דף הבית Reading The Label 2

"השפע מבלבל" חלק ב – הצצה מאחורי התווית…

אז מה יש בבקבוק הממוצע?

רוב המוצרים על המדף אינם מכילים ולו גרם של סבון אמיתי (המיוצר מתגובה בין שמן טבעי לבסיס). את הסבון החליפו הדטרגנטים – קבוצה ענקית של כימיקלים שמקורה בתעשייה הפטרו-כימית (נפט). דטרגנטים, באופן עקרוני, מחקים את הפעילות המנקה של הסבון. בנוסף כלולים בקבוצה הזו חומרים המשנים את מתח פני המים למגע מהיר יותר עם העור, וכן מלבינים, מרככים, מחמצנים ועוד.

בנוסף לדטרגנטים אנחנו מוצאים שמנים מינרלים, חומרים מחליבים, מקציפים, מייצבים, משמרים, צבעים, בשמים ועוד ועוד. רוב החומרים הללו נספגים דרך העור ומערכת הנשימה. רבים מהחומרים הוכחו כמצטברים בגוף עם השנים עד רמות מזיקות ממש. כמו כן, הם חסרי יכולת פירוק אקולוגי מה שהופך אותם למזהמים קשים למערכות המים והטבע של הכדור.

נביא בפניכם כמה מהחומרים השכיחים והמסוכנים יותר בתקווה שהופעתם על התווית מספקת כדי לעורר סימן שאלה צרכני:

סודיום לאוריל סולפט/סודיום לאוריט סולפט (SLS)

נמצא בראש הרשימה ב-90% מבקבוקי השמפו והסבון הנוזלי למיניו, כולל שמפו אל דמע לילדים, משחות שיניים ועוד. SLS מקציף, נותן נפח לתכשיר והוא זול מאד. בדרך כלל יופיע מיד אחרי מים (אקווה) ברשימת התכולה.

SLS משמש במחקרים רפואיים כחומר מגרה עור. ידוע ומוכח כי הוא יוצר הפרעות ביולוגיות ניווניות בעור ובקרקפת ונוטה להצטבר באיברים פנימיים כגון לב, ריאות, כבד ומח. בנוסף הוא מסכן את התפתחות העיניים והראייה אצל ילדים שעדין מתפתחים. תכשירים שאינם מכילים SLS כמעט תמיד יציינו זאת על העטיפה באופן ברור.

האם באמת קצף = נקיון?

התרגלנו מאד לכמויות קצף גדולות והפרסום מוסיף וקושר לנו את מראה הקצף הניגר בשפע עם ניקיון.
זה לא בהכרח נכון וחשוב לדעת שהאפקט הלא חיוני הזה נקנה תמורת מחיר כבד שנובע משימוש בחומרים המסכנים אותנו ומהווים זיהום קשה של מקורות המים ומי התהום.

תכשירים טבעיים לעיתים פחות מקציפים ויש להתרגל לכך, אבל בשימוש לאורך זמן תיראו ששערכם ועורכם לא פחות נקי ואף בריא ומאוזן יותר בזכות יכולתו לחזור לפעול בטבעיות כפי שנועד. יכולת זו נמנעת ע"י "המלחמה הכימית" שמכילים רוב מוצרי הטיפוח.

שמנים מינרלים 

יכולים להופיע גם כפראפין או פטרוליום. שמן זה מתקבל כשארית מהפקה של נפט ודלק. הוא כל כך זול שיקר יותר להיפטר ממנו מאשר לקנות אותו. ברוב התכשירים המסחריים הוא מחליף שמנים טבעיים כמעט ללא השקעה.

שמן מינרלי אוטם את העור ובלתי נספג ע"י הגוף. שמן מינרלי רעיל בבליעה וידוע בחשיפה ארוכה כמעורר דלקת עורית (דרמטיטיס).

