דף הבית Calendula Oil Baby Care

טיפול בתינוקות עם שמנים טבעיים, בפרט שמן קלנדולה (כולל מתכון)

"יש פה פרופסור לכימיה?!"

הטיפול בתינוק – עשה זאת בעצמך

תינוק קטן בא לעולם ובין רגע מתווספים לחיים צרכים חדשים ורבים. חיתולים, תכשירים, מתקנים ועוד ועוד. השוק מלא וגדוש במוצרים ותכשירים המיועדים לתינוקות.

בהתאם למודעות הגוברת לנזקי הכימיקלים הורים רבים מעונינת בתרופות ותכשירים טבעיים, נקיים מכימיקלים וחומרים סינטטיים. תכשירים רבים מתהדרים בתואר טבעי ורק מעט מקיימים.

דרך נהדרת לוודא שמה שאתם נותנים לתינוק שלכם הינו בריא ונקי הוא להכין את התכשירים בעצמכם. זה חסכוני, מהנה ודרך נהדרת להעניק את הטוב ביותר.

מה צריך להיות בבית לטיפול טבעי בתינוק?

רשימה קצרה של חומרי גלם יכולה לכסות קשת רחבה של צרכי התינוק השכיחים:.

* שמן שקדים – שמן בסיס עדין מרכך ומזין

* שמן חוחובה – שמן מעולה לריכוך הגנת והזנת העור

* שמן/משחת קלנדולה – אפשר לקנות מוכן או להכין לבד לפי המתכון בהמשך

* ליקו פאודר – אבקה המתקבלת מטחינה של צמח הליקופודיום (כף הזאב). מהווה מחליף לטלק ומוסיפה סגולות של טיפול בעור מגורה, דלקתי ואדמומי.

* שמן אתרי לבנדר – הכי מתאים ובטוח לטיפול בתינוק. מטפח את העור, מרגיע, משחרר עוויתות, נוגד דלקת, מרגיע כל גירוי, גירוד ועקיצה, דוחה יתושים ובסוף היום עוזר לישון.

* שמן אתרי קמומיל רומאי – מעט יקר אך מאד מומלץ לטיפול בתינוק, במיוחד לתפרחת חיתולים המאיימת לצאת משליטה. בקבוקון אחד יספיק לתקופת הינקות. קמומיל הוא נוגד דלקת עוצמתי ביותר, מפיג אדמומיות וכאב של העור, מרגיע את העיכול ומשחרר גזים, משחרר עוויתות ומטפח את העור גם במצבי יובש והתקלפויות.

תוספות אפשריות לפי הרגישויות של התינוק:

* שמן אתרי נענע/אניס/מנדרינה – לרגישים במערכת העיכול והמעיים

* שמן אתרי הדס/לבונה – לתינוקות הרגישים במערכת הנשימה

אז אילו תכשירים לטיפול בתינוק אפשר להכין לבד?

שמנים לטיפול בעור
אחרי 99 חודשים במים וחושך, עור התינוק נוטה ליובש והתקלפות. יש לדאוג לטפח ולהזין אותו עם שמנים איכותיים שיספגו בעור ויעזרו לו לצמוח. הימנעו מכל תכשיר לעור המכיל שמן מינרלי (או בשמו פטרוליום, פראפין) האוטם את העור ומייבש אותו.

<שמן קלנדולה

שמן קלנדולה מעולה לעור ומטפח אותו. בנוסף הוא נוגד דלקת וגירוי ומרגיע מאד את העור.

להכנת שמן קלנדולה ריכשו שקית פרחי קלנדולה. רצוי שלפרחים יהיה גוון חזק של צהוב חלמון.
הכינו סיר כפול: סיר קטן המונח על גבי סיר גדול יותר כך שהסיר הקטן מונח באוויר ולא נוגע בתחתית הסיר הגדול.
בסיר הגדול שימו מים ובסיר הקטן שימו 3 חלקים שמן שקדים וחלק 11 שמן חוחובה. הוסיפו את פרחי הקלנדולה כך שימלאו את תכולת השמן בסיר בלי לבלוט מעליו.
בשלו כשעתיים-שלוש (השגיחו שהמים בתחתית הסיר הגדול לא נגמרים), סננו דרך בד חיתול וצננו.

בשמן הקלנדולה אפשר להשתמש כמו שהוא או להוסיף לו תוספות למטרות שונות.
אפשר להחליף רבע מכמות צמח הקלנדולה בפרחי קמומיל.

