המדריך המקוצר לקרם הגנה

UV – לא כיף בכלל

פינת המדע: קרם הגנה טוב אמור להגן עלינו מפני קרינת UV שהיא קרינה מהשמש, המסוגלת לגרום נזקים לאורגניזמים חיים.

קיימים שלושה סוגים של קרינת UV:

קרינת – UVA קרינה זו גורמת לשיזוף, לקמטים והזדקנות של העור, ולמחלת סרטן העור.

קרינת UVB – קרינה זו מזיקה לעור יותר מקרינת UVA, וגורמת יותר לכוויות עור מהשמש ולמחלת סרטן העור.

קרינת UVC – קרינה זו מסוכנת מאוד, הרבה יותר מקרינת UVB. אבל למזלנו היא אינה מגיעה לפני כדור הארץ ונספגת באטמוספרה (לפחות כל עוד היא עדיין פה), ולכן אין צורך להתגונן מפני קרינה זו.

בוחן פתע – מי יודע מה "SPF" באמת אומר?

פקטור ההגנה מפני קרני UV אשר באנגלית נקרא "UPF" שהם ראשי תיבות של – Ultra Violet Protection Factor . הוא פקטור שמטרתו להצביע על מידת קרינת הUV אשר נחסמת ע"י חומר מסוים. לדוגמא, חומר מסוים בעל UPF של 20 יאפשר רק ל 1/20 מקרינת ה UV לחדור דרכו. זאת אומרת שהוא יקטין את החשיפה לקרינת ה UV בפקטור 20, או במילים אחרות יחסום 95% מקרינת הUV.

מוכר הרבה יותר הוא פקטור ההגנה מפני השמש, אשר באנגלית נקרא "SPF" שהם ראשי תיבות של – .Sun Protection Factor מטרתו להצביע על מידת סינון הקרינה, וגם על משך הזמן האפקטיבי שבו פועל הסינון. לדוגמא, מסנן קרינה בעל SPF של 50 יאפשר לאדם להישאר חשוף לשמש זמן הגבוה פי 50 מהזמן שבו ייקח לעור להשתזף או להישרף ללא מסנן קרינה. במילים אחרות, אם העור שלך נשרף תוך 10 דקות, אז SPF של 50 יגן עליך משריפת העור במשך 500 דקות.

רגיש, ספונטני ובעל חוש הומור – מה עושה קרם הגנה לטוב?

בניגוד לבן זוג, הדרישות מקרם הגנה די מוגדרות ופשוטות. אם כי, בדומה לבן זוג, לא קלות ליישום.

ואלו הן:

א) לסנן קרינה מסוג UVA וUVB.

ב) להישאר על העור לאורך זמן, גם בתנאים של זיעה, רטיבות, שפשוף הפנים והגוף. את זה לא פשוט לעשות בתנאים של ים, בריכה וספורט – ולכן הקרם חייב להיות בעל כושר חדירה מאוד רציני לעור. אחרת, הרבה ממנו יורד מהעור והקרם לא אפקטיבי.

ג) קרם ההגנה צריך לקיים זמן תפוגה סביר ולשמור על איכות תכונותיו, גם בתנאי קרינת שמש ישירה, חום ולחות. זה מחייב שהקרם ההגנה יכיל משמרים יותר חזקים מקרם רגיל.

ד) לשמש כקרם קוסמטי לכל דבר, הנמרח על העור, מעניק לחות, נראה ומריח טוב.

איך מסננים קרינה? מישהו?

המרכיב החשוב ביותר בקרם הגנה שלך הוא מסנן הקרינה; מסנני קרינה עובדים בשתי דרכים עיקריות. הראשונה היא לפעול כמראות קטנות, לפזר ולהחזיר את הקרינה חזרה החוצה מהגוף. השנייה היא לספוג את הקרינה ולהפוך אותה לאנרגיית חום לא מזיקה. להלן רשימת מסנני הקרינה נפוצים לדוגמא:

טיטניום/אבץ (zinc) דיאוקסיד – מסנן קרינה מסוג ה-"מראות הקטנות" (מחזיר קרינה) בצורת אבקה לבנה, נותן הגנה בעיקר כנגדUVB אך גם כנגד .UVAנספג בעור ואז מפזר ומחזיר את הקרינה המזיקה לפני שהיא פוגעת בתאי הגוף. החומר מעניק אחוז הגנה גבוה, אך חסרונו בכך שהוא יוצר מעטה לבן שנספג לאט מאוד, אם בכלל, ותחושה "כבדה" על העור.