השימוש בשמן מינרלי יוצר התמכרות לתכשיר – האטימה של העור יוצרת אשליה של לחות אך מביאה לייבוש, הציפוי של השערה נותן אשליה של רכות אך סופח אבק וליכלוך ומכריח לחפוף באופן יום יומי. בטווח הארוך היכולת של העור והקרקפת לנשום, לספוג ולהפריש נפגעת קשות ואנחנו מוצאים עצמנו מתמכרים לשימוש תכוף בתכשירים יותר ויותר חזקים ו-"מזינים" ומקווים שמשהו יעזור.

פרבנים – מטיל / פרופיל / בוטיל / אטיל פרבן 

קבוצה רחבה של חומרים משמרים הנמצאים בדיון ומחקר רחבים. הם זולים ויעילים ומצויים כמעט בכל תכשיר המכיל מים, שזה רוב רובם של תכשירי הסבון והקוסמטיקה.

ראוי לציין כי תכשיר המבוסס על מים (וזה כולל את כל תכשירי הקרם) חייב בחומר משמר כדי שלא יתעפש ובמיוחד תכשירים המחליפים חלק מהמים במיצוי צמחי. יש טענות רבות כנגד פרבנים וביניהם – מגרי עור ומעוררי אלרגיה ורגישות, דמויי אסטרוגן ומסכנים בסרטן השד (בעיקר בדיאודורנט) ועוד.

פרבנים גם נחשבים עדינים ועל כל מחקר שנערך על פרבנים יוצא אחר הסותר אותו ואין מסקנות חד משמעיות. בנוסף יש סכנות משמעותיות בזיהום של מוצרים ע"י בקטריה ולפעמים שימוש בחומרים משמרים הוא רע הכרחי. החומר המחקרי רב וזמין – השכילו והחליטו בעצמכם.

באופן כללי תמצאו את החומרים המשמרים בסוף הרשימה כי המינונים שלהם זעירים. יש חומרים משמרים רבים והרבה בעיות נגרמות מתגובות ביניהם. באינטרנט היום אינדקסים המפרטים חומרים בטוחים לקוסמטיקה, אפשר להתחיל משם.

בשמים


בדרך כלל יופיעו כ- parfum או fragrance. סימן טוב וודאי לעבודה "טבעית" בעיניים שהיצרנים פשוט מתמחים בה ועושים ממנה ערמות של כסף. צריך לדעת, שמבשמים סינטטיים זולים בכמה סדרי גודל (אלפי אחוזים) יחסית לשמנים אתריים אמיתיים המשמשים כמבשמים טבעיים וזו חלק מהסיבה שמוצרים טבעיים הרבה פעמים יקרים יותר ובעלי ריח עדין יותר.

חשוב להבין שאין דבר כזה תמצית ריח טבעית בריח תות או תפוח, אגס או קוקוס. איפה שלא מצוין באופן בולט על האריזה שדובר בשמנים אתריים אמיתיים, ב-99% מהמקרים מדובר בתמציות ריח סינטטיות המצטברות במערכת הגוף ועלולות להביא לגירויים בעור, הגברת אלרגיה, כאבי ראש וגירוי ממברנות במערכת הנשימה.

צבעים

צבעים טבעיים מופקים בדרך כלל מפירות ותבלינים או ממיצויי צמחים בעלי פיגמנטים חזקים. פיגמנטים טבעיים מתחמצנים ומתקלקלים מאד בקלות, ולכן קשה להשתמש בהם בקוסמטיקה. חוץ מזה, לרוב הצבעים המתקבלים לא יהיו זוהרים וחזקים ובטח לא יתנו גוונים של כחול ים, ירוק טורקיז וסגול זוהר.

צבעים רבים ידועים כמסרטנים וחוץ מליצור אפקט שיווקי הם מיותרים לחלוטין במוצר. יש כיום באינטרנט אינדקסים מעולים המפרטים את רמת הסיכון והסירטון של צבעי מאכל וחומרים המצויים במזון. הצבעים המשמשים בקוסמטיקה לעיתים קרובות מאוד מקבילים, ולכן אפשר להדפיס ולתלות כמדריך.

