גרניום – "השמן האתרי הנשי"

גרניום הוא שמן מיוחד מאוד. את רוב השמנים האתרים באופן כללי ניתן לחלק לשמנים שממריצים וכאלו שמרגיעים. לשמן הגרניום תכונה נפלאה ומיוחדת של להחזיר דברים לאיזון. הגרניום משפיע בעיקר על זרימת המים בגוף, על העור ועל האיזון ההורמונלי העדין של נשים.

כששואלים אותה מה מיוחד בגרניום ומה תפקידו בחיים האלה, אנחנו אומרים שלדעתנו התכונות הרפואיות והאיכויות הקוסמטיות שלו מזכות את הגרניום בתואר הנכבד "השמן האתרי הנשי". מתמודדים על התואר הנכסף, יחד עם שמן הגרניום, קבוצה מכובדת מאוד של שמנים מלכותיים ויקרים בצורה היסטרית כגון וורד ויסמין. הגרניום עושה את הקסם שלו באפקטיביות ובמחיר סביר מאוד יחסית, למרות שגם הגרניום הוא לא שמן זול.

תנועה חופשית – גרניום מניע את המים לזרום בגוף

שמן הגרניום משמש לגוף כמניע ומטהר למערכת השתן והלימפה – מערכות המים של הגוף. במקביל הגרניום מחזק את הכליות ואת הפעילות ההורמונלית של יותרת הכליה מבלי להיות משתן חזק, כמו חומרים אחרים שעושים פעולה דומה. בתרגום למעשה זה אומר שגרניום יהיה בחירה ראשונה לטיפול בגודש ובצקת ושותף חשוב בטיפול במערכת השתן והכליות.

למשל, ביום-יום גרניום יהיה מצוין לטפל ברגליים עייפות עם קרסוליים נפוחים.

לדוגמא, הנה מתכון לטיפול ברגליים עייפות ונפוחות:

8 טיפות שמן גרניום
3 טיפות שמן לבנדר
3 טיפות שמן אשכוליות
2 כפות שמן בסיס (שקדים, חוחובה, סומסום, זית)

איך משתמשים

עסו את הרגליים עם תערובת הגרניום או שיפכו לגיגית מים פושרים וטבלו את הרגליים

 

גרניום – שמן אתרי נשי

תכונתו החשובה השנייה של שמן הגרניום היא יכולתו לאזן הורמונלית את הגוף ואת העור. גרניום יהיה מצוין לטיפול בכל בעיות הווסת אצל האישה. בזכות תכונות האיזון של הגרניום הוא טוב גם לחסר וגם לעודף בכל נושאי המחזור – כולל כאבי מחזור ותסמינים מקדימים. באותה פעולה, אך בגיל יותר מתקדם הגרניום טוב לתופעות גיל המעבר.

מתכון לשימוש בגרניום להקלה על כאבים ווסתיים

10 טיפות שמן גרניום
10 טיפות שמן פטצ'ולי
10 טיפות שמן אשכולית
ב- 50 מ"ל שמן בסיס.

איך משתמשים?

מעסים את התערובת באזורי הבטן והגב התחתונים פעם ביום-יומיים החל מכשבוע לפני התחלת המחזור הצפוי.

הגרניום יכול לעזור עם ה"שגעת ההורמונאלית" אחרי הלידה

אחרי לידה גרניום יכול לעזור לאזן חזרה את השינויים ההורמונאליים המטורפים שעוברים עלינו. הגרניום עוזר להתרומם במקרים של דכדוך שלאחר לידה ומזרים חלב יותר כסדר אצל מניקות הסובלות מחסר או גודש.

לא רק בעיות – גרניום בשירות הקוסמטיקה שלך

לגרניום תכולה גבוהה במיוחד של גרניול, חומר שנמצא בכמה שמנים אתרים, ואשר נוכחותו מעניקה איכויות קוסמטיות מעולות. גרניום הוא שמן מעולה לטיפוח העור ומתאים לכל סוגי העור – שוב, בזכות יכולתו לאזן. שימוש בגרניום יביא לאיזון ייצור הסבום (שומן העור), יעזור לעור להחזיק לחות לזמן ארוך יותר, יעודד התחדשות ויחזק את הטונוס (מתח הפנים של העור).

השילוב בין היותו של הגרניום מאזן של שומן העור וכן מאזן הורמונאלי הופך את הגרניום לשמן חשוב מאד לטיפול באקנה, שנובעת באופן משמעותי מחוסר איזון הורמונאלי. כמו כן, הגרניום מעולה לטיפול בעור שמן מידי, עור חסר טונוס ומבוגר (בשילוב עם ילנג ילנג) או נוטה ליובש ואפילו בצלוליט (בשילוב עם אשכולית).

סרום מחזק טונוס ומעכב קמטים

15 טיפות גרניום
15 מ"ל שמן נר הלילה/שמן המפ
15 מ"ל שמן רוז היפ

מעסים מעט לתוך עור הפנים כל ערב לפני השינה

גרניום יהיה מצוין גם לטיפול בקרקפת וניתן לשלב אותו עם רוזמרין, פצ'ולי ולבנדר בשמן נשא כדי ליצור שמן סרום לשיער.

תכונות נוספות של הגרניום – מרומם, משמח, מפיג כאבים

הגרניום מרומם את כוחות הגוף ואת הוויטליות של האדם, הוא אנטי דיכאוני ומחזק רגשית ומאד עוזר כנגד כאבים שמקורם במערכת העצבים כגון כאבי אישיאס וכאבים של וירוס ההרפס.

גרניום גם דוחה חרקים וכינים ואפשר לעדן איתו ריחות של שמנים דוחי חרקים מקובלים כגון ציטרונלה, רוזמרין ועשב לימון.

בדרך כלל, לשימוש כזה רצוי ששמן הגרניום יהיה בסביבה לאורך זמן. שימוש במבער שמנים, טפטוף על דש הבגד במקום מוסתר (לבדוק כתמים!) או על המצעים הן דרכים מאוד מומלצות ליהנות ההשפעות האלה של הגרניום.