מדריך לטיפוח עור הפנים בעזרת שמנים טבעיים

כולנו מכירים את האמרה לפיה הפנים של אדם הם המראה לפנימיות שלו. ואכן, הפנים משקפות המון מתכונות הנפש של האדם. מלבד זאת, עור הפנים הוא גם העור הדק והעדין ביותר בגוף האדם, וגם החשוף ביותר לפגעי הסביבה ופגעי הזמן.

לעיתים קרובות, עקב תזונה לקויה, בעיות בריאות וחשיפה לאיתני הטבע והזיהום, עור הפנים מתחיל לסבול. ברוך השם, שהקדים רפואה למכה, ונתן לנו אוצרות רבים היכולים לעזור לנו לשמר את עור פנים במצב רענן, בריא ושמח.

למה דווקא שמנים חשובים לטיפוח עור הפנים?

שמנים צמחיים רבים מכילים מכלול עצום ומגוון של חומרים שונים החיוניים לבריאות העור ובניית הרקמות. למשל, שמנים רבים מכילים חומצות שומן, תרכובות ביולוגיות יחודיות, ויטמינים, אנטיאוקסידנטים ועוד. לכן, השמנים מאוד שימושיים לשקם עור פנים שיצא מאיזון בריא, וכל שכן לשמור ולהגן על הקיים.

איך בוחרים איכות שמנים טובה?

איכות השמנים חשובה מאוד, והיא אחד הגורמים העיקרים שקובעים את יכולת הטיפוח שלהם. כאשר בוחרים שמנים צמחיים (ש נקראים לעיתים קרובות "שמני בסיס") חשוב מאד להקפיד על טריותם ועל כך שהשמנים הופקו בכבישה קרה. רק הפקה בכבישה קרה מבטיחה כי מלוא טווח החומרים הפעילים העדינים של השמן נשמרו. כמו כן, חשוב לקנות ממקור אמין ומקצועי במיוחד. בתחום הזה, לצערינו, מאוד נפוץ לשמוע על חוסר כנות ורמאויות שונות.

חשוב לנו לציין שאנחנו מוכרים את השמנים האלו אצלנו, כי תחום הסרומים הוא תחום שעוד לא הגענו אליו. אנחנו משתדלים להתמקד יותר במוצרי יסוד. מה שכן, בקלות אפשר להשיג שמנים מעולים, להכין לבד מוצר שאין כמוהו ולחסוך המון המון כסף. בשביל זה אנחנו פה!

אילו שמנים מתאימים במיוחד לטיפוח העור?

ישנם מספר שמנים שנחשבים "קלאסיים" בתרומתם לעור הפנים.

שמן זרעי ענבים: עדין, נייטרלי ונספג בקלות רבה. הוא מכווץ ונוגד חימצון עדין ועוזר לעור לספוח לחות. מתאים מאוד גם לעור עדין ורגיש.

שמן חוחובה הוא בעצם שעווה נוזלית מיוחדת במינה. היא מזינה מאד גם עור יבש ומספקת חומצות שומן חיוניות אומגה 66. החוחובה נספגת בקלות, מחליקה ומרככת את העור ומשאירה אחריה תחושה משיית ונעימה. מתאימה לכל סוגי העור. ידוע שההרכב הכימי שלה תואם בצורה נפלאה את הרכב השומן שהעור שלנו מפריש באופן טבעי.

שמן נבט חיטה הוא שמן כבד יותר המכיל כמויות גדולות של ויטמין E ולכן משמש נוגד חימצון ומעכב את תהליכי הזדקנות העור. הוא משפיע לטובה על טונוס העור, מעודד התחלקות תאי האפידרמיס, מזין ומחליק. מתאים מאוד לעור מבוגר אך לא יעלה על 20% בתערובת השמנים במתכון.

שמן נר הלילה הוא שמן נפלא הן מבחינת טיפוח והן מבחינה בריאותית. לקיחה פנימית כתוסף הנה בעלת ערכים בריאותיים רבים, בין היתר, מיטיבה עם העור, השיער והציפורניים. שמן נר הלילה עשיר בחומצות שומן מסוג אומגה 6 ועוד חומרים החשובים לחיזוק ותיפקוד ממברנת התא והזנתו. שימוש חיצוני בו מביא להחייאה והתחדשות. השמן בעל איכות קוסמטית גבוהה , מתאים לכל סוגי העור, מצוין לעור מבוגר, קמטים והחיאה, עיניים ועור עדין. גם לשמני הבורז' וההמפ יהיה אפקט דומה.