השורה התחתונה: חייבים להסתכל מעבר לגימיק השיווקי

המרכיבים מגלים את האמת על המוצר, אז אל תתרשמו מציורי עלים על הבקבוק או מהכרזות על תכולות של מיצוי צמחי. הרבה יותר קל לעשות רושם טבעי מאשר ליצור מוצר טבעי באמת מחומרים איכותיים ובריאים. לכן יותר מסביר שבבדיקה קרובה יותר תראו שבאמת המוצר עשוי רובו ככולו מחומרים מזיקים וזולים, ומכיל רק אחוז זניח של מה שמופיע בענק על האריזה כמקדם מכירות.

אל תסתפקו בהכרזות ריקות כמו "שמפו עדין במיוחד לילדים", "אל סבון", "33% לחות", "תכשיר מן הטבע", "שמפו פסיפלורה ופריחת הדרים" ודומיהם. בידקו והשוו, חיקרו והשכילו, כי רק בחירה מושכלת ונכונות לשאול שאלות תקרב אתכם אל האמת הפשוטה והמאוד לא נעימה שמעבר לגימיקים השיווקיים.

יש אצלנו מבחר גדול של סבונים מוצקים ונוזליים שעשויים רק מחומרים טבעיים ובריאים, בלי שום גמיקים פרסומיים ובמחיר שפוי.

***חזרה לדף המאמרים הראשי***

+

פרטיות ואבטחת מידע

חברת מיכל סבון טבעי מכבדת את פרטיות לקוחותיה, ורואה ערך רב ומטרה בשמירה על פרטיותם ובטחון המידע של הלקוחות. אנו מתחייבים כלפי הלקוחות לקיים את המדיניות המפורטת להלן (להלן: "מדיניות הפרטיות"). מטרת מדיניות זו היא להסביר כיצד אנו פועלים בכל הקשור לפרטיות שלך, ולשימוש במידע האישי (כהגדרתו לפי דין, להלן: "מידע אישי") הנמסר לנו על-ידך או נאסף על ידינו במהלך ההתקשרות שלך עמנו והשהייה שלך בחברה.

ככלל, אינך חייב/ת למסור לנו מידע אישי. עם זאת, ייתכן ובמהלך השימוש ו/או הגלישה באתר ו/או בשירותי החברה, תמסור לנו אתה, מרצונך החופשי, פרטים ומידע אודותיך, בין היתר לצורך רכישת מוצרים וביצוע הזמנות, יצירת קשר, השתתפות בהגרלות, מילוי של טפסים מקוונים באתר, רישום לשירות או רשימה כלשהם, וכו'. זאת, בין אם הדבר נעשה בצורה ישירה ו/או בצורה עקיפה באמצעות מערכות צד ג' ו/או שותפים עסקיים ו/או צדדים שלישיים הקשורים בחברה.

כמו כן, יתכן כי חלק מהשירותים באתר, בהווה או בעתיד, כרוכים בהרשמה. כמו הרשמה להצטרפות למועדון הלקוחות שלנו. במסגרת הרשמה שכזו ו/או ביצוע הזמנה ייתכן כי תידרש למסור מידע אישי, כדוגמת שמך, כתובתך, דרכי ההתקשרות שונות עמך (טלפון, מייל), ובמקרים מסוימים ייתכן שגם מספר זהות (לצורכי אימות) ופרטי כרטיס אשראי לצורך חיוב הזמנות שתהיה מעוניין לבצע. פרטים ומידע זה יישמרו בכרטיס לקוח ייעודי שיפתח עבורך במערכותינו. השדות שחובה למלא לצורך הליך ההרשמה, יסומנו במפורש. בלי למסור את הנתונים המתבקשים בשדות שיסומנו, לא תוכל להירשם לביצוע הפעולות הטעונות רישום.

