דף הבית Cosmetic Industry

מה בעצם הבעיה עם סבון תעשייתי?

נסו לקחת פעם את רשימת המרכיבים הממוצעת של סבון מייצור תעשייתי, וגשו לאדם כלשהוא ברחוב. תשאלו אותו אם נראה לו סביר לאכול את החומרים האלה או להכניס אותם לגוף.

התשובה תהיה ברורה מאוד: "השתגעת? בשום אופן לא!" ברור מאליו שכל אדם סביר לא היה סופג כאלה רעלים למחזור הדם מבחירה חופשית.

לכן, כשחושבים על זה, זה פלא גדול מאוד, (או אולי תוצאה של עודף חשיפה לפרסומות) שכל כך הרבה אנשים מוכנים לחשוף את עצמם כל יום לרעלים כאלה.

ההנחה הבסיסית, המוטעית, היא "שזה לא נספג בעור, אז מה זה חשוב ממה זה עשוי?"

כשמשתמשים בסבון (או כל תכשיר אחר), גם העור "אוכל"

למעשה, העור סופג המון חומרים מהמגע שלו עם הסביבה, אפילו שלא נראה כאילו החומר נבלע. כשמסתבנים, חופפים, מורחים קרם או משחה, נוצרת אינטראקציה בין הסבון לעור. העור חי, נושם, קולט ופולט. מתוך כך, באופן טבעי, נקלטים חומרים לתוך התאים ומחזור הדם.

כך שהשימוש היום יומי שלנו בסבון, ומוצרי קוסמטיקה אחרים, גורם לחשיפה עקבית שלנו לחומרים המצויים בו, כולל ספיגה בעור והגעה למחזור הדם.

מחקרים רבים מעידים על הצטברות של רעלנים רבים בתוך הגוף, עקב חשיפה לחומרים סבונים וחומרים קוסמטיים מזיקים.

אז מה בפועל יש בסבון תעשייתי לעומת סבון טבעי?

מרכיבי הסבון תעשייתי

בפשטות, בעיקר מים, SLS ונגזריו, חומרים מייצבים, חומרים משמרים וחומרי ריח וצבע סינתטיים. ה-SLS הוא חומר זול, שמתמחה בחדירה ופירוק של מולקולות שומנים.

חוץ מזה, יש לו תכונה מבוקשת מאוד של יצירת המון קצף גבוה ויציב. הוא גם חומר שגורם בעיות רבות ולא פשוטות לנחשפים אליו (לחצו למאמר מקיף יותר שלנו על ה-SLS).

פסוריאזיס נחשבת מחלה חשוכת מרפא אבל אנשים רבים הצליחו ומצליחים להחזיר את הפסוריאזיס למצב רדום וחיים חיים מלאים וטובים בעזרת מודעות ומשמעת של תזונה, טיפול ואורחות חיים. הפסוריאזיס כמו כל מחלה יכולה להיות צומת קשה אך חיובית לחיים טובים ובריאים יותר.

באופן כללי, החומרים הכימיים שמהווים את הבסיס לסבון התעשייתי מורכבים מאוד, ויש צורך בידע כימי מאוד נרחב כדי להבין מה בדיוק מתרחש בתוך מוצרי הקוסמטיקה של ימינו. ניתן לומר שלרוב מדובר במוצרים שיתרונותיהם ליצרן הם מחיר נמוך (לרוב תוצרי לוואי של תעשיות הנפט והמזון) ו"אפקטיביות" גבוהה.

"המשרד לאיכות הסביבה בארה"ב מצא ברקמות שומן ודם של אנשים כ-400 סוגים של כימיקלים רעילים שמקורם במוצרי הטואלטיקה, הקוסמטיקה או המזון. כימיקלים אלה עלולים לגרום לתופעות לוואי חמורות: צריבה בעיניים, כאבי ראש, עייפות, סחרחורות, פריחות בעור, דלקות בדרכי הנשימה – ולתופעות ארוכות טווח בלתי רצויות כגון התפתחות של מוטציות סרטניות מסוגים שונים".

