דף הבית Dermatitis

דרמטיטיס – מידע ועצות לטיפול טבעי

אנחנו שומעים הרבה על דרמטיטיס. המון. למעשה זה הפכה להיות מן מילת קסם לתיאור מגוון גדול מאוד של בעיות עור. לצערנו, הרבה מאוד אנשים סובלים מכל מיני סוגים של דרמטיטיס. במהלך השנים יצא לנו לנסות (ולרוב אף להצליח) לעזור למספר לא מבוטל של אנשים הסובלים מדרמטיטיס.

אז קודם כל, מה זה בדיוק "דרמטיטיס"?

דרמטיטיס הוא מושג כללי לתיאור תגובה דלקתית של העור. פעם היו קוראים לזה אקזמה, מילה יוונית לציין "רתיחה". הסיבה היא כמובן הדמיון הוויזואלי של דרמטיטיס ל"רתיחה" של העור, המעלה בועות ואדמומיות ונסתפק בתיאור הזה… שטחי עור הסובלים מדרמטיטיס יהיו מגרדים, אדומים, חמים, נפוחים ומגורים עד כדי הופעת שלפוחיות. בדרך תתלווה לתהליך, כשלב שני, קשקשת ויובש של העור.

הגדרות, אבל חשובות.

באיבחון דרמטיטיס מבדילים בין שלוש תופעות שונות:

דרמטיטיס ממגע (contact der.) – תגובה אלרגית של העור כתוצאה ממגע ישיר עם חומר כלשהוא. האלרגיה היא אישית ויכולה להיות למתכות ותכשיטים, חומרים קוסמטיים, שמפו או סבון, דטרגנטים מהכביסה, חומרי ניקיון והדברה, בדים, תרופות ובעצם כל דבר הבא במגע עם הגוף. הטיפול היעיל ביותר יהיה למצוא את מעוררי האלרגיה ע"י אלימינציה, ולהימנע מהם.

לעיתים קרובות מעבר לחומרי טיפוח אישי טבעיים פותר את הבעיה עם דרמטיטיס ממגע. ראינו את זה קורה עשרות פעמים אצל לקוחות שלנו.

אטופיק דרמטיטיס (atopic der.) –נובעת מתגובה פנימית של הגוף, שיוצאת אל העור כגירוי של דרמטיטיס. באחוזים גבוהים נלווית לרגישויות תורשתיות במערכת הנשימה, אסטמה וקדחת השחת. מחקרים מובילים אל מערכת החיסון המראה רמות גבוהות מדי של נוגדנים וחומרים מעוררי דלקת, אל תפקודי הכבד ואל רגישות נבנית ומצטברת לזיהום אוויר.

לרוב הפתרון שלה סובב סביב שינויים בתזונה, ואיזון רגשות של סטרס ורגשות שליליים בחיים.

סבוראיק דרמטיטיס (seborrhic der.) – הסתבכות של סבוריאה. עודף חֵלֵב בעור וכנראה הפטרייה המעורבת בהתפתחות סבוריאה, מגרים את העור ויוצרים דלקת.

דרכי הטיפול מתמקדות דווקא בסבוריאה, מתוך הנחה שללא סבוריאה לא יהיה דרמטיטיס סבוראי.

עזרה טבעית

למען האמת, ממה שאנחנו חווים, לרופאים אין באמת פתרונות יעילים להרבה מצבים של דרמטיטיס. זה אחד התחומים בו לרפואה הטבעית יש באמת הרבה יותר מה לתת מלקונוונציונלית.

טיפול בעור עצמו במקרה של דרמטיטיס

אנחנו יודעים שזה מה שאנחנו מייצרים אבל באמת – עור הסובל מדרמטיטיס חייב תכשירי הזנה ולחות. זה כל כך עוזר. יש להקפיד למרוח שמנים או קרמים באופן יום יומי, רצוי אחרי מקלחת. כמובן יש להימנע מתכשירים המכילים שמנים מינרלים, בשמים וחומרים אלרגניים. עיברו לתכשירים טבעיים כמה שיותר. במקרים קשים במיוחד אפשר להתאים תכשיר ע"י בעל מקצוע. משחת הקלנדולה שלנו, קרם הגוף או חמאת שיאה טהורה (לרגישים במיוחד) יכולים מאוד מאוד לעזור מניסיוננו.