תפרחת החיתולים היא בעיה בסיסית המוכרת לכולם ולא מפתיעה בהתחשב בעורו העדין של התינוק ובתכולת החיתול. לטבע יש הרבה מה להציע מבחינת שמנים וצמחיםהמטפלים בגירוי ואדמומיות.

כאבי עיכול
כאבי בטן, עוייתות עיכול, גזים וכו' הם שלב בגדילה הראשונית, יש תינוקות הסובלים מכך יותר מאחרים וניתן לעזור ע"י עיסוי בשמן המכיל שמנים אתריים המשחררים עוויתות ומיטיבים עם העיכול.

נשימה
תינוקות ופעוטות רבים רגישים להצתברות ליחה, שיעולים וצינונים. אצל תינוקות יונקים זו יכולה להיות בעיה מתסכלת ביותר. שימוש בשמנים אתריים יכול "לשחרר את הצנרת" ולהקל על היכולת הבסיסית לנשום.

מתכונים
שמן עיסוי בסיסי

3 חלקים שמן שקדים
1 חלק חוחובה  או  2 חלקים שמן שקדים
1 חלק חוחובה
1 חלק שמן קלנדולה   על כל 30 cc (3 כפות) הוסיפו 5 טיפות לבנדר וטיפה 11 קמומיל.

אחרי גיל 3 חודשים הוסיפו על אותה כמות שמן 6 טיפות לבנדר ו- 2 טיפות קמומיל.
בכל מקרה אם אין קמומיל אפשר להחליף את טיפות הקמומיל ביותר לבנדר
התערובת תטפח את העור ותרגיע את התינוק, עסו בעדינות ואהבה בקרבת שעת השינה.

תפרחת חיתולים
לתחזוקה שוטפת הוסיפו 2 טיפות לבנדר לכל כף שמן קלנדולה. אחרי 33 חודשים אפשר להעלות את הלבנדר ל 4 טיפות. אם בכל זאת נהייתה פריחה, חזקו את התערובת עם תוספת טיפה של שמן אתרי קמומיל רומאי.
בכל מקרה, אחרי כל החלפה ומריחה פזרו ליקו פאודר. בכל מקרה עדיף לשטוף במים זורמים מאשר לנגב עם מטליות לחות. המטליות מכילות חומרי ניקוי חזקים העלולים לגרות את העור עוד יותר.

אם רוצים מרקם ועובי של משחה, החליפו את שמן השקדים (במתכון לשמן קלנדולה) בחמאת שייה.

שמן עיסוי לטיפול בכאבי בטן

הוסיפו לכף שמן שקדים טיפת שמן אתרי קמומיל וטיפה אניס או נענע (לא מנטה – אלו שני צמחים שונים).
עסו את בטן התינוק בתנועות מעגליות עדינות, עם סיבוב השעון. מדי פעם קפלו את רגלי התינוק אל בטנו והמשיכו שוב עם העיסוי.

שמן עיסוי להקלה על מערכת הנשימה

הוסיפו לכף שמן שקדים 3 טיפות שמן אתרי של הדס. אחרי גיל 3-4 חודשים אפשר להעלות את המינון ל 4 טיפות.
יש לעסות בעדינות לתוך אזור החזה והגב העליון בתנועות מהמרכז החוצה ואף למרוח בעדינות מסביב לאף (זהירות על העינים!)

למטרה זו נוח ליצור קרם. הוסיפו את כף השמן עם השמנים האתריים ל 50 גרם (בערך 2.5 כפות גדושות) ג'ל בסיס או ג'ל אלו וורה טבעי וערבבו בהדרגה את השמן לתוך הג'ל עד ליצירת מרקם קרמי.

בברכת בריאות ורוב נחת

+

פרטיות ואבטחת מידע

חברת מיכל סבון טבעי מכבדת את פרטיות לקוחותיה, ורואה ערך רב ומטרה בשמירה על פרטיותם ובטחון המידע של הלקוחות. אנו מתחייבים כלפי הלקוחות לקיים את המדיניות המפורטת להלן (להלן: "מדיניות הפרטיות"). מטרת מדיניות זו היא להסביר כיצד אנו פועלים בכל הקשור לפרטיות שלך, ולשימוש במידע האישי (כהגדרתו לפי דין, להלן: "מידע אישי") הנמסר לנו על-ידך או נאסף על ידינו במהלך ההתקשרות שלך עמנו והשהייה שלך בחברה.

