דף הבית Understanding Ingredients

מה יש במוצר הזה? – הכלים אצלכם

כבר כמה זמן שאנחנו מסתובבים סביב הנקודה – ולא ידענו אם נכון לצלול פנימה. כתבנו כבר כמה פעמים כתבות על איך יודעים יותר על מה באמת יש בתוך מוצרי הקוסמטיקה הטבעית שלנו. זה נושא כל כך חשוב, ויש בו כל כך הרבה בלבול צרכני כללי – שאנחנו ממש רוצים לעזור עם הידע שצברנו בתחום.

אבל, וזה אבל גדול: זה נושא מאוד טכני, ששקוע עמוק-עמוק בכימיה תעשייתית של חומרי גלם. מה נגיד? הנושא לא מעניין, לא קל, וממש לא מצטלם טוב. לכן תמיד חששנו להיכנס לעובי הקורה הכימית ונשארנו עם טיפים כלליים וקלים יותר לעיכול.

עכשיו מגיע עוד אבל גדול – תמיד קיבלנו תגובות שרצו עוד מידע, להבין יותר לעומק, לקבל כלים יותר חזקים. ולכן החלטנו בכל זאת לנסות לגעת בנושא. מקווים שיהיה מועיל ומעז יצא מתוק.

תווית – נקודת ההתחלה

תקנת ה- INCI (International Nomenclature of Cosmetic Ingredients) מחייבת יצרנים לפרט את כל המרכיבים של מוצר על פי שמות סטנדרטיים, מוסכמים בין לאומית. המוצרים יהיו תמיד רשומים בסדר יורד, לפי אחוז החומר במוצר. לדוגמא – מוצר שעשוי מ-40% מים, 32% חמאת שיאה ו-28% SLS יהיה רשום ככה: Aqua, Butyrospermum Parkii (Shea Butter), Sodium Lauryl Sulfate.

מהתוויות אי אפשר לדעת את האחוזים של כל חומר, אבל אפשר לקבל תמונה. בהמשך נדבר על איך אפשר לקבל תמונה יותר ברורה, אבל לא נסבך את הדברים על ההתחלה. אז מה באמת אומרים כל השמות האלה על התווית?

מי ששוחה בחומר קורא תוויות של מוצרי קוסמטיקה כמו רשימת מכולת. אבל עד אז – יש לכם את גוגל. כן, עם גוגל מגיעים למידע מפורט – לרוב מפורט הרבה יותר מידי – על כל חומר שתוכלו לדמיין.

יש פה כמה חסרונות –

  • זה באנגלית. (גוגל Translate יכול להקל, אבל התרגום די צולע)
  • המידע לרוב משובץ בהמון מושגים טכניים-כימיים חסרי פשר.
  • הוא חלקי, לעיתים סובייקטיבי ולא אמין.

אבל אם מנמיכים את רף הציפיות, אז המטרה הופכת לאפשרית. המטרה שלנו היא להבין אם המוצר מורכב באמת מחומרים טבעיים, באיזה אחוזים פחות או יותר והאם המוצרים שיש בו בטוחים.

אין מה לעשות, צריך לחפש כל חומר בנפרד ולנסות לעמוד על טבעו. השאיפה צריכה לקבל תמונה כללית של מהות החומר, האם הוא באמת טבעי והאם הוא בטוח. אל תנסו לשקוע לתוך הכימיה וסטטיסטיקות המחקרים והדעות – אפשר בקלות לטבוע שם ולהתייאש מכל ניסיון להבין את הנושא. בכל מקרה, הבנה כללית על מהות חומר הגלם בהחלט אפשר להשיג ברוב המקרים.

התהליך הוא פשוט להריץ חיפוש על השם ב- INCI של כל חומר לא ברור בתוויות כדי להבין מה הוא. רצוי לא לחפש מושגים כלליים, כגון SLS, כי התוצאה תהיה המון מאמרים כלליים-פופוליסטים. בדוגמא שלנו, חיפוש אחר Sodium Lauryl Sulfate, יניב תוצאות הרבה יותר מעמיקות.

