דף הבית Blog טיפוח העור ופתרון בעיות עור טיפול טבעי בכפות הרגליים

טיפול טבעי בכפות הרגליים

מאת: סמדר אוקו ונועם לוי, "מיכל סבון טבעי"

עם סיום החורף ועלית החום כפות הרגליים משתחררות מהגרביים והמגפיים לטובת הסנדלים הקיציים ופתאום נחשפות לעינינו ולתשומת ליבנו. עור כפות הרגליים הוא העבה ביותר בגוף ונוטה להתייבש ולהעלות על עצמו שכבת עור עבה, נוקשה ומעצבנת.

היסטורית, זו הייתה תכונה חיונית לאבותינו שהסתובבו יחפים בעולם ריק מאספלט, אבל הצורך הזה כבר חלף מהעולם והיום רק מזיק. נדבר כאן על מספר בעיות עיקריות הנוגעות לכפות רגלינו ומציקות לרבים כל כך מאיתנו – יובש ובקעים, פטרת ונטייה לנפיחות ובצקת אחרי עמידה ממושכת.

מבחינה טיפולית-הוליסטית, כפות רגלינו הן איבר מעניין ביותר משום שהן מייצגות את הגוף השלם ויכולות להצביע על מבנה הגוף נפש שלנו ועל דרכנו בחיים. הן מחברות אותנו לקרקע ומייצבות אותנו עם כל צעד ושעל וסופגות את כל השינויים בגוף, במשקל וביציבה שלנו. לכן, למרות שקל מאוד לקחת את כפות רגלינו כמובנות מאליהן, הטיפול בהם חשוב מאוד ומשפיע על כלל הגוף.

מדבר חרבה – יובש בכפות הרגליים

יובש בכפות הרגליים גורם בדרך כלל לבקעים וחריצים בעור, שאינם כואבים מאוד, אך מפריעים מאוד אסטטית. במצבים קיצוניים יותר, בקעים אלה מעמיקים עד כדי שנוצר דימום וזיהום. מצב כזה מסב כאב ואי נוחות רבים ומשמעותיים למי שסובל ממנו.

כאשר באים לבחור מוצר מוכן לטיפול ביובש בכפות הרגליים, ראוי לבדוק אם אחד המרכיבים הראשונים ברשימה הוא שמן מינראלי. רכיב זה יכול להופיע בשם פטרוליום או ווזלין.

השמנים המינרלים מופקים מנפט והם עוטים על העור שכבה שאינה נספגת, אוטמת את העור ונותנת תחושה של גמישות ולחות. בטווח הארוך הגוף מפסיק להפריש לחות טבעית, ולכן מוצרים אלו מביאים ליובש מוגבר ותלות כרונית במוצר. (יש אצלנו משחה שמבוססת על חמאת שיאה, שמן שקדי ושמנים אתריים)

עשה זאת בעצמך – טיפול בכפות רגליים יבשות

אפשר להכין לבד ובקלות משחה מצוינת מחומרים טבעיים הנספגים לתוך העור, מרככים אותו, מזינים ותורמים לריפוי הרקמות.

חמאת שיאה היא המתאימה ביותר לריכוך עור קשה (גם מרפקים, ברכיים וכד'). מכיוון שהיא קצת מוצקה מידי בפני עצמה וקשה לשימוש, רצוי לרכך אותה עם שמן ניגר (נוזלי) בחום החדר כגון שמן זית או חוחובה מכבישה קרה. שמנים אלה מרככים ובעלי סגולות ריפוי לעור בפני עצמם.

איך עובדים עם חמאת שיאה?

ממיסים את חמאת השיאה בסיר כפול כמו שממיסים שוקולד ומוסיפים כ-10-15% שמן נוזלי. רצוי לא לחמם לחום גבוה מהנדרש להמסה, וכן לא "לבשל" למשך זמן ארוך, כי זה פוגע בתכונות השמן. לכן, ברגע שזה נמס, אפשר לכבות את האש. חמאת השיאה תישאר נוזלית ואפשר לעבוד איתה. אם היא מתחילה להתקשות חזרה, מדליקים שוב את האש.