ככלל, אינך חייב/ת למסור לנו מידע אישי. עם זאת, ייתכן ובמהלך השימוש ו/או הגלישה באתר ו/או בשירותי החברה, תמסור לנו אתה, מרצונך החופשי, פרטים ומידע אודותיך, בין היתר לצורך רכישת מוצרים וביצוע הזמנות, יצירת קשר, השתתפות בהגרלות, מילוי של טפסים מקוונים באתר, רישום לשירות או רשימה כלשהם, וכו'. זאת, בין אם הדבר נעשה בצורה ישירה ו/או בצורה עקיפה באמצעות מערכות צד ג' ו/או שותפים עסקיים ו/או צדדים שלישיים הקשורים בחברה.

כמו כן, יתכן כי חלק מהשירותים באתר, בהווה או בעתיד, כרוכים בהרשמה. כמו הרשמה להצטרפות למועדון הלקוחות שלנו. במסגרת הרשמה שכזו ו/או ביצוע הזמנה ייתכן כי תידרש למסור מידע אישי, כדוגמת שמך, כתובתך, דרכי ההתקשרות שונות עמך (טלפון, מייל), ובמקרים מסוימים ייתכן שגם מספר זהות (לצורכי אימות) ופרטי כרטיס אשראי לצורך חיוב הזמנות שתהיה מעוניין לבצע. פרטים ומידע זה יישמרו בכרטיס לקוח ייעודי שיפתח עבורך במערכותינו. השדות שחובה למלא לצורך הליך ההרשמה, יסומנו במפורש. בלי למסור את הנתונים המתבקשים בשדות שיסומנו, לא תוכל להירשם לביצוע הפעולות הטעונות רישום.

אתה אינך חייב לספק לנו מידע זה, אך לצערנו במקרים מסוימים אם לא תספק לנו מידע זה, לא נוכל להעניק לך את השירותים המבוקשים על ידך. כך למשל, לא תוכל לבצע הזמנה של מוצרים באתר או לקבל הודעות ועדכונים אודות מבצעים ללא מסירת פרטים אישיים מסוימים כנדרש בתהליך הרישום ו/או ההזמנה (כגון כתובת או פרטי תשלום).

כאמור, אתה אינך נדרש על-פי חוק למסור לנו כל מידע, ועל כן העברת מידע מצידך נעשית מרצונך ובהסכמתך, ובאחריותך הבלעדית. ככל שתמסור או תעלה כל מידע אישי לחברה או לאתר, הינך מצהיר בזאת כי המידע שתמסור ו/או תעדכן באתר, הינו נכון אמין ומדויק וכי הנך מוסר את המידע בשמך ועבור עצמך בלבד, או שהורשת כדין למסור מידע זה עבור אחר, ובכל מקרה תהא אחראי באופן בלעדי למסירת מידע זה.

מעבר לכך, האתר משתמש בכלים אוטומטיים לצורך אפיון השימוש שלך באתר ושיפור חווית הגולש. כלים אלו אוספים מידע כללי אודות פרטי ההתחברות והגלישה שלך, ובין היתר עלולים לאסוף מידע בנוגע לזמני ואופני השימוש באתר, פרטי ספק שירותי האינטרנט שלך, כתובתך בפרוטוקול האינטרנט (כתובת IP) ושם המתחם לצורך גישה לאתר, מיקום המכשיר בו נעשה שימוש בגישה לאתר, סוג הדפדפן שלך ופרטים נוספים המעידים על אופן השימוש באתר.

במסגרת כך, אתר האינטרנט שלנו משתמש ב"עוגיות" (Cookies) ובאמצעים טכנולוגיים אחרים ודומים (Pixel, Web Beacons, וכיוצ"ב) לצורך ניהולו השוטף והתקין של האתר ולצורך שיפור השירותים הניתנים באמצעותו. כלים אלו מטמיעים למעשה קבצי מידע קטנים בדפדפן ו/או מכשיר של המשתמש הגולש באתר, ומשמשים את האתר והמערכות הפועלות בו, לזיהוי של המשתמש ואיסוף מידע אודות ההתנהלות שלו באתר. חלק מה- Cookies הללו נועדו לאפשר את פעילות האתר בצורה תקינה ומאובטחת. חלק אחר, נועד לאפשר לנו לזהות את העדפותיך האישיות ולהתאים את הגלישה והפרסומות באתר עבורך.

