינה שהדברים לא חייבים לצאת (ובטח גם לא יצאו) בדיוק כמו שרציתי דווקא. אני מציירת (כלומר- כותבת בפרטי פרטים עד הפרט הכי קטן)  ובמקביל יודעת שיש אפשרות שאקבל דבר אחר. טוב יותר או פשוט אחר. 

התמדה. להזכיר לעצמי את החזון כל הזמן. לתלות אותו על הקיר. 

מחוייבות. 100% מחוייבות. כמו דוגמא של נישואים. ויהי מה, אני מחוייבת לגמרי בלי ספק. 

בטחון ואמונה במימוש החזון. להאמין שיש השגחה פרטית. שיש כח לצידנו בכל רגע. 

הוצאה לפועל. לעשות צעדים משמעותיים למימוש החזון. 

 

 

למה היה לי חשוב לשתף אתכם? כי אני חושבת ורואה שלחיות מול רשימה כזו (ולא באמת חשוב כמה שלבים יש בה, רק שיהיו שלבים של אמת), בין אם זה בחיים האישיים או בחיים של העבודה, עושה את ההבדל בין חיים שיכולים להיות קצת סתם, לבין חיים של משמעות. חיים של לקום בבוקר עם אש בעיניים ולדעת שהיום, אני הולכת לעשות עוד קצת טוב בעולם, והטוב הזה הוא חלק מתוכנית גדולה ורחבה שלי. חלק מחזון של חיים בעלי משמעות. 

בעבודה שלי, במיכל סבון טבעי, אני מנסה לבוא כל יום עם החזון הזה מול העיניים. עם האמונה הזו בטוב שלי ובטוב של כל אחד בצוות וכל אחד מהלקוחות. עם התוכנית הרחבה של להתחבר לטוב שלי ולתת השראה לאנשים סביבי להתחבר לטוב שלהם.  

כשאני ממש בתוך זה, אני מרגישה כאילו שמתי את היד שלי בשקע החשמל המרכזי, במובן הטוב של המושג, מקבלת אנרגיה ממקום גבוה שהוא לא אני. 

אני ממש יכולה להתחבר לידיעה הזו, שאני כאן כדי להביא טוב לעולם. בין אם זה בייצור מוצרי קוסמטיקה טבעיים ובין אם זה בשיחה או בהשראה. כל יום מחדש. 

לכתוב את זה מרגש אותי, כי באמת, ככה ממש התחלנו נועם ואני את הקשר בינינו, עם חזון כזה שבנוי מערכים ומרצון לעשות טוב מתוך מי שאנחנו. לפעמים אני מרגישה יותר מחוברת לחזון ולפעמים פחות. כשאני כן, רואים עליי. 

מה איתך? מה החזון שלך? איפה את/ה מולו?

איזה עולם אחר זה היה אם כל אחד היה מחובר. מחובר למה שהוא טוב בו, מחובר לטוב שלו ולמקום שבו הוא או היא יכולים להביא את הכי הרבה טוב. אני מאמינה שאנחנו בדרך לשם, פשוט כי אי אפשר אחרת. 

באהבה גדולה.

מיכל.

 

בתמונה, חזון של מפעל גלילי לייצור מוצרי קוסמטיקה טבעיים קורם עור וגידים, ממש מאפס