בכדי לבדוק את המרקם מוציאים טיפה מהתערובת לצלוחית קרה ונותנים לה להתקרר. אם התוצאה רכה מידי אז מוסיפים עוד חמאת שיאה לתערובת ואם היא נוקשה מדי מוסיפים מהשמן נוזלי.

לאחר שהגעתם למרקם הרצוי מוציאים לכלי זכוכית ונותנים לתערובת להצטנן מעט עד שהתערובת מסמיכה אך עדין לא מוצקה לגמרי. זה הזמן להוסיף שמנים אתריים שיוסיפו ניחוח ופעילות משקמת לעור.

ערבבו 7-10 טיפות תערובת שמן אתרי או שמן אתרי בודד על כל 10 גרם משחה. חשוב לדעת ש-45 גרם משחה הם כ-50 מ"ל. בקיצור, מדובר בכ-35 טיפות לצנצנת קרם מצויה של סביב ה-50 מ"ל.

שמן אתרי של מור, המופק משרף, יטפל בעור יבש ומבוקע באופן פלאי ממש. השמן האתרי הנפלא הזה משקם ומשמר את העור טוב כמו השרף את העץ עצמו ומטפל בעיקר בכל הקשור לבסיסי הגוף – כפות הרגליים ורצפת האגן. הניחוח שלו כבד, מרגיע ומקרקע. אם רוצים, ניתן ליצור ניחוח קליל יותר עם שמני הדרים, לבנדר ושמנים בעלי ריח לימוני.

איך לא מאכילים את פטריות הרגלים?

לסובלים מפטריות בעור הרגליים מומלץ להשתמש רק בבסיס של חמאת שיאה וחוחובה בלבד. זאת מהסיבה החשובה ששמנים אלו לא מתעכלים היטב ע"י פטריות. לעומת זאת שמני בסיס אחרים מהווים להן ממש בסיס הזנה והתרבות.

איך מכינים משחה לטיפול בפטריות רגליים?

עוקבים אחרי הוראות ההכנה שפירטנו למעלה. למשחה העשויה מחמאת שיאה ושמן חוחובה יש להוסיף שמן אתרי עץ התה במינון של 10-12 טיפות ל-10 גרם משחה. למי שלא אוהב את הריח הרפואי של עץ התה ניתן להחליף חלק מהמינון בשמן אתרי פלמה רוזה או עשב לימון (עשב לימון פוטוטוקסי ואין לחשוף את העור המטופל לשמש כ-3 שעות לאחר מריחה).

לטיפול משלים וחשוב מאוד, יש לטפטף עץ התה גם בנעליים ולהשרות את הגרביים במים עם עץ התה לפני הכביסה כדי הטיפול לחטא גם אותם ולמנוע הדבקה מחדש.

רגליים נפוחות – לא חובה

אלו העומדים על הרגליים כל היום, בין אם זה ליד הקופה, טיגון השניצל או סביב הפיגום, יודעים היטב מה משמעות המילה רגליים נפוחות.

אם אתם חוזרים בסוף היום עם רגליים עייפות ונפוחות, השתמשו בשמנים הממריצים את זרימת הדם והנוזלים, מרעננים ומחדשים כגון גרניום, עשב לימון, אשכולית ונענע.

יש כמה אפשרויות שימוש. אפשר להכין משחה מכל השמנים אלו או חלקם כמו שתיארנו למעלה. אפשרות אחרת היא לעשות אמבטיית גיגית לרגליים עם מים פושרים עד קרירים ולטפטף פנימה מספר טיפות של שמן אתרי.

אחרי הטיפול במריחה או בטבילה בשמנים יש להרים את הרגליים על כרית, מעל גובה הברכיים לחצי שעה, לנשום עמוק ולקום מחודשים.

 

+

פרטיות ואבטחת מידע

חברת מיכל סבון טבעי מכבדת את פרטיות לקוחותיה, ורואה ערך רב ומטרה בשמירה על פרטיותם ובטחון המידע של הלקוחות. אנו מתחייבים כלפי הלקוחות לקיים את המדיניות המפורטת להלן (להלן: "מדיניות הפרטיות"). מטרת מדיניות זו היא להסביר כיצד אנו פועלים בכל הקשור לפרטיות שלך, ולשימוש במידע האישי (כהגדרתו לפי דין, להלן: "מידע אישי") הנמסר לנו על-ידך או נאסף על ידינו במהלך ההתקשרות שלך עמנו והשהייה שלך בחברה.