אם אינך מעוניין לקבל Cookies בעת הגלישה באתר שלנו, אתה יכול להימנע מכך על ידי שינוי ההגדרות בדפדפן שלך וחסימת האפשרות להטמיע Cookies אצלך. כמו כן, אתה יכול למחוק את היסטוריית הדפדפן שלך בכל עת, ובמסגרת כך גם למחוק את ה- Cookies שהוטמעו אצלך. עם זאת, חשוב לדעת כי הדבר עלול לפגוע בחוויית השימוש באתר.

אנו עושים שימוש במידע שלך לצרכים סטטיסטיים, יחד עם מידע של לקוחות אחרים, לצורך שיפור השירות וייעול הפעילות שלנו בחברה, וזאת תוך שמירה על פרטיותך, וצמצום השימוש בפרטיך האישיים היכן שהדבר מתאפשר.

לבסוף, אנו עשויים לעשות שימוש בפרטי הקשר שאתה מוסר לנו על מנת להעביר אליך הצעות שיווקיות ומסחריות כאלה ואחרות, הודעות אודות מבצעים ואירועים מיוחדים, שליחת ניוזלטר מבצעים ועדכונים תקופתי והתאמה של הצעות אלו לצרכים שלך. זאת יש להדגיש, בכפוף להוראות הדין, ולקבלת הסכמתך במקרים המחייבים זאת. בכל מקרה בו אינך מעוניין להמשיך וליהנות מהצעות שיווקיות ומבצעים אלו, אתה כמובן יכול לפנות אלינו ולבקש כי נסיר אותך מרשימות התפוצה שלנו.

על-פי חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א – 1981, כל אדם זכאי לעיין במידע השמור במאגר מידע ומתייחס אליו. זכות זו כמובן עומדת גם לך. כמו כן עומדת לך הזכות לבטל ולמשוך כל הסכמה שניתנה על ידך לשליחת דיוור ישיר ודואר פרסומי. פניות מעין אלו ניתן להפנות אלינו באמצעות כתובת הדוא"ל המפורטת בתחילת מדיניות זו. אנו נגיב ונשיב על פנייתך בהקדם.

לעולם לא נעביר את פרטי הקשר שלכם לשום גורם שלישי. אנחנו רציניים לגבי אבטחה ועושים הכל לאבטח את המידע בטכנולוגיות המתקדמות ביותר.

אנו מחויבים לאבטחת ושמירת המידע שלך, ועושים שימוש באמצעי אבטחה מקובלים ומתאימים על מנת לשמור ולהגן על שלמות וסודיות המידע הנשמר במערכותינו.

עם זאת, ובדומה לכל מערכת אחרת, אנו איננו יכולים להבטיח בצורה מלאה ומוחלטת את בטיחות מערכותינו, ועל כן אנו איננו מתחייבים שמאגרי המידע שלנו יהיו חסינים בצורה מוחלטת מפני כל חדירה ו/או גישה בלתי מורשית.

כל המידע הרגיש מוצפן בטכנולוגיות מובילות, העומדות בתקן PCI-DSS המחמיר, ומאושר על ידי חברות האשראי. פרטי האשראי שלכם לא נשמרים אצלנו בשום מקום. החיוב מתבצע ישירות מול המחשבים המאובטחים של חברת הסליקה.

החברה נוקטת באמצעי זהירות מקובלים על מנת לשמור, ככל האפשר, על סודיות המידע. במקרים שאינם בשליטת החברה ו/או הנובעים מכוח עליון, לא תהא החברה אחראית לכל נזק מכל סוג שהוא, ישר או עקיף, שייגרם ללקוח, אם מידע זה יאבד ו/או יעשה בו שימוש לא מורשה.

החברה מתחייבת שלא לעשות שימוש במידע המסופק לה ע"י הקונים אלא על מנת לאפשר את הרכישה באתר מכירות ובהתאם לכל דין.

 

+

טיפול בהזמנה ומדיניות משלוחים

כל ההזמנות מטופלות ונשלחות בימי עסקים (ראשון עד חמישי) ויוצאות ממפעלנו לחברות השליחויות בין 24 עד 48 שעות מרגע ביצוע ההזמנה ברוב המקרים. 

הזמנות שייקלטו בימים שישי או שבת יטופלו רק ביום ראשון העוקב. 

הזמנות שייקלטו במערכת ההזמנות בחגים או בחול המועד, יטופלו לאחר החג.