ווינט, מדור בריאות, קיץ 2007.

כפי שתראו מיד בסקירה שלנו, הבריאות לאדם או לסביבה לא נמצאת בשום מקום בסדר העדיפויות של החברות הקוסמטיות.

סוגי החומרים בסבון תעשייתי

ישנם מספר קבוצות חומרים בסבון תעשייתי בעלות תפקידים דומים, ולכן חילקנו את הרשימה לפי קבוצת המרכיבים שעושים פעולה דומה.

חומרי לחות

הדטרגנטים שנמצאים בסבון תעשייתי הם חומרים מייבשים חזקים מאוד. כדי להתגבר על תופעת הלוואי הזו, חייבים היצרנים להוסיף חומרי לחות סינתטיים בכמות גדולה כדי להתגבר על היובש (ולכן אנחנו מותקפים בפרסומות המתהדרות בתכולה הגבוה של חומרי הלחות).

”לדברי איריס עצמון, חוקרת בתחום בריאות הציבור מדובר בפסולת של תעשיית הנפט, שמגיעה ישירות אלינו הביתה. "תעשיית הנפט מוכרת בזול את הזבל שלה, את תוצרי הלוואי, לחברות הקוסמטיקה. אלה חומרים שיש להם פונקציות משמרות אבל הם מזיקים לגוף. פטלטים, לדוגמה, הם משפחה של כימיקלים סינתטיים מסוכנים, שנמצאים בארבעה מתוך חמישה [סוגי] מוצרי קוסמטיקה [נפוצים]. ידוע כי הם נספגים דרך העור וקשורים למומים מולדים, נזק לאיברים, עקרות וסרטן. הם משמשים ליצירת לחות ועוזרים להמיס מרכיבים אחרים. מאות מחקרים בבעלי חיים הראו כי פטלטים יכולים להזיק גם לכבד, לכליות ולמערכות הרבייה, במיוחד להתפתחות האשכים. אצל ילדות בפורטו ריקו שגדלו להן שדיים בגיל מוקדם נמצאו רמות גבוהות של פטלטים בדם".

ווינט, מדור בריאות, קיץ 2006.

חומרים מקציפים

"נורא קשה לחברות לוותר על השימוש בחומר הזה כי אנשים חושבים בטעות שאם אין קצף השיער לא נקי", מסביר יצחק טבעוני, נטורופת ומומחה לרפואה קונבנציונלית. "הקצף הוא חומר רעיל ופעולת העיסוי וההחדרה של החומר לקרקפת מסוכנת. כל הסבונים המסיסים במים שעושים הרבה קצף פועלים על אותו עיקרון".

ווינט, מדור בריאות 2006.

חומרים משמרים

"מונעים התפתחות של פטריות וחיידקים על הסבון ובתוכו. (לדוגמא DMDM hydantoin). "חומרים משמרים מצטברים בגוף", אומר שי פרידמן, המייבא ארצה בימים אלה את מוצרי 'ד"ר ברונר', "כיוון שהגוף אינו יודע כיצד לטפל בהם – נוצרת הרעלה מתמשכת". חומרים משמרים מקבוצת Parabens, כגון: Paraben, Butyl paraben, Methyl paraben או Phenoxyethanol, עלולים, לדברי ד"ר קיטרון, לגרום לאלרגיות, לפגוע בהתחדשות הטבעית של העור – וחשודים כמסרטנים.

ווינט, מדור בריאות 2006.

חומרי צבע סינתטיים

"חלק מחומרי הצבע, בדומה לצבעי מאכל במזון, נמצאו מסוכנים ובעייתיים לשימוש. חלקם מיוצרים מזפת וחלקם ידועים כמסרטנים. (לדוגמא,D&C ,FD&C ואחריהן מספר) הם ברובם תוצרי נפט זולים. עלולים לגרום לתגובה אלרגית ורבים מהם ידועים כמסרטנים. בדרך כלל השימוש בהם נעשה בשילוב עם מי חמצן, המכילים פראוקסידים (רדיקלים חופשיים של חמצן), היכולים לגרום לנזק לאורך זמן."