שמנים אתריים לדרמטיטיס

מבחינת שמנים אתריים רצוי מאד לעשות מאמץ ולקנות שמן אתרי של קמומיל רומאי הוא מצוין לכל סוגי הדרמטיטיס ובעיקר לאטופיק דרמטיטיס. על כל 50 מ"ל שמן בסיס (בערך כף הגשה של מרק או צנצנת קרם סטנדרטית) הוסיפו 10 טיפות קמומיל רומאי ו- 25 טיפות לבנדר. שמנים אתריים נוספים יכולים להיות פטצ'ולי, הדס ולבונה והם יכולים להחליף חלק מכמות הלבנדר. לתינוקות מספיק 5 טיפות קמומיל ו- 10 לבנדר.

אמבטיית חליטות מרפא לדרמטיטיס

צמחים טובים לחליטת מרפא לדרמטיטיס הם: שוש קרח, קמומיל ועלי צ'רדה. איך עושים אמבטיית חליטת מרפא? יש להרתיח 2-3 כפות מהצמח היבש בליטר וחצי מים, להוסיף לאמבטיה פושרת ולטבול לפחות רבע שעה. מאותו מרתח אפשר להכין קומפרסים (אחרי קירור) ולהניח על המקומות המגורים. גם מה שבא במגע עם העור חשוב ורצוי לעבור להשתמש בבגדים ומצעים העשויים מכותנה. הימנעו מבדים סינטטיים או מגרים כמו צמר, גם אם הוא טבעי.

תוספות לתזונה במקרים של דרמטיטיס

תוספים מסוימים נמצאו יעילים באיזון התגובה הפנימית היוצרת את הדלקת על העור.

  • שמני אומגה GLA ובמיוחד אומגה 3. יש כיום מבחר גדול של קפסולות המספקות אומגה 3. רצוי לבחור מקור שאינו מן החי (דגים) כדי להימנע מרעלנים במקורם בים. ניתן גם לצרוך שמן נר הלילה, שמן בוראז', שמן פשתן (הנמכר בבקבוק כהה ונשמר בקירור) או שמן המפ.
  • אבץ קשור לאנזים המסלק חומרים מגרים ומעודדי דלקת.
  • ויטמינים A ו- E .
  • B12 – רצוי לבדוק שהויטמין מצוי ברמות מספיקות ואם חסר אז לקחת. חסר יכול להשפיע לרעה על הגירוי והגרד.

בעיות תזונה שעלולות להחמיר דרמטיטיס

מזונות רבים יכולים להיות אלרגנים. דיאטת אלימינציה יכולה לעזור לגלות אם הגוף רגיש למזונות מסוימים. מתחילים עם קבוצות מזון גדולות כגון דגנים, דברי חלב, ביצים וכד' וכל פעם מורידים לחלוטין קבוצה אחת מהתפריט למספר שבועות ובודקים הטבה. רצוי ללוות את התהליך עם מטפל כדי להימנע מחסרים. לחלב פרה וביצים יש סיכוי טוב להיות אלרגנים אצל ילדים ותינוקות הסובלים מאטופיק דרמטיטיס. עוד אלרגנים שכיחים הם בוטנים, שוקולד ופירות טרופיים. במקרים רבים יש הטבה גדולה בעקבות משטר תזונה זמני שמטרתו לנקות את מערכת העיכול והכבד. אם הכבד מלא ועמוס, נפגמת יכולתו לסלק רעלנים ביעילות והם צריכים להתפנות דרך העור וליצור את התגובה הדלקתית. כדי להקל על עומס הרעלנים בגוף רצוי להימנע ממזונות מעובדים, משקאות קלים, קפאין, אלכוהול, עישון וכדומה. בכדי להמריץ ולנקות את הכבד אפשר להוסיף לחצי כוס מים פושרים מיץ טרי מחצי לימון וכף שמן זית מאיכות מעולה וכבישה קרה. לשתות כל בוקר על קיבה ריקה.