ככלל, אינך חייב/ת למסור לנו מידע אישי. עם זאת, ייתכן ובמהלך השימוש ו/או הגלישה באתר ו/או בשירותי החברה, תמסור לנו אתה, מרצונך החופשי, פרטים ומידע אודותיך, בין היתר לצורך רכישת מוצרים וביצוע הזמנות, יצירת קשר, השתתפות בהגרלות, מילוי של טפסים מקוונים באתר, רישום לשירות או רשימה כלשהם, וכו'. זאת, בין אם הדבר נעשה בצורה ישירה ו/או בצורה עקיפה באמצעות מערכות צד ג' ו/או שותפים עסקיים ו/או צדדים שלישיים הקשורים בחברה.

כמו כן, יתכן כי חלק מהשירותים באתר, בהווה או בעתיד, כרוכים בהרשמה. כמו הרשמה להצטרפות למועדון הלקוחות שלנו. במסגרת הרשמה שכזו ו/או ביצוע הזמנה ייתכן כי תידרש למסור מידע אישי, כדוגמת שמך, כתובתך, דרכי ההתקשרות שונות עמך (טלפון, מייל), ובמקרים מסוימים ייתכן שגם מספר זהות (לצורכי אימות) ופרטי כרטיס אשראי לצורך חיוב הזמנות שתהיה מעוניין לבצע. פרטים ומידע זה יישמרו בכרטיס לקוח ייעודי שיפתח עבורך במערכותינו. השדות שחובה למלא לצורך הליך ההרשמה, יסומנו במפורש. בלי למסור את הנתונים המתבקשים בשדות שיסומנו, לא תוכל להירשם לביצוע הפעולות הטעונות רישום.

אתה אינך חייב לספק לנו מידע זה, אך לצערנו במקרים מסוימים אם לא תספק לנו מידע זה, לא נוכל להעניק לך את השירותים המבוקשים על ידך. כך למשל, לא תוכל לבצע הזמנה של מוצרים באתר או לקבל הודעות ועדכונים אודות מבצעים ללא מסירת פרטים אישיים מסוימים כנדרש בתהליך הרישום ו/או ההזמנה (כגון כתובת או פרטי תשלום).

כאמור, אתה אינך נדרש על-פי חוק למסור לנו כל מידע, ועל כן העברת מידע מצידך נעשית מרצונך ובהסכמתך, ובאחריותך הבלעדית. ככל שתמסור או תעלה כל מידע אישי לחברה או לאתר, הינך מצהיר בזאת כי המידע שתמסור ו/או תעדכן באתר, הינו נכון אמין ומדויק וכי הנך מוסר את המידע בשמך ועבור עצמך בלבד, או שהורשת כדין למסור מידע זה עבור אחר, ובכל מקרה תהא אחראי באופן בלעדי למסירת מידע זה.

מעבר לכך, האתר משתמש בכלים אוטומטיים לצורך אפיון השימוש שלך באתר ושיפור חווית הגולש. כלים אלו אוספים מידע כללי אודות פרטי ההתחברות והגלישה שלך, ובין היתר עלולים לאסוף מידע בנוגע לזמני ואופני השימוש באתר, פרטי ספק שירותי האינטרנט שלך, כתובתך בפרוטוקול האינטרנט (כתובת IP) ושם המתחם לצורך גישה לאתר, מיקום המכשיר בו נעשה שימוש בגישה לאתר, סוג הדפדפן שלך ופרטים נוספים המעידים על אופן השימוש באתר.