ווינט, מדור בריאות 2006.

השפעה הסביבתית של סבון תעשייתי

זיהום המים

כל מוצרי האמבט שאנחנו צורכים זורמים אל מי הביוב. לעיתים קרובות המים בישראל מגיעים לבור ספיגה מקומי, ומשם ישירות לאדמה ולמי התהום, וחזרה לגופנו דרך הגידולים החקלאיים ומי השתייה.

גם החומרים שמגיעים למכוני הטיהור מוצאים את דרכם חזרה למערכת הטבעית בצורות שונות. חוץ מפגיעה בעור, מדובר בחומרים שפוגעים קשות בסביבה.

כשמשתמשים בסבון או בשמפו שמכילים דטרגנטים, הם מגיעים למאגרי הביוב, משם לאדמה ואחר כך לגידולים החקלאיים. לצערי, בעולם המודרני אין את המודעות הזאת".

זיאד דבור, לשעבר הרוקח הראשי של צה"ל בכתבה ב- מעריב, 2007.

ייצור מזהם

בנוסף, סבון תעשייתי מיוצר במפעלים כימיים גדולים, הצורכים כמויות אנרגיה וחומרי גלם כימיים בכמויות גדולות מאוד ויוצרים פגיעה חמורה בסביבה בשל הפעילות שלהם.

עודף שינוע

כמו כל מוצר צריכה מודרני, סבון תעשייתי עובר בשרשרת ארוכה של מפיצים ומשאיות לפני שהוא מגיע למדף ממנו הוא נקנה. תהליך השינוע הזה יוצר זיהום נוסף ומיותר לחלוטין.

מרכיבי הסבון טבעי

לעומת זאת, בסבון טבעי טהור יש רק שמנים צמחיים, שמנים אתריים, נתרן הידרוקסיד ומים. שמנים צמחיים שנמצאים בשימוש נפוץ בסבונים טבעיים הם, לדוגמא: שמן זית, שמן קוקוס, שמן קיק, שמן חוחובה ושמן שקדים.

שמנים אתרים הם מיצויים טהורים של השמנים הנדיפים של צמחים, שהם בעצם החומרים שנותנים לצמחים את הריח ותכונות הריפוי שלהם. לדוגמא, יצרני סבון טבעי משתמשים הרבה בשמנים אתריים של לבנדר, עץ התה, פצ'ולי, גרניום, הדרים שונים וכן הלאה.

עולה שאלה, מה עושה נתרן הידרוקסיד (סודה קאוסטית) ברשימת מרכיבים של סבון טבעי? התשובה קצת מסובכת וחורגת מהמאמר הזה, לתשובה מלאה קראו על סודה קאוסטית בסבון טבעי במאמר שלנו בנושא.

+

פרטיות ואבטחת מידע

חברת מיכל סבון טבעי מכבדת את פרטיות לקוחותיה, ורואה ערך רב ומטרה בשמירה על פרטיותם ובטחון המידע של הלקוחות. אנו מתחייבים כלפי הלקוחות לקיים את המדיניות המפורטת להלן (להלן: "מדיניות הפרטיות"). מטרת מדיניות זו היא להסביר כיצד אנו פועלים בכל הקשור לפרטיות שלך, ולשימוש במידע האישי (כהגדרתו לפי דין, להלן: "מידע אישי") הנמסר לנו על-ידך או נאסף על ידינו במהלך ההתקשרות שלך עמנו והשהייה שלך בחברה.

ככלל, אינך חייב/ת למסור לנו מידע אישי. עם זאת, ייתכן ובמהלך השימוש ו/או הגלישה באתר ו/או בשירותי החברה, תמסור לנו אתה, מרצונך החופשי, פרטים ומידע אודותיך, בין היתר לצורך רכישת מוצרים וביצוע הזמנות, יצירת קשר, השתתפות בהגרלות, מילוי של טפסים מקוונים באתר, רישום לשירות או רשימה כלשהם, וכו'. זאת, בין אם הדבר נעשה בצורה ישירה ו/או בצורה עקיפה באמצעות מערכות צד ג' ו/או שותפים עסקיים ו/או צדדים שלישיים הקשורים בחברה.