אתה אינך חייב לספק לנו מידע זה, אך לצערנו במקרים מסוימים אם לא תספק לנו מידע זה, לא נוכל להעניק לך את השירותים המבוקשים על ידך. כך למשל, לא תוכל לבצע הזמנה של מוצרים באתר או לקבל הודעות ועדכונים אודות מבצעים ללא מסירת פרטים אישיים מסוימים כנדרש בתהליך הרישום ו/או ההזמנה (כגון כתובת או פרטי תשלום).

כאמור, אתה אינך נדרש על-פי חוק למסור לנו כל מידע, ועל כן העברת מידע מצידך נעשית מרצונך ובהסכמתך, ובאחריותך הבלעדית. ככל שתמסור או תעלה כל מידע אישי לחברה או לאתר, הינך מצהיר בזאת כי המידע שתמסור ו/או תעדכן באתר, הינו נכון אמין ומדויק וכי הנך מוסר את המידע בשמך ועבור עצמך בלבד, או שהורשת כדין למסור מידע זה עבור אחר, ובכל מקרה תהא אחראי באופן בלעדי למסירת מידע זה.

מעבר לכך, האתר משתמש בכלים אוטומטיים לצורך אפיון השימוש שלך באתר ושיפור חווית הגולש. כלים אלו אוספים מידע כללי אודות פרטי ההתחברות והגלישה שלך, ובין היתר עלולים לאסוף מידע בנוגע לזמני ואופני השימוש באתר, פרטי ספק שירותי האינטרנט שלך, כתובתך בפרוטוקול האינטרנט (כתובת IP) ושם המתחם לצורך גישה לאתר, מיקום המכשיר בו נעשה שימוש בגישה לאתר, סוג הדפדפן שלך ופרטים נוספים המעידים על אופן השימוש באתר.

במסגרת כך, אתר האינטרנט שלנו משתמש ב"עוגיות" (Cookies) ובאמצעים טכנולוגיים אחרים ודומים (Pixel, Web Beacons, וכיוצ"ב) לצורך ניהולו השוטף והתקין של האתר ולצורך שיפור השירותים הניתנים באמצעותו. כלים אלו מטמיעים למעשה קבצי מידע קטנים בדפדפן ו/או מכשיר של המשתמש הגולש באתר, ומשמשים את האתר והמערכות הפועלות בו, לזיהוי של המשתמש ואיסוף מידע אודות ההתנהלות שלו באתר. חלק מה- Cookies הללו נועדו לאפשר את פעילות האתר בצורה תקינה ומאובטחת. חלק אחר, נועד לאפשר לנו לזהות את העדפותיך האישיות ולהתאים את הגלישה והפרסומות באתר עבורך.

אם אינך מעוניין לקבל Cookies בעת הגלישה באתר שלנו, אתה יכול להימנע מכך על ידי שינוי ההגדרות בדפדפן שלך וחסימת האפשרות להטמיע Cookies אצלך. כמו כן, אתה יכול למחוק את היסטוריית הדפדפן שלך בכל עת, ובמסגרת כך גם למחוק את ה- Cookies שהוטמעו אצלך. עם זאת, חשוב לדעת כי הדבר עלול לפגוע בחוויית השימוש באתר.

אנו עושים שימוש במידע שלך לצרכים סטטיסטיים, יחד עם מידע של לקוחות אחרים, לצורך שיפור השירות וייעול הפעילות שלנו בחברה, וזאת תוך שמירה על פרטיותך, וצמצום השימוש בפרטיך האישיים היכן שהדבר מתאפשר.

לבסוף, אנו עשויים לעשות שימוש בפרטי הקשר שאתה מוסר לנו על מנת להעביר אליך הצעות שיווקיות ומסחריות כאלה ואחרות, הודעות אודות מבצעים ואירועים מיוחדים, שליחת ניוזלטר מבצעים ועדכונים תקופתי והתאמה של הצעות אלו לצרכים שלך. זאת יש להדגיש, בכפוף להוראות הדין, ולקבלת הסכמתך במקרים המחייבים זאת. בכל מקרה בו אינך מעוניין להמשיך וליהנות מהצעות שיווקיות ומבצעים אלו, אתה כמובן יכול לפנות אלינו ולבקש כי נסיר אותך מרשימות התפוצה שלנו.

