בואי להכין משחת שפתיים בעצמך! (או: למה תוצרי נפט על השפתיים זה "לא משהו"?)

שפתיים בריאות, רכות וקורנות כל כך חשובות להרגשה של נוחות ומראה צעיר, בריא וחיוני. יש המון שפתונים בשוק, ורובם לצערי מבוססים על וזלין או שמן מינראלי – שתיהם מקורם בנפט. השפתונים האלה נותנים לחות מיידית וחזקה, אבל גם אוטמים את העור בשכבה כימית, וגורמים לו להפסיק להפריש את מעט הלחות הטבעית שהוא כבר מפריש. ככה הם גורמים להתמכרות, והפסקה של השימוש בשפתונים האלה גורם לתגובה של יובש קיצוני יותר.

שפתון שמבוסס על לחות טבעית תומך בשפתיים ועוזר להן לשמור על רמת לחות ורכות גבוהה במקום "להשתלט" עליהן. בהדרגה, שפתון טבעי טוב יחזיר את השפתיים למסלול הבריא והצורך בו ילך ויפחת. פה אני מלמדת איך להכין שפתון טבעי שמבוסס על דבש (אני מתנצלת בפני הטבעונים, אשתדל לפרסם מתכון מקביל, ויגן-פרדלי). הדבש הוא לחותן (humectant) עוצמתי שמושך ומקבע לחות לשפתיים. שמן השקדים מזין, מרכך ומעדן.

ההכנה של המשחה קלה מאוד, וגם חסכונית מאוד, מוזמנות/ים מאוד לנסות! אשמח לשמוע מה דעתכן/ם!

למי שאין לה זמן בכלל, יש עוד טיפ. אני משתמשת בחמאת שיאה אורגנית בתור משחת שפתיים. היא מעולה. פשוטה. לא יקרה ואין לה ריח ספציפי כך שכולם (גם הגברברים) שמחים בה בבית.

הנה המתכון:

משחה קטיפתית לשפתיים

רכיבים:

1 כף דבש

1 כף שמן שקדים

1.5 כפית שעוות דבורים

5 טיפות שמן אתרי (לא חובה): יכול להיות מנטה, לבנדר, גרניום – מה שאתם אוהבים.

אופן ההכנה:

  1. ממיסים את הדבש, שמן השקדים והשעווה בסיר כפול (סיר בתוך סיר גדול יותר, עם מים חמים).
  2. כששעוות הדבורים נמסה לגמרי, מערבבים היטב ומסירים מהאש.
  3. מוסיפים שמן אתרי, אם בחרתם להשתמש בו, ומערבבים.
  4. מעבירים את הסיר הפנימי לתוך קערה עם מי קרח. בוחשים מהר תוך כדי קירור כדי לשמור על פיזור אחיד של הדבש, ולמנוע ממנו להפרד ולשקוע.
  5. כשהמשחה אחידה וסמיכה, אבל עדיין ניתנת למזיגה, העבירו את המשחה לצנצנת יפה ואטומה לנוח לפחות שעתיים לפני השימוש הראשון.

אם תרצו, אתן/ם מוזמנות/ים להרשם למועדון החברים שלנו, ולקבל עדכונים על תוכן חדש ומגניב שאנחנו מעלים! ההרשמה ממש פה, בתחתית הדף!