כמו כן, יתכן כי חלק מהשירותים באתר, בהווה או בעתיד, כרוכים בהרשמה. כמו הרשמה להצטרפות למועדון הלקוחות שלנו. במסגרת הרשמה שכזו ו/או ביצוע הזמנה ייתכן כי תידרש למסור מידע אישי, כדוגמת שמך, כתובתך, דרכי ההתקשרות שונות עמך (טלפון, מייל), ובמקרים מסוימים ייתכן שגם מספר זהות (לצורכי אימות) ופרטי כרטיס אשראי לצורך חיוב הזמנות שתהיה מעוניין לבצע. פרטים ומידע זה יישמרו בכרטיס לקוח ייעודי שיפתח עבורך במערכותינו. השדות שחובה למלא לצורך הליך ההרשמה, יסומנו במפורש. בלי למסור את הנתונים המתבקשים בשדות שיסומנו, לא תוכל להירשם לביצוע הפעולות הטעונות רישום.

אתה אינך חייב לספק לנו מידע זה, אך לצערנו במקרים מסוימים אם לא תספק לנו מידע זה, לא נוכל להעניק לך את השירותים המבוקשים על ידך. כך למשל, לא תוכל לבצע הזמנה של מוצרים באתר או לקבל הודעות ועדכונים אודות מבצעים ללא מסירת פרטים אישיים מסוימים כנדרש בתהליך הרישום ו/או ההזמנה (כגון כתובת או פרטי תשלום).

כאמור, אתה אינך נדרש על-פי חוק למסור לנו כל מידע, ועל כן העברת מידע מצידך נעשית מרצונך ובהסכמתך, ובאחריותך הבלעדית. ככל שתמסור או תעלה כל מידע אישי לחברה או לאתר, הינך מצהיר בזאת כי המידע שתמסור ו/או תעדכן באתר, הינו נכון אמין ומדויק וכי הנך מוסר את המידע בשמך ועבור עצמך בלבד, או שהורשת כדין למסור מידע זה עבור אחר, ובכל מקרה תהא אחראי באופן בלעדי למסירת מידע זה.

מעבר לכך, האתר משתמש בכלים אוטומטיים לצורך אפיון השימוש שלך באתר ושיפור חווית הגולש. כלים אלו אוספים מידע כללי אודות פרטי ההתחברות והגלישה שלך, ובין היתר עלולים לאסוף מידע בנוגע לזמני ואופני השימוש באתר, פרטי ספק שירותי האינטרנט שלך, כתובתך בפרוטוקול האינטרנט (כתובת IP) ושם המתחם לצורך גישה לאתר, מיקום המכשיר בו נעשה שימוש בגישה לאתר, סוג הדפדפן שלך ופרטים נוספים המעידים על אופן השימוש באתר.

במסגרת כך, אתר האינטרנט שלנו משתמש ב"עוגיות" (Cookies) ובאמצעים טכנולוגיים אחרים ודומים (Pixel, Web Beacons, וכיוצ"ב) לצורך ניהולו השוטף והתקין של האתר ולצורך שיפור השירותים הניתנים באמצעותו. כלים אלו מטמיעים למעשה קבצי מידע קטנים בדפדפן ו/או מכשיר של המשתמש הגולש באתר, ומשמשים את האתר והמערכות הפועלות בו, לזיהוי של המשתמש ואיסוף מידע אודות ההתנהלות שלו באתר. חלק מה- Cookies הללו נועדו לאפשר את פעילות האתר בצורה תקינה ומאובטחת. חלק אחר, נועד לאפשר לנו לזהות את העדפותיך האישיות ולהתאים את הגלישה והפרסומות באתר עבורך.