*****************************************************************************************************************

הערה חשובה לזמנים של עכשיו. סתיו 2020. חשוב לנו לעדכן כי בתקופה הקרובה, בשל ימי הסגר, הגידול בהיקפי הפעילות של אתרי המסחר האלקטרוני והחגים, חברות השליחויות עמוסות ולכן ייתכנו עיכובים בימי האספקה ו/או שינויים בנק' האיסוף שתבחרנה במידה וחנויות סגורות. כמו כן, במהלך חוה"מ סוכות אנו עובדים במתכונת מצומצמת של כח אדם ולכן צפויים עיכובים בהוצאת ההזמנות ממפעלנו ובמענה לפניות מטעם שירות הלקוחות. עמכם הסליחה, תודה מראש על ההבנה וחג סוכות שמח!

*****************************************************************************************************************

הזמנות שייקלטו במערכת ההזמנות בזמן מבצע או עומס חריג אחר יטופלו על ידינו במהירות האפשרית. 

החברה תדאג לאספקת המוצר ללקוח לכתובת המופיעה בהזמנה או לנקודת האיסוף שנבחרה.

המשלוח יוצא כאמור מאיתנו לחברת השליחויות (בדר"כ בתוך 24-48 שעות למעט שישי-שבת, חגים וזמנים חריגים בהם עלולים להיגרם עיכובים בזמני האספקה).

ברגע שהחבילה מתקבלת בחברת השליחויות, היא מנופקת ללקוח עד 3 ימי עסקים למקומות מרכזיים ועד 5 ימי עסקים (כלומר פעם בשבוע) למקומות רחוקים עם שליח עד הבית באמצעות חברת השליחויות HFD. 

עם חברת השליחויות Boxit, לוקח לחבילה 48 שעות מיום שהמשלוח מגיע לחברת השליחויות עד שהיא מגיעה לנק' האיסוף שנבחרה ע"י הלקוח.

המשלוחים מתבצעים בדר"כ בין השעות 8:00 ל-18:00, לכן מומלץ לבחור משלוח לכתובת שבה יודעים כי תשהו במהלך שעות אלה, למשל כתובת מקום העבודה. 

עלויות המשלוח: 

בבוקס איט לנק' איסוף, המשלוח בהזמנה עד 85 ש"ח כולל, הוא בעלות של 7 ש"ח ומעל 85 ש"ח בחינם.

עם שליח עד הבית, בהזמנה עד 85 ש"ח כולל, העלות היא 15 ש"ח, מעל 85 ש"ח- 10 ש"ח ומעל 300 ש"ח- בחינם.

החברה לא תהא אחראית לכל איחור ו/או עיכוב באספקה ו/או אי-אספקה, שנגרמה כתוצאה מכוח עליון ו/או מאירועים שאינם בשליטתה.

משלוח המוצר יבוצע לכתובת שנמסרה ע"י הלקוח בעת הרכישה.

לקוח שמעוניין לאסוף את המוצר ממשרדי החברה, צריך לבצע הזמנה טלפונית ולבקש זאת בבירור. 

מחיר המוצר באתר אינו כולל את עלות המשלוח.

+

מדיניות החזרות וביטולי עסקה

הנכם רשאים לבטל את העסקה בכפוף ובהתאם להוראות חוק הגנת הצרכן, התשמ“א-1981 (להלן: “חוק הגנת הצרכן“) על ידי מתן הודעה לחברה בדואר אלקטרוני info@sabonmichal.co.il  או בטלפון 04-9930343.    

אתם זכאים להחזיר ולקבל החזר תשלום על כל מוצר שנרכש באתר והוא שלם, בתנאי והוא לא נפתח, לא נעשה בו שימוש, הוא מצוי באריזתו המקורית, תקין וללא פגע מכל מין שהוא. בתנאי שהוא נשלח חזרה בתוך 14 יום מתאריך הגעת המשלוח אליכם. ההחזר יעשה בדואר רשום לת.ד. 25, פארק תעשייה דלתון, 1381100 או באמצעות אדם שיגיע מטעם הלקוח לחנות המפעל בדלתון. את הפריטים המוגדרים עדינים – משמע, שעלולים להישבר או להינזק בשליחה – יש לארוז כראוי.  