מצבים נפשיים יכולים לתרום להופעת דרמטיטיס

דרמטיטיס היא מחלה הקשורה קשר ישיר למתח נפשי, חרדות, לחצים והמרוץ האין סופי להוכחה עצמית. ברפואה ההוליסטית מתייחסים אל מחלות עור כאזהרה הבוערת על פני השטח לפני שהמחלה "נכנסת פנימה" ופוגעת באברים הפנימיים. הופעה של דרמטיטיס יכולה להית תמרור להעריך מחדש את סדרי העדיפויות בחיים ולשים שלווה ומנוחה פנימית במקום גבוה יותר בסדר העדיפויות. תוצאות טובות התקבלו ע"י אימון שיטות שונות להרפיה כמו מדיטציה, נשימה, יוגה, אומנויות, אומנויות לחימה וכדומה.

מתכון לשמן גוף טבעי שתוכלו להכין בעצמכם, בהמשך.

שלב א – יוצרים שמן קלנדולה על בסיס שמן זית.

שמן הזית צריך להיות מאיכות מצוינת, מכבישה קרה ורצוי אורגני. מכינים סיר כפול (סיר קטן עם שמן מעל סיר גדול יותר עם מים) בתוכו שמן הזית ומוסיפים פרחי קלנדולה באופן שימלאו את הסיר אך לא יבלטו מעל השמן. מבשלים, כמו ריבה, על הסיר הכפול במשך 3 שעות. אם רוצים שמן שיספג יותר מהר אפשר להחליף חצי מכמות שמן הזית בשמן זרעי ענבים.

שלב ב – אחרי סינון וקירור אפשר להוסיף שמנים נוספים ושמנים אתריים. שמנים נוספים יכולים להיות נר הלילה, המפ, בוראז' או פשתן. כל אחד יכול להוות עד חמישית מהשמן הכולל.

לגבי השמנים האתריים המתאימים, כמו שאמרנו קודם, קמומיל רומאי ולבנדר הם הכי מתאימים. גם פט'שולי, הדס ולבונה הם אופציות. 10 טיפות קמומיל רומאי ו-25 טיפות לבנדר הם כמות טובה ל- 500 מ"ל שמן קלנדולה.

והכי חשוב – לא להתייאש, לפעמים זה לוקח זמן וניסיונות שונים למצוא את השילוב הנכון ביותר שיביא מרפא.

+

פרטיות ואבטחת מידע

חברת מיכל סבון טבעי מכבדת את פרטיות לקוחותיה, ורואה ערך רב ומטרה בשמירה על פרטיותם ובטחון המידע של הלקוחות. אנו מתחייבים כלפי הלקוחות לקיים את המדיניות המפורטת להלן (להלן: "מדיניות הפרטיות"). מטרת מדיניות זו היא להסביר כיצד אנו פועלים בכל הקשור לפרטיות שלך, ולשימוש במידע האישי (כהגדרתו לפי דין, להלן: "מידע אישי") הנמסר לנו על-ידך או נאסף על ידינו במהלך ההתקשרות שלך עמנו והשהייה שלך בחברה.

ככלל, אינך חייב/ת למסור לנו מידע אישי. עם זאת, ייתכן ובמהלך השימוש ו/או הגלישה באתר ו/או בשירותי החברה, תמסור לנו אתה, מרצונך החופשי, פרטים ומידע אודותיך, בין היתר לצורך רכישת מוצרים וביצוע הזמנות, יצירת קשר, השתתפות בהגרלות, מילוי של טפסים מקוונים באתר, רישום לשירות או רשימה כלשהם, וכו'. זאת, בין אם הדבר נעשה בצורה ישירה ו/או בצורה עקיפה באמצעות מערכות צד ג' ו/או שותפים עסקיים ו/או צדדים שלישיים הקשורים בחברה.