על-פי חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א – 1981, כל אדם זכאי לעיין במידע השמור במאגר מידע ומתייחס אליו. זכות זו כמובן עומדת גם לך. כמו כן עומדת לך הזכות לבטל ולמשוך כל הסכמה שניתנה על ידך לשליחת דיוור ישיר ודואר פרסומי. פניות מעין אלו ניתן להפנות אלינו באמצעות כתובת הדוא"ל המפורטת בתחילת מדיניות זו. אנו נגיב ונשיב על פנייתך בהקדם.

לעולם לא נעביר את פרטי הקשר שלכם לשום גורם שלישי. אנחנו רציניים לגבי אבטחה ועושים הכל לאבטח את המידע בטכנולוגיות המתקדמות ביותר.

אנו מחויבים לאבטחת ושמירת המידע שלך, ועושים שימוש באמצעי אבטחה מקובלים ומתאימים על מנת לשמור ולהגן על שלמות וסודיות המידע הנשמר במערכותינו.

עם זאת, ובדומה לכל מערכת אחרת, אנו איננו יכולים להבטיח בצורה מלאה ומוחלטת את בטיחות מערכותינו, ועל כן אנו איננו מתחייבים שמאגרי המידע שלנו יהיו חסינים בצורה מוחלטת מפני כל חדירה ו/או גישה בלתי מורשית.

כל המידע הרגיש מוצפן בטכנולוגיות מובילות, העומדות בתקן PCI-DSS המחמיר, ומאושר על ידי חברות האשראי. פרטי האשראי שלכם לא נשמרים אצלנו בשום מקום. החיוב מתבצע ישירות מול המחשבים המאובטחים של חברת הסליקה.

החברה נוקטת באמצעי זהירות מקובלים על מנת לשמור, ככל האפשר, על סודיות המידע. במקרים שאינם בשליטת החברה ו/או הנובעים מכוח עליון, לא תהא החברה אחראית לכל נזק מכל סוג שהוא, ישר או עקיף, שייגרם ללקוח, אם מידע זה יאבד ו/או יעשה בו שימוש לא מורשה.

החברה מתחייבת שלא לעשות שימוש במידע המסופק לה ע"י הקונים אלא על מנת לאפשר את הרכישה באתר מכירות ובהתאם לכל דין.

 

+

טיפול בהזמנה ומדיניות משלוחים

כל ההזמנות מטופלות ונשלחות בימי עסקים (ראשון עד חמישי) ויוצאות ממפעלנו לחברות השליחויות בין 24 עד 48 שעות מרגע ביצוע ההזמנה ברוב המקרים. 

הזמנות שייקלטו בימים שישי או שבת יטופלו רק ביום ראשון העוקב. 

הזמנות שייקלטו במערכת ההזמנות בחגים או בחול המועד, יטופלו לאחר החג.

*****************************************************************************************************************

הערה חשובה לזמנים של עכשיו. סתיו 2020. חשוב לנו לעדכן כי בתקופה הקרובה, בשל ימי הסגר, הגידול בהיקפי הפעילות של אתרי המסחר האלקטרוני והחגים, חברות השליחויות עמוסות ולכן ייתכנו עיכובים בימי האספקה ו/או שינויים בנק' האיסוף שתבחרנה במידה וחנויות סגורות. כמו כן, במהלך חוה"מ סוכות אנו עובדים במתכונת מצומצמת של כח אדם ולכן צפויים עיכובים בהוצאת ההזמנות ממפעלנו ובמענה לפניות מטעם שירות הלקוחות. עמכם הסליחה, תודה מראש על ההבנה וחג סוכות שמח!