אם אינך מעוניין לקבל Cookies בעת הגלישה באתר שלנו, אתה יכול להימנע מכך על ידי שינוי ההגדרות בדפדפן שלך וחסימת האפשרות להטמיע Cookies אצלך. כמו כן, אתה יכול למחוק את היסטוריית הדפדפן שלך בכל עת, ובמסגרת כך גם למחוק את ה- Cookies שהוטמעו אצלך. עם זאת, חשוב לדעת כי הדבר עלול לפגוע בחוויית השימוש באתר.

אנו עושים שימוש במידע שלך לצרכים סטטיסטיים, יחד עם מידע של לקוחות אחרים, לצורך שיפור השירות וייעול הפעילות שלנו בחברה, וזאת תוך שמירה על פרטיותך, וצמצום השימוש בפרטיך האישיים היכן שהדבר מתאפשר.

לבסוף, אנו עשויים לעשות שימוש בפרטי הקשר שאתה מוסר לנו על מנת להעביר אליך הצעות שיווקיות ומסחריות כאלה ואחרות, הודעות אודות מבצעים ואירועים מיוחדים, שליחת ניוזלטר מבצעים ועדכונים תקופתי והתאמה של הצעות אלו לצרכים שלך. זאת יש להדגיש, בכפוף להוראות הדין, ולקבלת הסכמתך במקרים המחייבים זאת. בכל מקרה בו אינך מעוניין להמשיך וליהנות מהצעות שיווקיות ומבצעים אלו, אתה כמובן יכול לפנות אלינו ולבקש כי נסיר אותך מרשימות התפוצה שלנו.

על-פי חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א – 1981, כל אדם זכאי לעיין במידע השמור במאגר מידע ומתייחס אליו. זכות זו כמובן עומדת גם לך. כמו כן עומדת לך הזכות לבטל ולמשוך כל הסכמה שניתנה על ידך לשליחת דיוור ישיר ודואר פרסומי. פניות מעין אלו ניתן להפנות אלינו באמצעות כתובת הדוא"ל המפורטת בתחילת מדיניות זו. אנו נגיב ונשיב על פנייתך בהקדם.

לעולם לא נעביר את פרטי הקשר שלכם לשום גורם שלישי. אנחנו רציניים לגבי אבטחה ועושים הכל לאבטח את המידע בטכנולוגיות המתקדמות ביותר.

אנו מחויבים לאבטחת ושמירת המידע שלך, ועושים שימוש באמצעי אבטחה מקובלים ומתאימים על מנת לשמור ולהגן על שלמות וסודיות המידע הנשמר במערכותינו.

עם זאת, ובדומה לכל מערכת אחרת, אנו איננו יכולים להבטיח בצורה מלאה ומוחלטת את בטיחות מערכותינו, ועל כן אנו איננו מתחייבים שמאגרי המידע שלנו יהיו חסינים בצורה מוחלטת מפני כל חדירה ו/או גישה בלתי מורשית.

כל המידע הרגיש מוצפן בטכנולוגיות מובילות, העומדות בתקן PCI-DSS המחמיר, ומאושר על ידי חברות האשראי. פרטי האשראי שלכם לא נשמרים אצלנו בשום מקום. החיוב מתבצע ישירות מול המחשבים המאובטחים של חברת הסליקה.

החברה נוקטת באמצעי זהירות מקובלים על מנת לשמור, ככל האפשר, על סודיות המידע. במקרים שאינם בשליטת החברה ו/או הנובעים מכוח עליון, לא תהא החברה אחראית לכל נזק מכל סוג שהוא, ישר או עקיף, שייגרם ללקוח, אם מידע זה יאבד ו/או יעשה בו שימוש לא מורשה.

החברה מתחייבת שלא לעשות שימוש במידע המסופק לה ע"י הקונים אלא על מנת לאפשר את הרכישה באתר מכירות ובהתאם לכל דין.

 

+

טיפול בהזמנה ומדיניות משלוחים

כל ההזמנות מטופלות ונשלחות בימי עסקים (ראשון עד חמישי) ויוצאות ממפעלנו לחברות השליחויות בין 24 עד 48 שעות מרגע ביצוע ההזמנה ברוב המקרים. 

הזמנות שייקלטו בימים שישי או שבת יטופלו רק ביום ראשון העוקב. 