שמן פקעות ורדים )רוז היפ) מכיל כמות גבוהה של חומצות שומן חיוניות, נגזרות של ויטמין A וריכוז גבוה יחסית של ויטמין CC שהוא זרז ישיר של יצירת קולגן ולכן חשוב ביותר לטונוס, מלאות וגמישות העור. ויטמין A ו-C הם גם נוגדי חימצון. מעולה לכל השימושים הקוסמטיים ובמיוחד לעור מבוגר, עור נפול (גם אחרי לידה או טראומה) וקמטים.

שמן היפופיאה/אובליפיחה/אשחר רוסי מכיל ויטמינים E, C ו- F, מכיל חומצות שומן חיוניות, חומצות אמינו, פוספוליפידים, ויטמין AA בכמות גבוהה, קרוטנואידים (פיגמנט בעל פעילות אנטי אוקסידנטית). השמן מזין מאד, מאיץ התחדשות תאי העור ואנטיאוקסידנט ולכן מתאים לשימור העור, הזנתו ועיכוב תהליכי הזדקנות.

שמן זרעי רימון הוא נוגד חימצון איכותי ומרוכז ביותר המצדיק את מחירו הגבוה ושפעילותו הוכחה במחקרים. בנוסף השמן משמש מאזן לחומציות העור, מחדש ומאחה רקמות, ממריץ את התחדשות של העור, מגן מפני נזקי שמש, זיהום וסרטן, משקם מכוויות חום, כוויות שמש ועוד. הוא מתאים ומומלץ גם ללקיחה פנימית.

מתכונים

סרום טבעי מוצלח לעור הפנים יכיל מספר מהשמנים שפירטנו באופן כזה שיספק לעור את כל ההזנה והחומרים להם הוא זקוק. כמובן שסרום טוב יאזן את כל היתרונות והחסרונות שבכל אחד מהשמנים.

השמנים המרוכזים והעשירים יותר כגון נר הלילה, רוז היפ, אובליפיחה וזרעי רימון יהוו כ- 10% מהתערובת כל אחד ויושלמו ע"י שמנים נשאים כגון זרעי ענבים וחוחובה.

סרום פנים מלכותי

סרום שמכיל את כל מה שעור הפנים צריך, ושומר עליו זוהר, בריא ושמח.

5% שמן זרעי רימון

10% שמן רוז היפ

10% שמן נר הלילה

10% שמן נבט חיטה

20% חוחובה

45% שמן זרעי ענבים

סרום לחות פשוט ויעיל

סרום פשוט יותר, זול יותר, ומאוד מתאים למי שצריכה לחות וחיוניות ליום יום.

10% שמן נבט חיטה

35% חוחובה

55% שמן זרעי ענבים

סרום לעור מזדקן

סרום מעט כבד יותר, אך עושה פלאים עם עור מבוגר.

20% שמן היפופיאה/אובליפיחה/אשחר רוסי

30% חוחובה

50% שמן זרעי ענבים

על דרך זו, ועם המידע שנמצא בכתבה הזו, תוכלי לרקוח לעצמך תערובת שמתאימה בדיוק עבורך. רצוי לשמור שבערך חצי מהשמן יהיה שמן שנספג בקלות כדי שהתכשיר יהיה נעים לשימוש. בכל מקרה מומלץ להשתמש בסרום לפני השינה כי זה הזמן בו הגוף מתחדש. אין צורך בכמות גדולה, מספר טיפות בכל פעם הן די והותר.

חומרים פעילים כבר אמרנו?

החומרים הפעילים של תכשירי קוסמטיקה טבעית הנם השמנים האתריים. שמנים רבים ידועים בזכות השפעתם המיטיבה והמחדשת על העור. המינון לעור הפנים הינו 7 טיפות שמנים אתריים לכל 10 מ"ל סרום שמנים צמחיים.

באופן כללי, גרניום, מנדרינה, פטשולי, פלמה רוזה ולבנדר נפלאים לעור הפנים. הם מתאימים לכל סוגי העור ויוצרים שילובים נפלאים בינהם כתערובת סינרגית.

לעור שמן מתאימים דווקא שמני גרניום (יודע לאזן את בלוטות החלב), ילנג ילנג , הדס ולבונה.

לעור מבוגר אפשר להוסיף על הרשימה הראשונית שמנים נוגדי חמצון ומשמרים כגון לבונה ומור.

שכל הקמטים שלכם ינבעו מחיוכים וצחוקים!