כמו כן, יתכן כי חלק מהשירותים באתר, בהווה או בעתיד, כרוכים בהרשמה. כמו הרשמה להצטרפות למועדון הלקוחות שלנו. במסגרת הרשמה שכזו ו/או ביצוע הזמנה ייתכן כי תידרש למסור מידע אישי, כדוגמת שמך, כתובתך, דרכי ההתקשרות שונות עמך (טלפון, מייל), ובמקרים מסוימים ייתכן שגם מספר זהות (לצורכי אימות) ופרטי כרטיס אשראי לצורך חיוב הזמנות שתהיה מעוניין לבצע. פרטים ומידע זה יישמרו בכרטיס לקוח ייעודי שיפתח עבורך במערכותינו. השדות שחובה למלא לצורך הליך ההרשמה, יסומנו במפורש. בלי למסור את הנתונים המתבקשים בשדות שיסומנו, לא תוכל להירשם לביצוע הפעולות הטעונות רישום.

אתה אינך חייב לספק לנו מידע זה, אך לצערנו במקרים מסוימים אם לא תספק לנו מידע זה, לא נוכל להעניק לך את השירותים המבוקשים על ידך. כך למשל, לא תוכל לבצע הזמנה של מוצרים באתר או לקבל הודעות ועדכונים אודות מבצעים ללא מסירת פרטים אישיים מסוימים כנדרש בתהליך הרישום ו/או ההזמנה (כגון כתובת או פרטי תשלום).

כאמור, אתה אינך נדרש על-פי חוק למסור לנו כל מידע, ועל כן העברת מידע מצידך נעשית מרצונך ובהסכמתך, ובאחריותך הבלעדית. ככל שתמסור או תעלה כל מידע אישי לחברה או לאתר, הינך מצהיר בזאת כי המידע שתמסור ו/או תעדכן באתר, הינו נכון אמין ומדויק וכי הנך מוסר את המידע בשמך ועבור עצמך בלבד, או שהורשת כדין למסור מידע זה עבור אחר, ובכל מקרה תהא אחראי באופן בלעדי למסירת מידע זה.

מעבר לכך, האתר משתמש בכלים אוטומטיים לצורך אפיון השימוש שלך באתר ושיפור חווית הגולש. כלים אלו אוספים מידע כללי אודות פרטי ההתחברות והגלישה שלך, ובין היתר עלולים לאסוף מידע בנוגע לזמני ואופני השימוש באתר, פרטי ספק שירותי האינטרנט שלך, כתובתך בפרוטוקול האינטרנט (כתובת IP) ושם המתחם לצורך גישה לאתר, מיקום המכשיר בו נעשה שימוש בגישה לאתר, סוג הדפדפן שלך ופרטים נוספים המעידים על אופן השימוש באתר.

במסגרת כך, אתר האינטרנט שלנו משתמש ב"עוגיות" (Cookies) ובאמצעים טכנולוגיים אחרים ודומים (Pixel, Web Beacons, וכיוצ"ב) לצורך ניהולו השוטף והתקין של האתר ולצורך שיפור השירותים הניתנים באמצעותו. כלים אלו מטמיעים למעשה קבצי מידע קטנים בדפדפן ו/או מכשיר של המשתמש הגולש באתר, ומשמשים את האתר והמערכות הפועלות בו, לזיהוי של המשתמש ואיסוף מידע אודות ההתנהלות שלו באתר. חלק מה- Cookies הללו נועדו לאפשר את פעילות האתר בצורה תקינה ומאובטחת. חלק אחר, נועד לאפשר לנו לזהות את העדפותיך האישיות ולהתאים את הגלישה והפרסומות באתר עבורך.

אם אינך מעוניין לקבל Cookies בעת הגלישה באתר שלנו, אתה יכול להימנע מכך על ידי שינוי ההגדרות בדפדפן שלך וחסימת האפשרות להטמיע Cookies אצלך. כמו כן, אתה יכול למחוק את היסטוריית הדפדפן שלך בכל עת, ובמסגרת כך גם למחוק את ה- Cookies שהוטמעו אצלך. עם זאת, חשוב לדעת כי הדבר עלול לפגוע בחוויית השימוש באתר.