ארגז הכלים הקבוע

יש כמה אתרים שעולים באופן קבוע בחיפושים של שמות חומרי גלם בגוגל שהם הכלים הטובים ביותר שלכם:

  1. ויקיפדיה – אם החומר נפוץ יחסית הוא יעלה בויקיפדיה בתוצאות הראשונות. לרוב המידע שם נכתב על ידי כימאים והוא מאוד מאיים. מה שכן, תוכלו להבין שם באופן כללי, בין המושגים הכימיים, כל מיני עובדות – הם זה חומר טבעי או סינטטי? ממה הוא מופק? למה הוא משמש?
  2. EWG – Environmental Working Group. מפעילים שירות מידע על חומרי גלם שנקרא Skin Deep. המאגר שלהם מאוד מקיף ומכסה המון חומרי גלם. לעומת זאת, הרבה פעמים המידע שם מאוד חלקי, ולא מבוסס. אין פירוט בטקסט הגיוני שמסכם את המידע שאנחנו מחפשים. מה שכן, יש להם דירוג מ-1-10 של רמת הסיכון של המוצר, שהוא סוג של סטנדרט בתעשייה. העמוד באתר שלהם מראה בצד שמאל למה תוצאת דירוג של רמת הסכנה של המוצר, מ- 0 עד 10. זה מאוד סובייקטיבי, אז לא להתייחס לזה כאל עובדה שאין עליה עוררין. חשוב לשים לב למה שמופיע מיד מתחת לדירוג – רמת המידע הקיימת על החומר, זה משפיע על אמינות הדירוג. מצד ימין יש פירוט של רמות הסכנה של החומר לפי נושאים – כללי, סרטן, התפתחות ופוריות, אלרגיות, ומגבלות שימוש. גם, לקחת כמידע כללי. מתחת לזה יש סיכום מילולי של הסכנות שיתכן וקיימות בחומר. לרוב המחקרים המצויינים למטה יותר לא כדאי להתייחס – לרוב מדובר בהשערות או בדיקות שנערכו ולא תמיד ברור מה היו התוצאות.
  3. Goodguide – אתר שעושה עבודה די דומה ל- EWG. אנחנו משתמשים בו בתור "דעה שנייה" והשלמת התמונה של מה שהופיע ב-EWG, שלרוב הוא לא מספיק מפורט.
  4. Wisegeek.com – אתר שמנסה להנגיש מידע בצורה ידידותית מהאתר הקודמים, אבל הוא דורש קצת יותר עיון. לרוב יסבירו לכם שם את "התמונה הגדולה" בטקסט יחסית נוח לעיכול.
  5. אתרים קטנים יותר בנושא חומרי גלם וצרכנות לפעמים מכילים דפים מאוד מעניינים ויותר מפורטים. הם עולים בתוצאות הראשונות לפעמים, תלוי בחומר. יש כאלה שעשו עבודה יותר טובה מהאתרים הגדולים, ושווה לסרוק את העמוד הראשון של גוגל לראות מה עולה. מצד שני – צריך לקחת את המידע בערבון מוגבל יותר ולהבין שלא תמיד יש מישהו באמת סמכותי מאחוריהם.

להציץ לתעשייה

לרוב, בין האתרים שמגישים מידע לציבור, יהיו גם אתרים שנועדו לתעשייה – יצרנים ומשווקים של החומר. שם אפשר ללמוד כל מיני דברים מאוד מעניינים – בעיקר מה האחוזים שנהוג ומותר להשתמש בחומר ולמה הוא משמש. נפרט עוד על זה בהמשך. באתרים האלה תוכלו לאתר את ה-"עובדות מהשטח" על החומר. לרוב – הפרטים שם קצת יותר מידי מפורטים לעניינו.

שיעורי בית

לפני שנמשיך לשלב הבא (בחלק ב' של המדריך), רצוי מאוד לתרגל את המידע שקיבלתם כאן "על רטוב". קחו את השמפו, את המרכך או הדאודורנט שלכם והריצו חיפושים על החומרים ברשימת המרכיבים. מה דעתכם? מה אומרות העובדות? או לחילופין, נסו להגיע לדעה מבוססת על החומרים הבאים. האם הם טבעיים? למה הם משמשים? באיזה סוגי מוצרים? האם לדעתכם הם בטוחים לשימוש בקוסמטיקה?

  • cocamidopropyl betaine
  • COCAMIDE DEA
  • LINALOOL

רוצים לשאול או לדון על מה שמצאתם ועל תהליך החיפוש? נשמח לדבר על זה בעמוד הפייסבוק: www.facebook.com/MichalSabonTivee

+

פרטיות ואבטחת מידע

חברת מיכל סבון טבעי מכבדת את פרטיות לקוחותיה, ורואה ערך רב ומטרה בשמירה על פרטיותם ובטחון המידע של הלקוחות. אנו מתחייבים כלפי הלקוחות לקיים את המדיניות המפורטת להלן (להלן: "מדיניות הפרטיות"). מטרת מדיניות זו היא להסביר כיצד אנו פועלים בכל הקשור לפרטיות שלך, ולשימוש במידע האישי (כהגדרתו לפי דין, להלן: "מידע אישי") הנמסר לנו על-ידך או נאסף על ידינו במהלך ההתקשרות שלך עמנו והשהייה שלך בחברה.