הזמנות שייקלטו במערכת ההזמנות בחגים או בחול המועד, יטופלו לאחר החג.

הזמנות שייקלטו במערכת ההזמנות בזמן מבצע או עומס חריג אחר יטופלו על ידינו במהירות האפשרית. 

החברה תדאג לאספקת המוצר ללקוח לכתובת המופיעה בהזמנה או לנקודת האיסוף שנבחרה.

המשלוח יוצא כאמור מאיתנו לחברת השליחויות (בדר"כ בתוך 24-48 שעות למעט שישי-שבת, חגים וזמנים חריגים בהם עלולים להיגרם עיכובים בזמני האספקה).

ברגע שהחבילה מתקבלת בחברת השליחויות, היא מנופקת ללקוח עד 3 ימי עסקים למקומות מרכזיים ועד 5 ימי עסקים (כלומר פעם בשבוע) למקומות רחוקים עם שליח עד הבית באמצעות חברת השליחויות HFD. 

עם חברת השליחויות Boxit, לוקח לחבילה 48 שעות מיום שהמשלוח מגיע לחברת השליחויות עד שהיא מגיעה לנק' האיסוף שנבחרה ע"י הלקוח.

המשלוחים מתבצעים בדר"כ בין השעות 8:00 ל-18:00, לכן מומלץ לבחור משלוח לכתובת שבה יודעים כי תשהו במהלך שעות אלה, למשל כתובת מקום העבודה. 

עלויות המשלוח: 

בבוקס איט לנק' איסוף, המשלוח בהזמנה עד 85 ש"ח כולל, הוא בעלות של 7 ש"ח ומעל 85 ש"ח בחינם.

עם שליח עד הבית, בהזמנה עד 85 ש"ח כולל, העלות היא 15 ש"ח, מעל 85 ש"ח- 10 ש"ח ומעל 300 ש"ח- בחינם.

החברה לא תהא אחראית לכל איחור ו/או עיכוב באספקה ו/או אי-אספקה, שנגרמה כתוצאה מכוח עליון ו/או מאירועים שאינם בשליטתה.

משלוח המוצר יבוצע לכתובת שנמסרה ע"י הלקוח בעת הרכישה.

לקוח שמעוניין לאסוף את המוצר ממשרדי החברה, צריך לבצע הזמנה טלפונית ולבקש זאת בבירור. 

מחיר המוצר באתר אינו כולל את עלות המשלוח.

+

מדיניות החזרות וביטולי עסקה

הנכם רשאים לבטל את העסקה בכפוף ובהתאם להוראות חוק הגנת הצרכן, התשמ“א-1981 (להלן: “חוק הגנת הצרכן“) על ידי מתן הודעה לחברה בדואר אלקטרוני info@sabonmichal.co.il  או בטלפון 04-9930343.    

אתם זכאים להחזיר ולקבל החזר תשלום על כל מוצר שנרכש באתר והוא שלם, בתנאי והוא לא נפתח, לא נעשה בו שימוש, הוא מצוי באריזתו המקורית, תקין וללא פגע מכל מין שהוא. בתנאי שהוא נשלח חזרה בתוך 14 יום מתאריך הגעת המשלוח אליכם. ההחזר יעשה בדואר רשום לת.ד. 25, פארק תעשייה דלתון, 1381100 או באמצעות אדם שיגיע מטעם הלקוח לחנות המפעל בדלתון. את הפריטים המוגדרים עדינים – משמע, שעלולים להישבר או להינזק בשליחה – יש לארוז כראוי.  

לביטול עסקה בתוך 4 חודשים (בתנאי שההתקשרות בעסקה כללה שיחה, גם אם בדוא"ל, בין העוסק לצרכן), זכאי: אדם עם מוגבלות לפי הגדרתו בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, כל מי שמלאו לו 65 שנים, עולה חדש- עד 5 שנים מהיום שניתנה לו תעודה עולה או תעודת זכאות כעולה. 