אנו עושים שימוש במידע שלך לצרכים סטטיסטיים, יחד עם מידע של לקוחות אחרים, לצורך שיפור השירות וייעול הפעילות שלנו בחברה, וזאת תוך שמירה על פרטיותך, וצמצום השימוש בפרטיך האישיים היכן שהדבר מתאפשר.

לבסוף, אנו עשויים לעשות שימוש בפרטי הקשר שאתה מוסר לנו על מנת להעביר אליך הצעות שיווקיות ומסחריות כאלה ואחרות, הודעות אודות מבצעים ואירועים מיוחדים, שליחת ניוזלטר מבצעים ועדכונים תקופתי והתאמה של הצעות אלו לצרכים שלך. זאת יש להדגיש, בכפוף להוראות הדין, ולקבלת הסכמתך במקרים המחייבים זאת. בכל מקרה בו אינך מעוניין להמשיך וליהנות מהצעות שיווקיות ומבצעים אלו, אתה כמובן יכול לפנות אלינו ולבקש כי נסיר אותך מרשימות התפוצה שלנו.

על-פי חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א – 1981, כל אדם זכאי לעיין במידע השמור במאגר מידע ומתייחס אליו. זכות זו כמובן עומדת גם לך. כמו כן עומדת לך הזכות לבטל ולמשוך כל הסכמה שניתנה על ידך לשליחת דיוור ישיר ודואר פרסומי. פניות מעין אלו ניתן להפנות אלינו באמצעות כתובת הדוא"ל המפורטת בתחילת מדיניות זו. אנו נגיב ונשיב על פנייתך בהקדם.

לעולם לא נעביר את פרטי הקשר שלכם לשום גורם שלישי. אנחנו רציניים לגבי אבטחה ועושים הכל לאבטח את המידע בטכנולוגיות המתקדמות ביותר.

אנו מחויבים לאבטחת ושמירת המידע שלך, ועושים שימוש באמצעי אבטחה מקובלים ומתאימים על מנת לשמור ולהגן על שלמות וסודיות המידע הנשמר במערכותינו.

עם זאת, ובדומה לכל מערכת אחרת, אנו איננו יכולים להבטיח בצורה מלאה ומוחלטת את בטיחות מערכותינו, ועל כן אנו איננו מתחייבים שמאגרי המידע שלנו יהיו חסינים בצורה מוחלטת מפני כל חדירה ו/או גישה בלתי מורשית.

כל המידע הרגיש מוצפן בטכנולוגיות מובילות, העומדות בתקן PCI-DSS המחמיר, ומאושר על ידי חברות האשראי. פרטי האשראי שלכם לא נשמרים אצלנו בשום מקום. החיוב מתבצע ישירות מול המחשבים המאובטחים של חברת הסליקה.

החברה נוקטת באמצעי זהירות מקובלים על מנת לשמור, ככל האפשר, על סודיות המידע. במקרים שאינם בשליטת החברה ו/או הנובעים מכוח עליון, לא תהא החברה אחראית לכל נזק מכל סוג שהוא, ישר או עקיף, שייגרם ללקוח, אם מידע זה יאבד ו/או יעשה בו שימוש לא מורשה.

החברה מתחייבת שלא לעשות שימוש במידע המסופק לה ע"י הקונים אלא על מנת לאפשר את הרכישה באתר מכירות ובהתאם לכל דין.

 

+

טיפול בהזמנה ומדיניות משלוחים

כל ההזמנות מטופלות ונשלחות בימי עסקים (ראשון עד חמישי) ויוצאות ממפעלנו לחברות השליחויות בין 24 עד 48 שעות מרגע ביצוע ההזמנה ברוב המקרים. 

הזמנות שייקלטו בימים שישי או שבת יטופלו רק ביום ראשון העוקב. 

