שימושים לשמן אתרי מנטה – דברים שהוא יודע לעשות טוב

התחלתי לכתוב את זה בעיקר כתשובה לשאלות מהקהל על שמן מנטה

שמן מנטה הוא מעט נסתר וקצת צדדי יחסית לשמן לבנדר או עץ התה (לפחות אצלי בבית), אבל במה שהוא יודע לעשות הוא איכותי ושימושי ויודע לקלוע למטרה בדיוק.

השמן המעולה הזה הוא מיצוי של החומרים הפעילים שבעלי המנטה הריחניים. אותם אלה בדיוק שמשמשים גם לתה מנטה (בהבדל מנענע, זה כמעט אותו הצמח אבל לא בדיוק). יש לו ריח חד ומרענן ויש לו אפקט מקרר (נניח בעיסוי או במבער).

השימוש העיקרי שלי בשמן אתרי מנטה היא כשיש לאחד מאיתנו כאב ראש חזק או (למעטים מאיתנו, אני שמחה לומר) מיגרנה. זו הסיבה העיקרית להימצאות בקבוקון אחד של שמן מנטה אצלנו על המדף (הקבוע. מעל למדיח). חלק מהמשפחה גם נהנית ממנו כריח ממריץ, שעוזר לריכוז, למשל מול עמדת העבודה או באוטו.

במקרה של כאב ראש, לא על אף אחד, אנחנו נכנסים למיטה בחדר חשוך, מעסים את המצח והרקות בשני צידי הראש עם טיפה של שמן אתרי מנטה, מדולל או ישיר, כל אחד עושה כפי שהוא חושב שנכון לו יותר. ונחים. כאב הראש ואפילו המיגרנה עוברים, או לפחות מקבלים הקלה משמעותית.

יש לשמן מנטה שימושים רבים נוספים שיכולים להיות סיבה טובה להחזיק אותו בבית.

  1. בזמן צינון והתקררות, או כשמרגישים אחד כזה מתגנב אלינו או לאחד הקרובים אלינו. ממלאים קערה במים רותחים. מטפטפים כמה טיפות של שמן אתרי מנטה ושואפים את האדים של השמן, מתחת למגבת שמכסה על הקערה ועל הראש עד הכתפיים. זהירות מהמים החמים. נשימות עמוקות. עד שמרגישים את המנטה נכנסת לכל החללים, מחטאה חיידקים, פותחת סינוסים, מרפאת. אפשר עם ילדים, אבל אצלי, לא מצאתי רצון לעשות את זה לילדים ממש קטנים, אולי מצד זהירות, ואולי כי כל הפרוצדורה הזו דורשת בגרות נפשית מסויימת. 
  2. שמן מנטה עוזר להקלה על כאבי שרירים. עיסוי עם שמן מנטה מדולל בשמן שקדים (2% שמן מנטה בשמן שקדים) ירגיע ויקל על כאבי שרירים כתוצאה ממאמץ , מקור או שינה לא נוחה. 
  3. טיפול בקרקפת מגרדת. האמת היא שלא מעט פונים אליי לגבי קרקפת מגרדת, ואם יש לי שמפו מתאים. הרבה יותר קל להוסיף 2 טיפות של שמן אתרי מנטה לשמפו הרגיל שלכם. התוצאה היא הקלה משמעותית בתחושת הגירוד והגירוי בקרקפת, המרצת מחזור הדם שבה והרגשה כללית טובה ומרעננת. שווה בהחלט לנסות.
  4. הרגעה של כאבי בטן כתוצאה מקשיי עיכול, לאחר ארוחה גדולה מדי או בזמן של עצירות. עיסוי בשמן מנטה מדולל בשמן שקדים, בתנועה מעגלית על הבטן התחתונה במשך כמה דקות רצופות, תעזור ותקל משמעותית. אפשר מעט מעט לחמם להרגשה יותר נעימה. 
  5. בזמן בחילה. אפשר לשים טיפה של שמן אתרי מנטה על דש הבגד ולהריח אותו בנשימות עמוקות. אפשר לשים טיפה מאחורי כל אוזן ולנשום עמוק, או פשוט לפתוח את הבקבוקון ולהריח ישירות ממנו בכל פעם שמרגישים צורך. הוא מעולה לקחת בתיק בזמן נסיעה ברכב או באוטובוס למי שיודע שהוא רגיש ונוטה לבחילות. 
  6. בזמן נקיונות וסדר בבית. כשצריך עוד תוספת אנרגיה לפעולות שצריך לעשות בבית או בעבודה, אפשר לשים 5-10 טיפות של שמן אתרי מנטה במבער לריח מעולה ורענן ולעוד טיפה של אנרגיה באוויר.
  7. לנהגים עייפים. בזמן נהיגה ממושכת או ליילית, שמן אתרי מנטה עוזר להישאר חדים ומפוקסים. טיפה על דש הבגד, או אם מתאפשר, כמה טיפות על כדור צמר גפן המחובר לפתחי האוורור יעזרו מאוד, או על הריפוד של הכסא, למעשה בכל מקום זה יועיל. 
  8. בתחתית הפח. טיפה או שתיים של שמן אתרי בתחתית הפח, לפני ששמים את שקית האשפה, ייצרו ריח נעים וגם ירחיקו נמלים .
  9. שמן אתרי מנטה דוחה יתושים, נמלים וגם עכבישים. לשים טיפה במקומות שנדרש. אם על הגוף כדאי מדולל בשמן נשא.

יש לו עוד מלא שימושים. אפשר לחפש עליו ברשת עוד מידע שלא כתבתי. בטוח שלא כיסיתי הכל.

מוזמנים לנסות את שמן המנטה שלנו, הוא טהור, באיכות יוצאת דופן ומאוד יעיל!

כשאני מדברת על דילול בשמן נשא, כל אחד יכול לעשות מה שנעים לו. חלק אוהבים שמן שקדים, חלק שמן קוקוס וחלק חמאת שיאה או שמן זית. כל אחד מהם יעשה את העבודה. הדילול הנפוץ הוא 2% של שמן אתרי בשמן נשא. כלומר. 2 טיפות שמן אתרי לכל כפית שמן נשא למבוגר, ½ מזה לילד קטן או תינוק.

פשוט פשוט. אולי תרצו גם (מזכירה כמו תמיד שאני כותבת על שמנים כי הרבה מכם ביקשו לדעת יותר על שמנים אתריים וכי הם כאלה מעולים). לא חייב לקנות .

 

חשוב לי לומר נוכח הערות של קוראים שמי שיש לו מחלות או אתגרים בריאותיים וחושב שאולי יש עבורו סיכון בשימוש בשמן הזה או בשמנים אתריים בכלל, כדאי להתייעץ עם בעל מקצוע. אין לי ידע לגבי זה. 

להתראות בינתיים,

מיכל.