איך מכינים מרכך שיער תוצרת בית

 

יש כאלה שלא יגעו בזה ממרחק של מטר ויש כאלה שישתמשו רק במרכך תוצרת בית. רוב האנשים שאני מכירה, אם הם משתמשים במרכך תוצרת בית, אז זה יהיה בערך פעם בשבוע. מי שעושה את זה, יודע עד כמה ההבדל ניכר, אפילו שהפעולה עלולה להרגיש קצת (או יותר) משונה. 

 

הרכיבים הם מצרכים ביתיים רגילים שיש לכל אחד בדרך כלל במטבח. 

 

המתכונים כאן מיועדים לטיפול ביתי שבועי בשיער. בחרו את אחת האפשרויות והשתמשו ברבע כוס לשיער קצר יחסית (נניח קארה), ובחצי כוס לשיער ארוך, עבה ומתולתל. כמובן שתמיד אפשר להוסיף אם מרגיש חסר.

שמים על שיער לח, אחרי חפיפה עם שמפו, עוטפים בניילון נצמד, ומחכים.  15 דקות בדרך כלל יספיקו. אם רוצים, חצי שעה זה נפלא. חוזרים למקלחת ושוטפים עם מים חמימים.

מתכונים

הזנה לשיער יבש

¼ כוס שמן קוקוס (עדיף אורגני בכבישה קרה. זה עולם אחר)

או ¼ כוס בננה מעוכה

או ¼ כוס אבוקדו מעוך

או ¼ כוס מיונז. 

 

בואו נדבר רגע על מיונז 🙂

כדאי להשתמש במיונז שמכינים בבית. זה מאוד פשוט להכנה ונקי מחומרים לא טבעיים. אגב, גם לאכול. ברגע שהתחלתי להכין מיונז בבית, החלטתי חד צדדית לא לקנות יותר מיונז בסופר מרקט. זה כל כך עולם אחר, שמיונז קנוי מרגיש ממש לא אוכל. 

הוא חשוב למתכון הספציפי הזה כי הוא מאד מזין, מרכך ומבריק.


ככה מכינים מיונז אליפות בבית

מניחים בקערה בגבוהה ביצה בטמפרטורת החדר (כדאי להוריד קצת מהחלבון שלא יהיה מיימי). טמפרטורת החדר ממש חשובה כאן. לא קרה מהמקרר. 

ממלאים בשמן בגובה של כ – 5 ס"מ.

מתחילים לערבל ומוסיפים עוד שמן תוך כדי עד שנהיה סמיך, קרמי ואחיד. לא מפסיקים את הערבול באמצע, כי החיבור הזה הוא עדין ויכול להתפרק. ממשיכים לערבל (עם בלנדר מוט, על מהירות נמוכה), עד שמסמיך מספיק. 

אם מתחשק לכם גם לאכול ממנו, הוסיפו חרדל, מלח ופלפל, כבר בהתחלה, לפני הערבוב.

 

הזנה לשיער רגיל

¼ כוס מיונז

או ¼ כוס ביצה טריה טרופה

או ¼ כוס שמן זית מאיכות מעולה

או ¼ כוס יוגורט פשוט (ללא טעמים)

 

הזנה לשיער שמן

¼ כוס מיונז בתוספת 1-2 כפיות מיץ לימון סחוט טרי או 

½ כוס שמן זית בתוספת 1-2 כפיות מיץ לימון סחוט טרי

מרכך ביתי מושלם לשיער 

זה מתכון למרכך תוצרת בית קצת יותר מעניין. גם הוא מיועד לשימוש פעם בשבוע, להזנה וטיפול בשיער, לשמירה על ברק ורכות. המתכון הזה אמור להספיק בדיוק לשימוש אחד. מעסים לתוך השיער, עוטפים עם ניילון נצמד ומחכים ¼ שעה. חופפים עם שמפו ושוטפים. 

 

1 כפית שמן שקדים

1 כפית שמן אבוקדו

1 כפית שמן זית

1 חלמון ביצה

1 כף דבש

1 כף מיץ לימון סחוט טרי

 

מרכך מקסיקני קייצי

אפשר להשתמש בכל בירה, הכי לא יקרה שתמצאו. היא חייבת להיות חמימה אחרת שמן החוחובה יתקרש ויהיה קשה להשתמש בו. מעסים את המרכך לתוך השיער, מחכים דקה ושוטפים. יש כאלה שמעדיפים בירה ללא גזים. 

 

1 כוס בירה חמימה

1 כפית שמן חוחובה

2-3 טיפות של השמן האתרי האהוב עליכם לריח נעים

 

כל מי ששיחק עם זה קצת והשתמש באחד או יותר ממרככי השיער האלה, יודע להגיד שההבדל הוא משמעותי בין לפני ואחרי. בעיקר מי שגר באקלימים יותר קשוחים שבהם רוח או שמש מזיקים לשיער, אבל לא רק. 

חוץ מזה, זה כזה כיף להכין לבד! 

 

בהצלחה! אני מקווה שזה ישמח מישהו לנסות ולהכין אחד מאלה. 

להתראות!

 

מיכל.