במסגרת כך, אתר האינטרנט שלנו משתמש ב"עוגיות" (Cookies) ובאמצעים טכנולוגיים אחרים ודומים (Pixel, Web Beacons, וכיוצ"ב) לצורך ניהולו השוטף והתקין של האתר ולצורך שיפור השירותים הניתנים באמצעותו. כלים אלו מטמיעים למעשה קבצי מידע קטנים בדפדפן ו/או מכשיר של המשתמש הגולש באתר, ומשמשים את האתר והמערכות הפועלות בו, לזיהוי של המשתמש ואיסוף מידע אודות ההתנהלות שלו באתר. חלק מה- Cookies הללו נועדו לאפשר את פעילות האתר בצורה תקינה ומאובטחת. חלק אחר, נועד לאפשר לנו לזהות את העדפותיך האישיות ולהתאים את הגלישה והפרסומות באתר עבורך.

אם אינך מעוניין לקבל Cookies בעת הגלישה באתר שלנו, אתה יכול להימנע מכך על ידי שינוי ההגדרות בדפדפן שלך וחסימת האפשרות להטמיע Cookies אצלך. כמו כן, אתה יכול למחוק את היסטוריית הדפדפן שלך בכל עת, ובמסגרת כך גם למחוק את ה- Cookies שהוטמעו אצלך. עם זאת, חשוב לדעת כי הדבר עלול לפגוע בחוויית השימוש באתר.

אנו עושים שימוש במידע שלך לצרכים סטטיסטיים, יחד עם מידע של לקוחות אחרים, לצורך שיפור השירות וייעול הפעילות שלנו בחברה, וזאת תוך שמירה על פרטיותך, וצמצום השימוש בפרטיך האישיים היכן שהדבר מתאפשר.

לבסוף, אנו עשויים לעשות שימוש בפרטי הקשר שאתה מוסר לנו על מנת להעביר אליך הצעות שיווקיות ומסחריות כאלה ואחרות, הודעות אודות מבצעים ואירועים מיוחדים, שליחת ניוזלטר מבצעים ועדכונים תקופתי והתאמה של הצעות אלו לצרכים שלך. זאת יש להדגיש, בכפוף להוראות הדין, ולקבלת הסכמתך במקרים המחייבים זאת. בכל מקרה בו אינך מעוניין להמשיך וליהנות מהצעות שיווקיות ומבצעים אלו, אתה כמובן יכול לפנות אלינו ולבקש כי נסיר אותך מרשימות התפוצה שלנו.

על-פי חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א – 1981, כל אדם זכאי לעיין במידע השמור במאגר מידע ומתייחס אליו. זכות זו כמובן עומדת גם לך. כמו כן עומדת לך הזכות לבטל ולמשוך כל הסכמה שניתנה על ידך לשליחת דיוור ישיר ודואר פרסומי. פניות מעין אלו ניתן להפנות אלינו באמצעות כתובת הדוא"ל המפורטת בתחילת מדיניות זו. אנו נגיב ונשיב על פנייתך בהקדם.

לעולם לא נעביר את פרטי הקשר שלכם לשום גורם שלישי. אנחנו רציניים לגבי אבטחה ועושים הכל לאבטח את המידע בטכנולוגיות המתקדמות ביותר.

אנו מחויבים לאבטחת ושמירת המידע שלך, ועושים שימוש באמצעי אבטחה מקובלים ומתאימים על מנת לשמור ולהגן על שלמות וסודיות המידע הנשמר במערכותינו.

עם זאת, ובדומה לכל מערכת אחרת, אנו איננו יכולים להבטיח בצורה מלאה ומוחלטת את בטיחות מערכותינו, ועל כן אנו איננו מתחייבים שמאגרי המידע שלנו יהיו חסינים בצורה מוחלטת מפני כל חדירה ו/או גישה בלתי מורשית.

כל המידע הרגיש מוצפן בטכנולוגיות מובילות, העומדות בתקן PCI-DSS המחמיר, ומאושר על ידי חברות האשראי. פרטי האשראי שלכם לא נשמרים אצלנו בשום מקום. החיוב מתבצע ישירות מול המחשבים המאובטחים של חברת הסליקה.

החברה נוקטת באמצעי זהירות מקובלים על מנת לשמור, ככל האפשר, על סודיות המידע. במקרים שאינם בשליטת החברה ו/או הנובעים מכוח עליון, לא תהא החברה אחראית לכל נזק מכל סוג שהוא, ישר או עקיף, שייגרם ללקוח, אם מידע זה יאבד ו/או יעשה בו שימוש לא מורשה.