לביטול עסקה בתוך 4 חודשים (בתנאי שההתקשרות בעסקה כללה שיחה, גם אם בדוא"ל, בין העוסק לצרכן), זכאי: אדם עם מוגבלות לפי הגדרתו בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, כל מי שמלאו לו 65 שנים, עולה חדש- עד 5 שנים מהיום שניתנה לו תעודה עולה או תעודת זכאות כעולה. 

הזיכוי יינתן לאחר הגעת המוצר אלינו. אין צורך לפנות לחברת האשראי על מנת לבטל את העסקה – אנחנו כבר נטפל בכך בשבילך. 

במקרה של מוצר שהוכח כפגום או שהתגלתה אליו רגישות או שישנה בעיית תיאום ציפיות כלשהי, נשקול לזכות אתכם או להעניק קופון לרכישת מוצר באתר או לשלוח מוצר חליפי, כל זאת על פי שיקול דעתנו ודיון במקרה הספציפי. 

בהתאם להוראות חוק הגנת הצרכן, במידה ובחרת לבטל את העסקה מכל סיבה לבד מהסיבות הבאות: פגם במוצר, אי התאמה בין המוצר לבין הפרטים שנמסרו לך, או במקרה של אספקת מוצר שגוי, או במידה והחברה הפרה את ההסכם, רשאית החברה לגבות ממך דמי ביטול חד פעמיים בשיעור של 5% מגובה הרכישה המוחזרת, או 100 שקלים חדשים, לפי הנמוך מביניהם, כקבוע בחוק (להלן: “דמי הביטול“). עלות משלוח החזרת המוצר תהא ע“ח הלקוח.

אם ביטול העסקה יתבצע לאחר שהלקוח כבר קיבל את המוצר לרשותו, הלקוח יישא בעלות משלוח המוצר חזרה לחברה, זאת בנוסף לדמי הביטול.

לא ניתן לזכות כרטיסי דיירקט, אבל ניתן לזכות כרטיס אחר במידה וישנו. יש לקחת בחשבון שזמן ההחזר עלול להתארך בהתאם להסכם שלך עם חברת האשראי. לחילופין ניתן לקבל קופון לרכישה באתר.

במידה והלקוח ביצע הזמנה באתר באמצעות גיפט-קארד ובחר להחזיר את הפריטים, ניתן להחליף אותם במוצרים שווי ערך בהתאם למדיניות ההחלפות. רק הלקוח ששילם עבור הגיפט-קארד יוכל במקרה של החזרה לקבל זיכוי בגין המוצרים.

לקוח שמעוניין להחזיר אלינו מוצרים שקיבל במתנה- אם המוצרים חדשים ולא פתוחים, ניתן לשלוח אלינו בדואר ולקבל קופון לקניה באתר בשווי המוצרים.

לגבי החזרה והחלפה במידה והמוצר נרכש בחנויות שמוכרות את מוצרי מיכל סבון טבעי- בכל אחת מהחנויות שמוכרות את המוצרים שלנו ניתן להחזיר ולהזדכות או להחליף פריטים שווי ערך שרכשת באותה החנות במידה והמוצר פגום או שהתגלתה רגישות למוצר. תוך 30 יום מרכישת/ קבלת הפריט ובהתאם למדיניות שירות הלקוחות של החנות. 

רשימת החנויות המלאה: https://sabonmichal.co.il/map

באופן כללי, ניתן להזדכות או להחליף מוצר שהתוקף שלו הוא שנה ומעלה. מוצר שפג תוקפו לא יוחלף ולא יינתן בגינו זיכוי.                                                                                                                                                                      

מדיניות ביטול העסקה המפורטת לעיל תחול רק ביחס למוצרים שנרכשו באתר ובחנויות שמוכרות את המוצרים של מיכל סבון טבעי לפי הרשימה שפורטה למעלה. החברה לא תטפל בהחזרת מוצרים שנרכשו באמצעות מקור אחר.

החברה לא תהא אחראית לכל נזק ישיר או עקיף הנובע משימוש שגוי במוצר לרבות כל נזק מקרי, מיוחד, עקיף או תוצאתי – ככל שהחוק מתיר זאת. על הלקוח חלה האחריות וכל סיכון וחובות עבור אובדן, נזק וחבלה לגופו ו/או לרכושו ו/או לרכושם ו/או לגופם של צדדים שלישיים, הנובעים מהשימוש ו/או אי השימוש במוצר, למעט במקרים בהם נקבע כי הנזק האמור נגרם עקב רשלנותה הבלעדית של החברה.