אנחנו מאמינים שלכולם מגיעה קוסמטיקה טבעית בריאה באמת על בסיס יום יומי. כמו אוכל בריא ונקי מרעלים, אוויר ומים נקיים מזיהום – כך גם הקוסמטיקה ומוצרי הטיפוח שלנו צריכים להיות בריאים ונגישים.

למה קוסמטיקה טבעית צריכה להיות כל כך יקרה?

כשהקמנו את סבון מיכל, אי שם במטבח ביתנו ב-2007, הרגשנו שזה לא נכון שמוצרי הקוסמטיקה הטבעית שהיו בזמנו היו כל כך יקרים. להיות נאמנה לקוסמטיקה טבעית ובריאה יום יום דרש משכנתא, והפריע לכל כך הרבה אנשים לממש את הזכות שלהם לטיפוח טבעי בריא. האמת היא שקוסמטיקה טבעית איכותית באמת לא חייבת להיות כל כך יקרה. המחיר הגבוה הוא לא בגלל איכות חומרי הגלם או ההשקעה בעבודת ההכנה. הוא בעיקר כדי למתג את המוצר כמוצר איכותי – ברור לחלוטין שקרם ב-65 ש”ח הוא פחות טוב בהרבה מזה שלידו שעולה 400 ש”ח, לא? כמו כן, מחיר גבוה מאפשר מבצעים “מטורפים” בלי סוף ואחוזים נדיבים למימון שיווק נוצץ ולכל הידיים שבדרך מהיצרן עד אליכם.

אז… לא. אנחנו פה כדי לאפשר לכמה שיותר אנשים ליהנות מכל הטוב של קוסמטיקה טבעית ואיכותית באמת במחיר הגיוני. מאז הצטרפו למודל שלנו עוד לא מעט חברות, וזה משמח מאוד לראות את השינוי הזה קורה.

זה שאתם פחות יקרים אומר שאני מקבלת קוסמטיקה פחות טבעית, או פחות איכותית, או משהו, לא?

המחשבה הראשונה של כולם היא שכדי לייצר קוסמטיקה טבעית במחיר נמוך יותר צריך לחתוך באיכות חומרי הגלם. ההיגיון הפשוט אומר שמי שמוכר יותר בזול משתמש בחומרי גלם זולים יותר, “חותך פינות” בייצור, מעסיק עובדים בתנאי ניצול משפילים, פוגע ומזהם את הסביבה וכן הלאה.

זה ממש לא הכיוון שלנו.

על מה אתם באמת משלמים

חשוב להבין, שהסטנדרט בעולם הקוסמטיקה הוא שאתם משלמים בעיקר (בין 85-95%) על בניית מותג, עלויות פרסום נוצץ והמון ידיים בשרשרת ההפצה, ריווחיות גבוהה מאוד – והרבה פחות על מה שיש שם באמת או השקעת החברה בעובדים שלה או בסביבה.

זה מפתיע, אבל בשוק הקוסמטיקה, גם הטבעית, עלות חומרי הגלם עצמם ותהליך הייצור (כולל משכורות לעובדי הייצור) מהווה נתח קטן מהמחיר הסופי של המוצר. כמו שאמרנו, הרוב הגדול מהכסף שאתם משלמים על הקוסמטיקה שלכם הולך על שיווק, פרסום, אריזות, מיתוג, פוזה ורווח של הבעלים.

יש גם עניין שאצל הצרכנים, לצערנו, בתחום הקוסמטיקה הטבעית קיימת בראש משוואה של יקר = איכותי. הסיבה לזה היא שלרוב הגדול אין את הידע להעריך את איכות חומרי הגלם או תהליך הייצור לפי מה שכתוב על האריזה. לכן המיתוג המפוצץ כל כך מוכר בקוסמטיקה הטבעית. ולכן יצרנים נותנים לקוסמטיקה הטבעית שלהם תג מחיר “יקר” כדי להיתפס “כיוקרתי” אצל הצרכן. זה אבסורד, אבל אצל זה יותר קל למכור קוסמטיקה יקרה מידי, מאשר מוצר במחיר הוגן.

אנחנו עושים משהו אחר.

אנחנו חברה משפחתית, הוגנת לעובדיה, פעילה חברתית וסביבתית, שיודעת לייצר קוסמטיקה טבעית בעבודת יד מחומרים נפלאים באמת – בלי לנפח את המחיר.

קצת פחות פוזה לא תזיק

דבר ראשון, אנחנו ממעטים ככל הניתן “בפקטור הפוזה”.

אנחנו לא אורזים באריזות מפוצצות, ולא שופכים כספים על מיתוג, פרסום, דוגמניות, יוקרה וחיצוניות.

 אנחנו לא מדפיסים קטלוגים מזהמים, אנחנו לא מחלקים דוגמיות עם דיילות בפארמים, ואין לנו שלטי חוצות או פרסומות בטלביזיה.

אנחנו מאמינים שאם ניתן ערך יוצא מהכלל ללקוחות שלנו ושירות לקוחות ברמה הכי גבוהה שיש, אנשים יגלו אותנו מפה לאוזן, ישמחו מאוד ויספרו לכל מי שירצה לשמוע. וזה עבד מדהים והביא המון טוב לעולם. תקראו מה אנשים אומרים עלינו בגוגל.

פרנסה הוגנת אך צנועה

עוד דבר חשוב, אנחנו משתדלים לתמחר את הקוסמטיקה הטבעית שלנו בצורה ההוגנת ביותר שרק אפשר ולעשות זאת ברוחב לב. נכון, אפשר לעשות “קופה” על כל מיני מוצרים טרנדיים ש”עפים” ב”מרווח” עצום לכל מוצר. אנחנו נמנעים מתרבות ואפילו משפה כזו אצלנו לגמרי.

אנחנו מתפרנסים בכבוד ומשלמים משכורות טובות לעובדים שלנו עם תנאים סוציאליים מעולים – אבל לא מנסים לעשות מיליונים מהירים על חשבונכם.

ההבנה שלנו היא שלאורך זמן תשמחו בנו, ותאהבו את מה שאנחנו עושים. במקום לנסות לעשות רווח גדול “ולברוח עם הכסף”, אנחנו מכוונים למערכת יחסים ארוכת טווח ומשמחת.

דרכי שיווק ישירות

אנחנו עושים ככל יכולתנו לעבוד עם כמה שפחות מפיצים ומתווכים כדי שהמחיר שתקבלו יהיה נמוך והוגן.

כמו עגבנייה שנקנית מהחקלאי ב-90 אג’ לקילו ונמכרת, כעבור כמה ידיים, בסופר ב-4.50 ש”ח לקילו, כך גם קורה במוצרי קוסמטיקה טבעית.

אנחנו משווקים בדרכים ישירות יותר כדי להימנע מהדבר הזה.

לחצו כאן – למעבר לקטלוג המוצרים שלנו