החברה מתחייבת שלא לעשות שימוש במידע המסופק לה ע"י הקונים אלא על מנת לאפשר את הרכישה באתר מכירות ובהתאם לכל דין.

 

+

טיפול בהזמנה ומדיניות משלוחים

כל ההזמנות מטופלות ונשלחות בימי עסקים (ראשון עד חמישי) ויוצאות ממפעלנו לחברות השליחויות בין 24 עד 48 שעות מרגע ביצוע ההזמנה ברוב המקרים. 

הזמנות שייקלטו בימים שישי או שבת יטופלו רק ביום ראשון העוקב. 

הזמנות שייקלטו במערכת ההזמנות בחגים או בחול המועד, יטופלו לאחר החג.

הזמנות שייקלטו במערכת ההזמנות בזמן מבצע או עומס חריג אחר יטופלו על ידינו במהירות האפשרית. 

החברה תדאג לאספקת המוצר ללקוח לכתובת המופיעה בהזמנה או לנקודת האיסוף שנבחרה.

המשלוח יוצא כאמור מאיתנו לחברת השליחויות (בדר"כ בתוך 24-48 שעות למעט שישי-שבת, חגים וזמנים חריגים בהם עלולים להיגרם עיכובים בזמני האספקה).

ברגע שהחבילה מתקבלת בחברת השליחויות, היא מנופקת ללקוח עד 3 ימי עסקים למקומות מרכזיים ועד 5 ימי עסקים (כלומר פעם בשבוע) למקומות רחוקים עם שליח עד הבית באמצעות חברת השליחויות HFD. 

עם חברת השליחויות Boxit, לוקח לחבילה 48 שעות מיום שהמשלוח מגיע לחברת השליחויות עד שהיא מגיעה לנק' האיסוף שנבחרה ע"י הלקוח.

המשלוחים מתבצעים בדר"כ בין השעות 8:00 ל-18:00, לכן מומלץ לבחור משלוח לכתובת שבה יודעים כי תשהו במהלך שעות אלה, למשל כתובת מקום העבודה. 

עלויות המשלוח: 

בבוקס איט לנק' איסוף, המשלוח בהזמנה עד 85 ש"ח כולל, הוא בעלות של 7 ש"ח ומעל 85 ש"ח בחינם.

עם שליח עד הבית, בהזמנה עד 85 ש"ח כולל, העלות היא 15 ש"ח, מעל 85 ש"ח- 10 ש"ח ומעל 300 ש"ח- בחינם.

החברה לא תהא אחראית לכל איחור ו/או עיכוב באספקה ו/או אי-אספקה, שנגרמה כתוצאה מכוח עליון ו/או מאירועים שאינם בשליטתה.

משלוח המוצר יבוצע לכתובת שנמסרה ע"י הלקוח בעת הרכישה.

לקוח שמעוניין לאסוף את המוצר ממשרדי החברה, צריך לבצע הזמנה טלפונית ולבקש זאת בבירור. 

מחיר המוצר באתר אינו כולל את עלות המשלוח.

+

מדיניות החזרות וביטולי עסקה

הנכם רשאים לבטל את העסקה בכפוף ובהתאם להוראות חוק הגנת הצרכן, התשמ“א-1981 (להלן: “חוק הגנת הצרכן“) על ידי מתן הודעה לחברה בדואר אלקטרוני info@sabonmichal.co.il  או בטלפון 04-9930343.    

אתם זכאים להחזיר ולקבל החזר תשלום על כל מוצר שנרכש באתר והוא שלם, בתנאי והוא לא נפתח, לא נעשה בו שימוש, הוא מצוי באריזתו המקורית, תקין וללא פגע מכל מין שהוא. בתנאי שהוא נשלח חזרה בתוך 14 יום מתאריך הגעת המשלוח אליכם. ההחזר יעשה בדואר רשום לת.ד. 25, פארק תעשייה דלתון, 1381100 או באמצעות אדם שיגיע מטעם הלקוח לחנות המפעל בדלתון. את הפריטים המוגדרים עדינים – משמע, שעלולים להישבר או להינזק בשליחה – יש לארוז כראוי.  