על מנת לשפר את איטיות הספיגה והמראה הלבן על העור, חברות קוסמטיקה פיתחו טכניקה של עיבוד החומר לגודל חלקיקים קטן מאוד (רמה ננומטרית) – החלקיקים הקטנטנים נספגים בדרמיס היטב והספיגה של הקרם משתפרת מאוד. הבעיה עם זה היא שעדיין לא ברור מה ההשפעה של החומר כשהוא חודר למחזור הדם ולאברים הפנימיים – עדיין אין מחקרים חד-משמעיים בנושא. כאמור, כל קרם הגנה תעשייתי מכיל חומרים מאוד חזקים שמחדירים אותו, על כל מה שהוא מכיל, לעור.

(Ethylhexyl Methoxycinnamate) – תרכובת כימית בצורת נוזל לא מסיס מים. החומר הזה יודע לספוג את קרינת ה-UV, לקלוט אותה ולהתמיר (לשנות) אותה לאנרגיית חום לא מזיקה. זהו המסנן קרינה הפופולארי ביותר כנגד UVB . החומר הזה עשוי לגרום לגירויי עור ותגובות אלרגיות. כמו כן, הוא חודר היטב לעור ואף עשוי להגיע למערכת הדם.

Ethylhexyl Salicylate: החומר יחסית בטוח לשימוש על העור מבחינת גירויי עור, אבל הבעיה היא שהוא בעל עוצמת הגנה בינונית ולכן נהוג לשלבו ביחד עם מסננים אחרים.

משמרים קשוחים

כל מוצר קוסמטי שמכיל מים זקוק למשמר וקרם הגנה מהשמש אינו יוצא מהכלל. להפך, קרם ההגנה צריך להיות מסוגל לעמוד בחשיפה לחום ושמש ישירה לאורך זמן. התנאים האלה הם גן העדן של החיידקים והסיוט של הפורמולטור (מעצב הפורמולה). לכן, קרם הגנה זקוק למשמר עוצמתי במיוחד.

רוב רובם המוחלט של קרמי ההגנה שנמצאים היום בשוק מכילים איזשהו משמר סינטטי חזק בכמות גדולה יחסית. יש המסוכנים יותר ויש פחות. המשמרים המזיקים ביותר שרצוי להימנע מהם הם פורמלדהיד (Formaldehyde) , המשמר Triclosan , והמשמרים מקבוצת Parabens כגון: Paraben, Butyl paraben, Methyl paraben .

הבעיה האמיתית – חדירה מסוכנת לעור

אולם הכימיקלים המשמרים של קרם ההגנה הם לא הצרה הגדולה ביותר בקרם הגנה מהשמש. כמו שהסברנו קודם, חומרי סינון הקרינה הם חומרים "כבדים" שלא נספגים היטב בעור. וחוץ מזה, כדי שקרם ההגנה לא יישטף מהעור, הוא חייב לחדור מהר וחזק לעור.

אז ברוב המקרים זה קורה בגלל שקרם ההגנה שלך מכיל את הכימיקל אוקסיבנזון (OXYBENZONE) או דומה לו מבחינה פונקציונלית. על פי מחקרים הוא חשוד כגורם תגובות אלרגיות ומוטנטיות בעור. כימיקל זה גורם לקרם ההגנה, על כל מרכיביו – כולל המשמרים וכל הכימיקלים הסינטטיים, להיספג בעור, ועל הדרך הוא גם נספג בעצמו בצורה מאסיבית. על פי מחקר של המכון למחלות בארה"ב (Center for Disease Control and Prevention) הוא מזהם את הגוף של כ-97% מהאמריקאים (יכול להיות שעוד עשור כל האמריקאים יהיו מוטאנטים? מחשבה מפחידה). כימיקל זה נמצא ב-כאלף מוצרים להגנה מפני השמש הנמצאים כיום בשוק האמריקאי.

האם יש מענה טבעי לקרם הגנה?

קודם כל נתחיל ב-כן. יש.
אנחנו עבדנו מאוד קשה והצלחנו לייצר קרם הגנה טבעי. באמת.
קישור לקרם הגנה ההגנה שלנו

בכללי, בשוק קיימים מגוון מצומצם של קרמים טבעיים – עד טבעיים לכאורה – להגנה מפני השמש. יש שתי גישות – א. לקחת קרם הגנה סטנדרטי, להוסיף לו כמה חומרי גלם צמחיים לקישוט ולמתג אותו כטבעי. למעשה אין הבדל מהותי בינו לבין קרם הגנה כימי אחר.

ב. הגישה השנייה, היא כזו: לבדוק אצל היצרנים הרגילים/ספקים אם יש חומר סינון יחסית לא מזיק (וזה דווקא קיים). אח"כ מכניסים אותו ע"פ המלצת היצרן באחוז הסביר לקרם בסיס טבעי כלשהו. וזהו – יש קרם הגנה! מזל טוב!

למשל, היינו יכולים לשים 20% אבץ מחומצן ((zinc oxide בקרם פנים הרגיל שלנו ולקרוא לו קרם הגנה לשמש. האם באמת הגענו ל-SPF האמיתי שהיצרן אומר שיהיה? האם קורה שהקרם לא נספג מספיק טוב, נשטף מהעור מהר, והלקוחות שלנו נשארים למעשה עם הגנה פחותה בהרבה מה-SPF שהצהרנו?