הזיכוי יינתן לאחר הגעת המוצר אלינו. אין צורך לפנות לחברת האשראי על מנת לבטל את העסקה – אנחנו כבר נטפל בכך בשבילך. 

במקרה של מוצר שהוכח כפגום או שהתגלתה אליו רגישות או שישנה בעיית תיאום ציפיות כלשהי, נשקול לזכות אתכם או להעניק קופון לרכישת מוצר באתר או לשלוח מוצר חליפי, כל זאת על פי שיקול דעתנו ודיון במקרה הספציפי. 

בהתאם להוראות חוק הגנת הצרכן, במידה ובחרת לבטל את העסקה מכל סיבה לבד מהסיבות הבאות: פגם במוצר, אי התאמה בין המוצר לבין הפרטים שנמסרו לך, או במקרה של אספקת מוצר שגוי, או במידה והחברה הפרה את ההסכם, רשאית החברה לגבות ממך דמי ביטול חד פעמיים בשיעור של 5% מגובה הרכישה המוחזרת, או 100 שקלים חדשים, לפי הנמוך מביניהם, כקבוע בחוק (להלן: “דמי הביטול“). עלות משלוח החזרת המוצר תהא ע“ח הלקוח.

אם ביטול העסקה יתבצע לאחר שהלקוח כבר קיבל את המוצר לרשותו, הלקוח יישא בעלות משלוח המוצר חזרה לחברה, זאת בנוסף לדמי הביטול.

לא ניתן לזכות כרטיסי דיירקט, אבל ניתן לזכות כרטיס אחר במידה וישנו. יש לקחת בחשבון שזמן ההחזר עלול להתארך בהתאם להסכם שלך עם חברת האשראי. לחילופין ניתן לקבל קופון לרכישה באתר.

במידה והלקוח ביצע הזמנה באתר באמצעות גיפט-קארד ובחר להחזיר את הפריטים, ניתן להחליף אותם במוצרים שווי ערך בהתאם למדיניות ההחלפות. רק הלקוח ששילם עבור הגיפט-קארד יוכל במקרה של החזרה לקבל זיכוי בגין המוצרים.

לקוח שמעוניין להחזיר אלינו מוצרים שקיבל במתנה- אם המוצרים חדשים ולא פתוחים, ניתן לשלוח אלינו בדואר ולקבל קופון לקניה באתר בשווי המוצרים.

לגבי החזרה והחלפה במידה והמוצר נרכש בחנויות שמוכרות את מוצרי מיכל סבון טבעי- בכל אחת מהחנויות שמוכרות את המוצרים שלנו ניתן להחזיר ולהזדכות או להחליף פריטים שווי ערך שרכשת באותה החנות במידה והמוצר פגום או שהתגלתה רגישות למוצר. תוך 30 יום מרכישת/ קבלת הפריט ובהתאם למדיניות שירות הלקוחות של החנות. 

רשימת החנויות המלאה: https://sabonmichal.co.il/map

באופן כללי, ניתן להזדכות או להחליף מוצר שהתוקף שלו הוא שנה ומעלה. מוצר שפג תוקפו לא יוחלף ולא יינתן בגינו זיכוי.                                                                                                                                                                      

מדיניות ביטול העסקה המפורטת לעיל תחול רק ביחס למוצרים שנרכשו באתר ובחנויות שמוכרות את המוצרים של מיכל סבון טבעי לפי הרשימה שפורטה למעלה. החברה לא תטפל בהחזרת מוצרים שנרכשו באמצעות מקור אחר.

החברה לא תהא אחראית לכל נזק ישיר או עקיף הנובע משימוש שגוי במוצר לרבות כל נזק מקרי, מיוחד, עקיף או תוצאתי – ככל שהחוק מתיר זאת. על הלקוח חלה האחריות וכל סיכון וחובות עבור אובדן, נזק וחבלה לגופו ו/או לרכושו ו/או לרכושם ו/או לגופם של צדדים שלישיים, הנובעים מהשימוש ו/או אי השימוש במוצר, למעט במקרים בהם נקבע כי הנזק האמור נגרם עקב רשלנותה הבלעדית של החברה.