מה עושים עם שמן אתרי עשב לימון?

השמן האתרי של עשב לימון משמש בעיקר להרחקת חרקים מציקים, לחיטוי, לחימום אזורים בגוף ולהרפיית שרירים. בנוסף הריח הלימוני הנפלא של שמן הלמון גראס מטהר את האוויר והאווירה בחדר. ברפואות המזרח – הודו ודרום מזרח אסיה, עשב הלימון מהווה צמח מרפא עיקרי ונחשב למחמם, מזרים ומטהר. כמובן שהשמן האתרי של עשב הלימון עושה את אותם פעולות כמו הצמח, רק ביעילות גבוהה הרבה יותר. שמן אתרי עשב לימון מועיל מאוד גם לפיזור עודפי נוזלים בגוף, כנוגד פטריות, כדי להרגיע בלי להרדים ולהמריץ את מערכת העיכול.איך מפיקים תועלת משמן אתרי עשב לימון בשימוש ביתי?

• הכי חשוב לקיץ – עשב הלימון דוחה יתושים וחרקים מעופפים שונים ביעילות, עם ריח נפלא ובלי לנשום רעלים כלל. אפשר לטפטף טיפה על הבגד, בד הוילון הכרית או הריהוט (שמן אתרי מתנדף ולא משאיר כתמים), להשתמש במבער או לטפטף לתוך חלב של נר בוער (בזהירות – לא על הלהבה).

• עשב הלימון הוא מחטא אוויר עוצמתי ומטהר ריחות ביעילות. שימוש במבער בבית יעזור למנוע הידבקות במחלות באוויר, וגם כאמור ירחיק יתושים, יטהר את האוויר והאווירה וייתן תחושת ניקיון ורעננות.

• לחיטוי ישיר של משטחים או כלים (שמן עשב לימון אסור במריחה ישירה על עור הגוף) אפשר לטפטף מספר טיפות שמן אתרי עשב לימון על המשטח ולנגב עם מטלית לחה. דרך נוספת היא להוסיף 10 טיפות שמן לחצי ליטר מים במרסס צמחים. יש לנער, לרסס ולנגב.

• כפות רגליים עייפות ונפוחות – שמים כ-5 טיפות שמן אתרי עשב לימון בכפית מלח או שמן נשא ומוסיפים לאמבט רגליים או גיגית. משרים כ-20 דקות ואז נשכבים עם הרגליים מעט גבוהות מהגוף.

• פעילות ספורטיבית ומאמץ שרירי – שמן אתרי עשב לימון, מחמם, מזרים ומפזר עודפי חומצה לקטית מהשרירים, אשר הצטברות שלה נגרמת מעודף מאמץ שרירי. השמן מצוין לעיסוי השרירים כהכנה למאמץ, וכן אחרי מאמץ למניעת התכווצות והחזרת האנרגיה והדם בגוף מהשרירים למערכות הפנימיות.שמן אתרי של עשב לימון גם יעבוד מצוין לשחרור שרירים מכווצים וכואבים. ערבבו עד 6 טיפות שמן אתרי ב-100 מ"ל שמן ועסו. אפשר גם להוסיף עוד 3 טיפות מנטה או אקליפטוס להגברת היעילות.

• בתערובת זו ניתן לעסות את הבטן במקרה של עיכול עצל, מכאיב, גזים או עצירות.טיפ לשימוש במבער – חסכוני יותר לשים במבער מלח גבישי שבתוכו עורבבו שמנים אתריים במקום מים ושמנים כנהוג.

אזהרות

השמן האתרי של עשב הלימון אסור בשימוש בלתי מדולל על העור ואסור לשימוש ע"י נשים בהריון.בנוסף השמן הינו פוטוטוקסי, כלומר מעורר את רגישות העור לקרינת השמש במשך 3-4 שעות לאחר המריחה ולכן לא רצוי לשימוש על אברים חשופים אם נחשפים אח"כ לשמש.