ג.לרכוש קרם הגנה טבעי, שנבדק קלינית במעבדות מובילות באירופה ונמצא יעיל מאוד. שלנו למשל, הוכח קלינית כמספק הגנה של 30 SPF לפחות, בספקטרום רחב (UVA + UVB).

 

מה מיוחד בקרם ההגנה הטבעי שלנו

כפי שאתם בוודאי כבר מבינים הייתה לנו לא מעט עבודה ביצרת הקרם הכול כך מבוקש וכל כך נחוץ הזה.
הפכנו את כל העולם בכדי למצוא את חומרי הגלם האיכותיים ביותר ולא הפסקנו עד שהרגשנו שיצא לנו משהו שאנחנו יכולים להתגאות בו. בקיצור ולעניין, אלו הם המאפיינים שעושים את הקרם הגנה שלנו למהפכני.

  1. המחיר – עד היום קרם הגנה מינרלי, טבעי ואיכותי באמת היה עניין יקר. מאוד מאוד. אני מאמינה שראוי ונכון להנגיש את המוצר הזה, הכל כך חשוב לבריאות של כולם, במחיר כמה שיותר נגיש.אמנם המסננים הטבעיים יקרים להחריד, אבל אנחנו מרגישים שמה שאנחנו עושים הוא שליחות. הרווח הוא לא העיקר, ובקרם ההגנה במיוחד..המחיר הנגיש הוא מהפכה אמיתית.הוא קודם כל יגדיל את המודעות,שזה חשוב בפני עצמו.. אבל חשוב מכך-הוא יאפשר למשפחות רבות לעשות את המעבר לקרם הגנה טבעי וידידותי. ידידותי לנו וידידותי לסביבה. 
  2. קרם ההגנה שלנו הוא 100% מינרלי וטבעי ואינו מכיל את המסננים הסינתטיים שנמצאים בקרם הגנה "רגיל". בנוסף, הוא נקי לחלוטין מחלקיקי ננו. החומרים האלה חשודים כמסוכנים ועלולים לחדור למחזור הדם.
  3. קרם ההגנה שלנו נבדק קלינית במעבדות מובילות באירופה ונמצא יעיל מאוד – הוא הוכח קלינית כמספק הגנה של 30 SPF לפחות, בספקטרום רחב (UVA + UVB).
  4. קרם ההגנה שלנו אינו פוגע בסביבה הימית ובשוניות האלמוגים שבים שלנו – אוקסיבנזון הוא חומר נפוץ בקרם הגנה סינטטי והוא גורם נזק אדיר לאקולוגיה הימית. הנזק הוא כל כך אדיר שחלק מהמסננים הסינטטיים אסורים לשימוש במדינות מתקדמות ברחבי העולם. 
  5. ניחוח טבעי, נעים ועדין
  6. הוא עדין וטוב גם לילדים וגם כקרם הגנה לפנים.

לא הכל ורוד, כן יש חסרון וחשוב לי להיות הכי כנה ושקופה לגביו

יש חסרון משותף לכל המסננים הטבעיים והוא שהספיגה שלהם איטית נורא והם משאירים לבן על העור.הפכנו את כל העולם ועבדנו מאוד קשה במשך חודשים לפתח קרם הגנה טבעי עם הספיגה המקסימלית האפשרית, מריחה נעימה ולא דביקה וניחוח טבעי ומקסים.מהירות הספיגה לעולם לא תתחרה עם המסננים הסינטטיים השקופים – אבל זו פשרה ממש קטנה לדעתי מול כל מה שמרוויחים.

איך להתגונן מהשמש הישראלית 

– מומלץ ללבוש כובע רחב. פעולה זו תקטין את החשיפה לקרני ה UV ב 50% לפחות.

– השתמש/י במשקפי שמש המספקות הגנה מלאה מפני קרני השמש UV

– יש לדאוג שקיימת הגנה מפני קרני השמש UV בעדשה בה אתם משתמשים גם אם מדובר בעדשות של משקפי ראייה. הטכנולוגיה של היום מאפשרת לשלב הגנות בפני קרני UV בכל סוגי העדשות כולל עדשות ראייה מבלי לפגוע באיכות הראייה.

– הקפד/י לא לשהות בשמש לארוך זמן, ובפרט לא בשעות המסוכנות (10:00-16:00) שבהן עוצמת הקרינה היא מרבית.

וכמובן לשתות מלא מלא מלא מים.

שיהיה קיץ שמח ובטוח נטול כוויות ומכות שמש.

קרם הגנה שעושה מהפכה- קליק פה יוביל אתכם לעמוד קרם ההגנה שלנו