*****************************************************************************************************************

הזמנות שייקלטו במערכת ההזמנות בזמן מבצע או עומס חריג אחר יטופלו על ידינו במהירות האפשרית. 

החברה תדאג לאספקת המוצר ללקוח לכתובת המופיעה בהזמנה או לנקודת האיסוף שנבחרה.

המשלוח יוצא כאמור מאיתנו לחברת השליחויות (בדר"כ בתוך 24-48 שעות למעט שישי-שבת, חגים וזמנים חריגים בהם עלולים להיגרם עיכובים בזמני האספקה).

ברגע שהחבילה מתקבלת בחברת השליחויות, היא מנופקת ללקוח עד 3 ימי עסקים למקומות מרכזיים ועד 5 ימי עסקים (כלומר פעם בשבוע) למקומות רחוקים עם שליח עד הבית באמצעות חברת השליחויות HFD. 

עם חברת השליחויות Boxit, לוקח לחבילה 48 שעות מיום שהמשלוח מגיע לחברת השליחויות עד שהיא מגיעה לנק' האיסוף שנבחרה ע"י הלקוח.

המשלוחים מתבצעים בדר"כ בין השעות 8:00 ל-18:00, לכן מומלץ לבחור משלוח לכתובת שבה יודעים כי תשהו במהלך שעות אלה, למשל כתובת מקום העבודה. 

עלויות המשלוח: 

בבוקס איט לנק' איסוף, המשלוח בהזמנה עד 85 ש"ח כולל, הוא בעלות של 7 ש"ח ומעל 85 ש"ח בחינם.

עם שליח עד הבית, בהזמנה עד 85 ש"ח כולל, העלות היא 15 ש"ח, מעל 85 ש"ח- 10 ש"ח ומעל 300 ש"ח- בחינם.

החברה לא תהא אחראית לכל איחור ו/או עיכוב באספקה ו/או אי-אספקה, שנגרמה כתוצאה מכוח עליון ו/או מאירועים שאינם בשליטתה.

משלוח המוצר יבוצע לכתובת שנמסרה ע"י הלקוח בעת הרכישה.

לקוח שמעוניין לאסוף את המוצר ממשרדי החברה, צריך לבצע הזמנה טלפונית ולבקש זאת בבירור. 

מחיר המוצר באתר אינו כולל את עלות המשלוח.

+

מדיניות החזרות וביטולי עסקה

הנכם רשאים לבטל את העסקה בכפוף ובהתאם להוראות חוק הגנת הצרכן, התשמ“א-1981 (להלן: “חוק הגנת הצרכן“) על ידי מתן הודעה לחברה בדואר אלקטרוני info@sabonmichal.co.il  או בטלפון 04-9930343.    

אתם זכאים להחזיר ולקבל החזר תשלום על כל מוצר שנרכש באתר והוא שלם, בתנאי והוא לא נפתח, לא נעשה בו שימוש, הוא מצוי באריזתו המקורית, תקין וללא פגע מכל מין שהוא. בתנאי שהוא נשלח חזרה בתוך 14 יום מתאריך הגעת המשלוח אליכם. ההחזר יעשה בדואר רשום לת.ד. 25, פארק תעשייה דלתון, 1381100 או באמצעות אדם שיגיע מטעם הלקוח לחנות המפעל בדלתון. את הפריטים המוגדרים עדינים – משמע, שעלולים להישבר או להינזק בשליחה – יש לארוז כראוי.  

לביטול עסקה בתוך 4 חודשים (בתנאי שההתקשרות בעסקה כללה שיחה, גם אם בדוא"ל, בין העוסק לצרכן), זכאי: אדם עם מוגבלות לפי הגדרתו בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, כל מי שמלאו לו 65 שנים, עולה חדש- עד 5 שנים מהיום שניתנה לו תעודה עולה או תעודת זכאות כעולה. 

הזיכוי יינתן לאחר הגעת המוצר אלינו. אין צורך לפנות לחברת האשראי על מנת לבטל את העסקה – אנחנו כבר נטפל בכך בשבילך. 