ככלל, אינך חייב/ת למסור לנו מידע אישי. עם זאת, ייתכן ובמהלך השימוש ו/או הגלישה באתר ו/או בשירותי החברה, תמסור לנו אתה, מרצונך החופשי, פרטים ומידע אודותיך, בין היתר לצורך רכישת מוצרים וביצוע הזמנות, יצירת קשר, השתתפות בהגרלות, מילוי של טפסים מקוונים באתר, רישום לשירות או רשימה כלשהם, וכו'. זאת, בין אם הדבר נעשה בצורה ישירה ו/או בצורה עקיפה באמצעות מערכות צד ג' ו/או שותפים עסקיים ו/או צדדים שלישיים הקשורים בחברה.

כמו כן, יתכן כי חלק מהשירותים באתר, בהווה או בעתיד, כרוכים בהרשמה. כמו הרשמה להצטרפות למועדון הלקוחות שלנו. במסגרת הרשמה שכזו ו/או ביצוע הזמנה ייתכן כי תידרש למסור מידע אישי, כדוגמת שמך, כתובתך, דרכי ההתקשרות שונות עמך (טלפון, מייל), ובמקרים מסוימים ייתכן שגם מספר זהות (לצורכי אימות) ופרטי כרטיס אשראי לצורך חיוב הזמנות שתהיה מעוניין לבצע. פרטים ומידע זה יישמרו בכרטיס לקוח ייעודי שיפתח עבורך במערכותינו. השדות שחובה למלא לצורך הליך ההרשמה, יסומנו במפורש. בלי למסור את הנתונים המתבקשים בשדות שיסומנו, לא תוכל להירשם לביצוע הפעולות הטעונות רישום.

אתה אינך חייב לספק לנו מידע זה, אך לצערנו במקרים מסוימים אם לא תספק לנו מידע זה, לא נוכל להעניק לך את השירותים המבוקשים על ידך. כך למשל, לא תוכל לבצע הזמנה של מוצרים באתר או לקבל הודעות ועדכונים אודות מבצעים ללא מסירת פרטים אישיים מסוימים כנדרש בתהליך הרישום ו/או ההזמנה (כגון כתובת או פרטי תשלום).

כאמור, אתה אינך נדרש על-פי חוק למסור לנו כל מידע, ועל כן העברת מידע מצידך נעשית מרצונך ובהסכמתך, ובאחריותך הבלעדית. ככל שתמסור או תעלה כל מידע אישי לחברה או לאתר, הינך מצהיר בזאת כי המידע שתמסור ו/או תעדכן באתר, הינו נכון אמין ומדויק וכי הנך מוסר את המידע בשמך ועבור עצמך בלבד, או שהורשת כדין למסור מידע זה עבור אחר, ובכל מקרה תהא אחראי באופן בלעדי למסירת מידע זה.

מעבר לכך, האתר משתמש בכלים אוטומטיים לצורך אפיון השימוש שלך באתר ושיפור חווית הגולש. כלים אלו אוספים מידע כללי אודות פרטי ההתחברות והגלישה שלך, ובין היתר עלולים לאסוף מידע בנוגע לזמני ואופני השימוש באתר, פרטי ספק שירותי האינטרנט שלך, כתובתך בפרוטוקול האינטרנט (כתובת IP) ושם המתחם לצורך גישה לאתר, מיקום המכשיר בו נעשה שימוש בגישה לאתר, סוג הדפדפן שלך ופרטים נוספים המעידים על אופן השימוש באתר.

במסגרת כך, אתר האינטרנט שלנו משתמש ב"עוגיות" (Cookies) ובאמצעים טכנולוגיים אחרים ודומים (Pixel, Web Beacons, וכיוצ"ב) לצורך ניהולו השוטף והתקין של האתר ולצורך שיפור השירותים הניתנים באמצעותו. כלים אלו מטמיעים למעשה קבצי מידע קטנים בדפדפן ו/או מכשיר של המשתמש הגולש באתר, ומשמשים את האתר והמערכות הפועלות בו, לזיהוי של המשתמש ואיסוף מידע אודות ההתנהלות שלו באתר. חלק מה- Cookies הללו נועדו לאפשר את פעילות האתר בצורה תקינה ומאובטחת. חלק אחר, נועד לאפשר לנו לזהות את העדפותיך האישיות ולהתאים את הגלישה והפרסומות באתר עבורך.