הזמנות שייקלטו במערכת ההזמנות בחגים או בחול המועד, יטופלו לאחר החג.

הזמנות שייקלטו במערכת ההזמנות בזמן מבצע או עומס חריג אחר יטופלו על ידינו במהירות האפשרית. 

החברה תדאג לאספקת המוצר ללקוח לכתובת המופיעה בהזמנה או לנקודת האיסוף שנבחרה.

המשלוח יוצא כאמור מאיתנו לחברת השליחויות (בדר"כ בתוך 24-48 שעות למעט שישי-שבת, חגים וזמנים חריגים בהם עלולים להיגרם עיכובים בזמני האספקה).

ברגע שהחבילה מתקבלת בחברת השליחויות, היא מנופקת ללקוח עד 3 ימי עסקים למקומות מרכזיים ועד 5 ימי עסקים (כלומר פעם בשבוע) למקומות רחוקים עם שליח עד הבית באמצעות חברת השליחויות HFD. 

עם חברת השליחויות Boxit, לוקח לחבילה 48 שעות מיום שהמשלוח מגיע לחברת השליחויות עד שהיא מגיעה לנק' האיסוף שנבחרה ע"י הלקוח.

המשלוחים מתבצעים בדר"כ בין השעות 8:00 ל-18:00, לכן מומלץ לבחור משלוח לכתובת שבה יודעים כי תשהו במהלך שעות אלה, למשל כתובת מקום העבודה. 

עלויות המשלוח: 

בבוקס איט לנק' איסוף, המשלוח בהזמנה עד 85 ש"ח כולל, הוא בעלות של 7 ש"ח ומעל 85 ש"ח בחינם.

עם שליח עד הבית, בהזמנה עד 85 ש"ח כולל, העלות היא 15 ש"ח, מעל 85 ש"ח- 10 ש"ח ומעל 300 ש"ח- בחינם.

החברה לא תהא אחראית לכל איחור ו/או עיכוב באספקה ו/או אי-אספקה, שנגרמה כתוצאה מכוח עליון ו/או מאירועים שאינם בשליטתה.

משלוח המוצר יבוצע לכתובת שנמסרה ע"י הלקוח בעת הרכישה.

לקוח שמעוניין לאסוף את המוצר ממשרדי החברה, צריך לבצע הזמנה טלפונית ולבקש זאת בבירור. 

מחיר המוצר באתר אינו כולל את עלות המשלוח.

+

מדיניות החזרות וביטולי עסקה

הנכם רשאים לבטל את העסקה בכפוף ובהתאם להוראות חוק הגנת הצרכן, התשמ“א-1981 (להלן: “חוק הגנת הצרכן“) על ידי מתן הודעה לחברה בדואר אלקטרוני info@sabonmichal.co.il  או בטלפון 04-9930343.    

אתם זכאים להחזיר ולקבל החזר תשלום על כל מוצר שנרכש באתר והוא שלם, בתנאי והוא לא נפתח, לא נעשה בו שימוש, הוא מצוי באריזתו המקורית, תקין וללא פגע מכל מין שהוא. בתנאי שהוא נשלח חזרה בתוך 14 יום מתאריך הגעת המשלוח אליכם. ההחזר יעשה בדואר רשום לת.ד. 25, פארק תעשייה דלתון, 1381100 או באמצעות אדם שיגיע מטעם הלקוח לחנות המפעל בדלתון. את הפריטים המוגדרים עדינים – משמע, שעלולים להישבר או להינזק בשליחה – יש לארוז כראוי.  

לביטול עסקה בתוך 4 חודשים (בתנאי שההתקשרות בעסקה כללה שיחה, גם אם בדוא"ל, בין העוסק לצרכן), זכאי: אדם עם מוגבלות לפי הגדרתו בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, כל מי שמלאו לו 65 שנים, עולה חדש- עד 5 שנים מהיום שניתנה לו תעודה עולה או תעודת זכאות כעולה. 

הזיכוי יינתן לאחר הגעת המוצר אלינו. אין צורך לפנות לחברת האשראי על מנת לבטל את העסקה – אנחנו כבר נטפל בכך בשבילך. 