במקרה של מוצר שהוכח כפגום או שהתגלתה אליו רגישות או שישנה בעיית תיאום ציפיות כלשהי, נשקול לזכות אתכם או להעניק קופון לרכישת מוצר באתר או לשלוח מוצר חליפי, כל זאת על פי שיקול דעתנו ודיון במקרה הספציפי. 

בהתאם להוראות חוק הגנת הצרכן, במידה ובחרת לבטל את העסקה מכל סיבה לבד מהסיבות הבאות: פגם במוצר, אי התאמה בין המוצר לבין הפרטים שנמסרו לך, או במקרה של אספקת מוצר שגוי, או במידה והחברה הפרה את ההסכם, רשאית החברה לגבות ממך דמי ביטול חד פעמיים בשיעור של 5% מגובה הרכישה המוחזרת, או 100 שקלים חדשים, לפי הנמוך מביניהם, כקבוע בחוק (להלן: “דמי הביטול“). עלות משלוח החזרת המוצר תהא ע“ח הלקוח.

אם ביטול העסקה יתבצע לאחר שהלקוח כבר קיבל את המוצר לרשותו, הלקוח יישא בעלות משלוח המוצר חזרה לחברה, זאת בנוסף לדמי הביטול.

לא ניתן לזכות כרטיסי דיירקט, אבל ניתן לזכות כרטיס אחר במידה וישנו. יש לקחת בחשבון שזמן ההחזר עלול להתארך בהתאם להסכם שלך עם חברת האשראי. לחילופין ניתן לקבל קופון לרכישה באתר.

במידה והלקוח ביצע הזמנה באתר באמצעות גיפט-קארד ובחר להחזיר את הפריטים, ניתן להחליף אותם במוצרים שווי ערך בהתאם למדיניות ההחלפות. רק הלקוח ששילם עבור הגיפט-קארד יוכל במקרה של החזרה לקבל זיכוי בגין המוצרים.

לקוח שמעוניין להחזיר אלינו מוצרים שקיבל במתנה- אם המוצרים חדשים ולא פתוחים, ניתן לשלוח אלינו בדואר ולקבל קופון לקניה באתר בשווי המוצרים.

לגבי החזרה והחלפה במידה והמוצר נרכש בחנויות שמוכרות את מוצרי מיכל סבון טבעי- בכל אחת מהחנויות שמוכרות את המוצרים שלנו ניתן להחזיר ולהזדכות או להחליף פריטים שווי ערך שרכשת באותה החנות במידה והמוצר פגום או שהתגלתה רגישות למוצר. תוך 30 יום מרכישת/ קבלת הפריט ובהתאם למדיניות שירות הלקוחות של החנות. 

רשימת החנויות המלאה: https://sabonmichal.co.il/map

באופן כללי, ניתן להזדכות או להחליף מוצר שהתוקף שלו הוא שנה ומעלה. מוצר שפג תוקפו לא יוחלף ולא יינתן בגינו זיכוי.                                                                                                                                                                      

מדיניות ביטול העסקה המפורטת לעיל תחול רק ביחס למוצרים שנרכשו באתר ובחנויות שמוכרות את המוצרים של מיכל סבון טבעי לפי הרשימה שפורטה למעלה. החברה לא תטפל בהחזרת מוצרים שנרכשו באמצעות מקור אחר.

החברה לא תהא אחראית לכל נזק ישיר או עקיף הנובע משימוש שגוי במוצר לרבות כל נזק מקרי, מיוחד, עקיף או תוצאתי – ככל שהחוק מתיר זאת. על הלקוח חלה האחריות וכל סיכון וחובות עבור אובדן, נזק וחבלה לגופו ו/או לרכושו ו/או לרכושם ו/או לגופם של צדדים שלישיים, הנובעים מהשימוש ו/או אי השימוש במוצר, למעט במקרים בהם נקבע כי הנזק האמור נגרם עקב רשלנותה הבלעדית של החברה.