אם אינך מעוניין לקבל Cookies בעת הגלישה באתר שלנו, אתה יכול להימנע מכך על ידי שינוי ההגדרות בדפדפן שלך וחסימת האפשרות להטמיע Cookies אצלך. כמו כן, אתה יכול למחוק את היסטוריית הדפדפן שלך בכל עת, ובמסגרת כך גם למחוק את ה- Cookies שהוטמעו אצלך. עם זאת, חשוב לדעת כי הדבר עלול לפגוע בחוויית השימוש באתר.

אנו עושים שימוש במידע שלך לצרכים סטטיסטיים, יחד עם מידע של לקוחות אחרים, לצורך שיפור השירות וייעול הפעילות שלנו בחברה, וזאת תוך שמירה על פרטיותך, וצמצום השימוש בפרטיך האישיים היכן שהדבר מתאפשר.

לבסוף, אנו עשויים לעשות שימוש בפרטי הקשר שאתה מוסר לנו על מנת להעביר אליך הצעות שיווקיות ומסחריות כאלה ואחרות, הודעות אודות מבצעים ואירועים מיוחדים, שליחת ניוזלטר מבצעים ועדכונים תקופתי והתאמה של הצעות אלו לצרכים שלך. זאת יש להדגיש, בכפוף להוראות הדין, ולקבלת הסכמתך במקרים המחייבים זאת. בכל מקרה בו אינך מעוניין להמשיך וליהנות מהצעות שיווקיות ומבצעים אלו, אתה כמובן יכול לפנות אלינו ולבקש כי נסיר אותך מרשימות התפוצה שלנו.

על-פי חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א – 1981, כל אדם זכאי לעיין במידע השמור במאגר מידע ומתייחס אליו. זכות זו כמובן עומדת גם לך. כמו כן עומדת לך הזכות לבטל ולמשוך כל הסכמה שניתנה על ידך לשליחת דיוור ישיר ודואר פרסומי. פניות מעין אלו ניתן להפנות אלינו באמצעות כתובת הדוא"ל המפורטת בתחילת מדיניות זו. אנו נגיב ונשיב על פנייתך בהקדם.

לעולם לא נעביר את פרטי הקשר שלכם לשום גורם שלישי. אנחנו רציניים לגבי אבטחה ועושים הכל לאבטח את המידע בטכנולוגיות המתקדמות ביותר.

אנו מחויבים לאבטחת ושמירת המידע שלך, ועושים שימוש באמצעי אבטחה מקובלים ומתאימים על מנת לשמור ולהגן על שלמות וסודיות המידע הנשמר במערכותינו.

עם זאת, ובדומה לכל מערכת אחרת, אנו איננו יכולים להבטיח בצורה מלאה ומוחלטת את בטיחות מערכותינו, ועל כן אנו איננו מתחייבים שמאגרי המידע שלנו יהיו חסינים בצורה מוחלטת מפני כל חדירה ו/או גישה בלתי מורשית.

כל המידע הרגיש מוצפן בטכנולוגיות מובילות, העומדות בתקן PCI-DSS המחמיר, ומאושר על ידי חברות האשראי. פרטי האשראי שלכם לא נשמרים אצלנו בשום מקום. החיוב מתבצע ישירות מול המחשבים המאובטחים של חברת הסליקה.

החברה נוקטת באמצעי זהירות מקובלים על מנת לשמור, ככל האפשר, על סודיות המידע. במקרים שאינם בשליטת החברה ו/או הנובעים מכוח עליון, לא תהא החברה אחראית לכל נזק מכל סוג שהוא, ישר או עקיף, שייגרם ללקוח, אם מידע זה יאבד ו/או יעשה בו שימוש לא מורשה.

החברה מתחייבת שלא לעשות שימוש במידע המסופק לה ע"י הקונים אלא על מנת לאפשר את הרכישה באתר מכירות ובהתאם לכל דין.

 

+

טיפול בהזמנה ומדיניות משלוחים

כל ההזמנות מטופלות ונשלחות בימי עסקים (ראשון עד חמישי) ויוצאות ממפעלנו לחברות השליחויות בין 24 עד 48 שעות מרגע ביצוע ההזמנה ברוב המקרים. 