במקרה של מוצר שהוכח כפגום או שהתגלתה אליו רגישות או שישנה בעיית תיאום ציפיות כלשהי, נשקול לזכות אתכם או להעניק קופון לרכישת מוצר באתר או לשלוח מוצר חליפי, כל זאת על פי שיקול דעתנו ודיון במקרה הספציפי. 

בהתאם להוראות חוק הגנת הצרכן, במידה ובחרת לבטל את העסקה מכל סיבה לבד מהסיבות הבאות: פגם במוצר, אי התאמה בין המוצר לבין הפרטים שנמסרו לך, או במקרה של אספקת מוצר שגוי, או במידה והחברה הפרה את ההסכם, רשאית החברה לגבות ממך דמי ביטול חד פעמיים בשיעור של 5% מגובה הרכישה המוחזרת, או 100 שקלים חדשים, לפי הנמוך מביניהם, כקבוע בחוק (להלן: “דמי הביטול“). עלות משלוח החזרת המוצר תהא ע“ח הלקוח.

אם ביטול העסקה יתבצע לאחר שהלקוח כבר קיבל את המוצר לרשותו, הלקוח יישא בעלות משלוח המוצר חזרה לחברה, זאת בנוסף לדמי הביטול.

לא ניתן לזכות כרטיסי דיירקט, אבל ניתן לזכות כרטיס אחר במידה וישנו. יש לקחת בחשבון שזמן ההחזר עלול להתארך בהתאם להסכם שלך עם חברת האשראי. לחילופין ניתן לקבל קופון לרכישה באתר.

במידה והלקוח ביצע הזמנה באתר באמצעות גיפט-קארד ובחר להחזיר את הפריטים, ניתן להחליף אותם במוצרים שווי ערך בהתאם למדיניות ההחלפות. רק הלקוח ששילם עבור הגיפט-קארד יוכל במקרה של החזרה לקבל זיכוי בגין המוצרים.

לקוח שמעוניין להחזיר אלינו מוצרים שקיבל במתנה- אם המוצרים חדשים ולא פתוחים, ניתן לשלוח אלינו בדואר ולקבל קופון לקניה באתר בשווי המוצרים.

לגבי החזרה והחלפה במידה והמוצר נרכש בחנויות שמוכרות את מוצרי מיכל סבון טבעי- בכל אחת מהחנויות שמוכרות את המוצרים שלנו ניתן להחזיר ולהזדכות או להחליף פריטים שווי ערך שרכשת באותה החנות במידה והמוצר פגום או שהתגלתה רגישות למוצר. תוך 30 יום מרכישת/ קבלת הפריט ובהתאם למדיניות שירות הלקוחות של החנות. 

רשימת החנויות המלאה: https://sabonmichal.co.il/map

באופן כללי, ניתן להזדכות או להחליף מוצר שהתוקף שלו הוא שנה ומעלה. מוצר שפג תוקפו לא יוחלף ולא יינתן בגינו זיכוי.                                                                                                                                                                      

מדיניות ביטול העסקה המפורטת לעיל תחול רק ביחס למוצרים שנרכשו באתר ובחנויות שמוכרות את המוצרים של מיכל סבון טבעי לפי הרשימה שפורטה למעלה. החברה לא תטפל בהחזרת מוצרים שנרכשו באמצעות מקור אחר.

החברה לא תהא אחראית לכל נזק ישיר או עקיף הנובע משימוש שגוי במוצר לרבות כל נזק מקרי, מיוחד, עקיף או תוצאתי – ככל שהחוק מתיר זאת. על הלקוח חלה האחריות וכל סיכון וחובות עבור אובדן, נזק וחבלה לגופו ו/או לרכושו ו/או לרכושם ו/או לגופם של צדדים שלישיים, הנובעים מהשימוש ו/או אי השימוש במוצר, למעט במקרים בהם נקבע כי הנזק האמור נגרם עקב רשלנותה הבלעדית של החברה.