הזמנות שייקלטו בימים שישי או שבת יטופלו רק ביום ראשון העוקב. 

הזמנות שייקלטו במערכת ההזמנות בחגים או בחול המועד, יטופלו לאחר החג.

***********************************************************************************************************************************************************

הערה חשובה לזמנים של עכשיו. סתיו 2020. חשוב לנו לעדכן כי בתקופה הקרובה, בשל ימי הסגר והגידול בהיקפי הפעילות של אתרי המסחר האלקטרוני, חברות השליחויות עמוסות ולכן ייתכנו עיכובים בימי האספקה ו/או שינויים בנק' האיסוף שתבחרנה במידה וחנויות סגורות.

************************************************************************************************************************************************************

הזמנות שייקלטו במערכת ההזמנות בזמן מבצע או עומס חריג אחר יטופלו על ידינו במהירות האפשרית. 

החברה תדאג לאספקת המוצר ללקוח לכתובת המופיעה בהזמנה או לנקודת האיסוף שנבחרה.

המשלוח יוצא כאמור מאיתנו לחברת השליחויות (בדר"כ בתוך 24-48 שעות למעט שישי-שבת, חגים וזמנים חריגים בהם עלולים להיגרם עיכובים בזמני האספקה).

ברגע שהחבילה מתקבלת בחברת השליחויות, היא מנופקת ללקוח עד 3 ימי עסקים למקומות מרכזיים ועד 5 ימי עסקים (כלומר פעם בשבוע) למקומות רחוקים עם שליח עד הבית באמצעות חברת השליחויות HFD. 

עם חברת השליחויות Boxit, לוקח לחבילה 48 שעות מיום שהמשלוח מגיע לחברת השליחויות עד שהיא מגיעה לנק' האיסוף שנבחרה ע"י הלקוח.

המשלוחים מתבצעים בדר"כ בין השעות 8:00 ל-18:00, לכן מומלץ לבחור משלוח לכתובת שבה יודעים כי תשהו במהלך שעות אלה, למשל כתובת מקום העבודה. 

עלויות המשלוח: 

בבוקס איט לנק' איסוף, המשלוח בהזמנה עד 85 ש"ח כולל, הוא בעלות של 7 ש"ח ומעל 85 ש"ח בחינם.

עם שליח עד הבית, בהזמנה עד 85 ש"ח כולל, העלות היא 15 ש"ח, מעל 85 ש"ח- 10 ש"ח ומעל 300 ש"ח- בחינם.

החברה לא תהא אחראית לכל איחור ו/או עיכוב באספקה ו/או אי-אספקה, שנגרמה כתוצאה מכוח עליון ו/או מאירועים שאינם בשליטתה.

משלוח המוצר יבוצע לכתובת שנמסרה ע"י הלקוח בעת הרכישה.

לקוח שמעוניין לאסוף את המוצר ממשרדי החברה, צריך לבצע הזמנה טלפונית ולבקש זאת בבירור. 

מחיר המוצר באתר אינו כולל את עלות המשלוח.

+

מדיניות החזרות וביטולי עסקה

הנכם רשאים לבטל את העסקה בכפוף ובהתאם להוראות חוק הגנת הצרכן, התשמ“א-1981 (להלן: “חוק הגנת הצרכן“) על ידי מתן הודעה לחברה בדואר אלקטרוני info@sabonmichal.co.il  או בטלפון 04-9930343.    

אתם זכאים להחזיר ולקבל החזר תשלום על כל מוצר שנרכש באתר והוא שלם, בתנאי והוא לא נפתח, לא נעשה בו שימוש, הוא מצוי באריזתו המקורית, תקין וללא פגע מכל מין שהוא. בתנאי שהוא נשלח חזרה בתוך 30 יום מתאריך הגעת המשלוח אליכם. ההחזר יעשה בדואר רשום לת.ד. 25, פארק תעשייה דלתון, 1381100 או באמצעות אדם שיגיע מטעם הלקוח לחנות המפעל בדלתון. את הפריטים המוגדרים עדינים – משמע, שעלולים להישבר או להינזק בשליחה – יש לארוז כראוי.  

לביטול עסקה בתוך 4 חודשים (בתנאי שההתקשרות בעסקה כללה שיחה, גם אם בדוא"ל, בין העוסק לצרכן), זכאי: אדם עם מוגבלות לפי הגדרתו בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, כל מי שמלאו לו 65 שנים, עולה חדש- עד 5 שנים מהיום שניתנה לו תעודה עולה או תעודת זכאות כעולה. 

הזיכוי יינתן לאחר הגעת המוצר אלינו. אין צורך לפנות לחברת האשראי על מנת לבטל את העסקה – אנחנו כבר נטפל בכך בשבילך. 

במקרה של מוצר שהוכח כפגום או שהתגלתה אליו רגישות או שישנה בעיית תיאום ציפיות כלשהי, נשקול לזכות אתכם או להעניק קופון לרכישת מוצר באתר או לשלוח מוצר חליפי, כל זאת על פי שיקול דעתנו ודיון במקרה הספציפי. 

בהתאם להוראות חוק הגנת הצרכן, במידה ובחרת לבטל את העסקה מכל סיבה לבד מהסיבות הבאות: פגם במוצר, אי התאמה בין המוצר לבין הפרטים שנמסרו לך, או במקרה של אספקת מוצר שגוי, או במידה והחברה הפרה את ההסכם, רשאית החברה לגבות ממך דמי ביטול חד פעמיים בשיעור של 5% מגובה הרכישה המוחזרת, או 100 שקלים חדשים, לפי הנמוך מביניהם, כקבוע בחוק (להלן: “דמי הביטול“). עלות משלוח החזרת המוצר תהא ע“ח הלקוח.

אם ביטול העסקה יתבצע לאחר שהלקוח כבר קיבל את המוצר לרשותו, הלקוח יישא בעלות משלוח המוצר חזרה לחברה, זאת בנוסף לדמי הביטול במידה ונגבו.

לא ניתן לזכות כרטיסי דיירקט, אבל ניתן לזכות כרטיס אחר במידה וישנו. יש לקחת בחשבון שזמן ההחזר עלול להתארך בהתאם להסכם שלך עם חברת האשראי. לחילופין ניתן לקבל קופון לרכישה באתר.

לקוח שמעוניין להחזיר אלינו מוצרים שקיבל במתנה פיזית או באמצעות גיפט-קארד- אם המוצרים חדשים ולא פתוחים, ניתן לשלוח אלינו בדואר ולקבל קופון לקניה באתר בשווי המוצרים בתוך 30 יום מתאריך הגעת המוצרים/ הקופון אליכם.

לגבי החזרה והחלפה במידה והמוצר נרכש בחנויות שמוכרות את מוצרי מיכל סבון טבעי (נקודות מכירה): בכל אחת מהחנויות שמוכרות את המוצרים שלנו ניתן להחזיר ולהזדכות או להחליף פריטים שווי ערך, שנרכשו באותה החנות, במידה והמוצר פגום או שהתגלתה רגישות למוצר, וזאת באופן ישיר של הלקוח מול נקודת המכירה (נקודות המכירה מעודכנות במדיניות זו באמצעות מסמך וטופס נלווה שהועבר אליהם ממיכל סבון טבעי לטיפול במקרים שצויינו). כל זאת, בתוך 30 יום מרכישת/ קבלת הפריט ובהתאם למדיניות שירות הלקוחות של החנות. 

רשימת החנויות המלאה: https://sabonmichal.co.il/map

באופן כללי, ניתן להזדכות או להחליף מוצר שנרכש באתר כאשר התוקף שלו הוא שנה ומעלה. מוצר שפג תוקפו לא יוחלף ולא יינתן בגינו זיכוי.                                                                                                                                                                      

מדיניות ביטול העסקה המפורטת לעיל תחול רק ביחס למוצרים שנרכשו באתר ובחנויות שמוכרות את המוצרים של מיכל סבון טבעי לפי הרשימה שפורטה למעלה. החברה לא תטפל בהחזרת מוצרים שנרכשו באמצעות מקור אחר.

החברה לא תהא אחראית לכל נזק ישיר או עקיף הנובע משימוש שגוי במוצר לרבות כל נזק מקרי, מיוחד, עקיף או תוצאתי – ככל שהחוק מתיר זאת. על הלקוח חלה האחריות וכל סיכון וחובות עבור אובדן, נזק וחבלה לגופו ו/או לרכושו ו/או לרכושם ו/או לגופם של צדדים שלישיים, הנובעים מהשימוש ו/או אי השימוש במוצר, למעט במקרים בהם נקבע כי הנזק האמור נגרם עקב רשלנותה הבלעדית של החברה.