לביטול עסקה בתוך 4 חודשים (בתנאי שההתקשרות בעסקה כללה שיחה, גם אם בדוא"ל, בין העוסק לצרכן), זכאי: אדם עם מוגבלות לפי הגדרתו בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, כל מי שמלאו לו 65 שנים, עולה חדש- עד 5 שנים מהיום שניתנה לו תעודה עולה או תעודת זכאות כעולה. 

הזיכוי יינתן לאחר הגעת המוצר אלינו. אין צורך לפנות לחברת האשראי על מנת לבטל את העסקה – אנחנו כבר נטפל בכך בשבילך. 

במקרה של מוצר שהוכח כפגום או שהתגלתה אליו רגישות או שישנה בעיית תיאום ציפיות כלשהי, נשקול לזכות אתכם או להעניק קופון לרכישת מוצר באתר או לשלוח מוצר חליפי, כל זאת על פי שיקול דעתנו ודיון במקרה הספציפי. 

בהתאם להוראות חוק הגנת הצרכן, במידה ובחרת לבטל את העסקה מכל סיבה לבד מהסיבות הבאות: פגם במוצר, אי התאמה בין המוצר לבין הפרטים שנמסרו לך, או במקרה של אספקת מוצר שגוי, או במידה והחברה הפרה את ההסכם, רשאית החברה לגבות ממך דמי ביטול חד פעמיים בשיעור של 5% מגובה הרכישה המוחזרת, או 100 שקלים חדשים, לפי הנמוך מביניהם, כקבוע בחוק (להלן: “דמי הביטול“). עלות משלוח החזרת המוצר תהא ע“ח הלקוח.

אם ביטול העסקה יתבצע לאחר שהלקוח כבר קיבל את המוצר לרשותו, הלקוח יישא בעלות משלוח המוצר חזרה לחברה, זאת בנוסף לדמי הביטול.

לא ניתן לזכות כרטיסי דיירקט, אבל ניתן לזכות כרטיס אחר במידה וישנו. יש לקחת בחשבון שזמן ההחזר עלול להתארך בהתאם להסכם שלך עם חברת האשראי. לחילופין ניתן לקבל קופון לרכישה באתר.

במידה והלקוח ביצע הזמנה באתר באמצעות גיפט-קארד ובחר להחזיר את הפריטים, ניתן להחליף אותם במוצרים שווי ערך בהתאם למדיניות ההחלפות. רק הלקוח ששילם עבור הגיפט-קארד יוכל במקרה של החזרה לקבל זיכוי בגין המוצרים.

לקוח שמעוניין להחזיר אלינו מוצרים שקיבל במתנה- אם המוצרים חדשים ולא פתוחים, ניתן לשלוח אלינו בדואר ולקבל קופון לקניה באתר בשווי המוצרים.

לגבי החזרה והחלפה במידה והמוצר נרכש בחנויות שמוכרות את מוצרי מיכל סבון טבעי- בכל אחת מהחנויות שמוכרות את המוצרים שלנו ניתן להחזיר ולהזדכות או להחליף פריטים שווי ערך שרכשת באותה החנות במידה והמוצר פגום או שהתגלתה רגישות למוצר. תוך 30 יום מרכישת/ קבלת הפריט ובהתאם למדיניות שירות הלקוחות של החנות. 

רשימת החנויות המלאה: https://sabonmichal.co.il/map

באופן כללי, ניתן להזדכות או להחליף מוצר שהתוקף שלו הוא שנה ומעלה. מוצר שפג תוקפו לא יוחלף ולא יינתן בגינו זיכוי.                                                                                                                                                                      

מדיניות ביטול העסקה המפורטת לעיל תחול רק ביחס למוצרים שנרכשו באתר ובחנויות שמוכרות את המוצרים של מיכל סבון טבעי לפי הרשימה שפורטה למעלה. החברה לא תטפל בהחזרת מוצרים שנרכשו באמצעות מקור אחר.

החברה לא תהא אחראית לכל נזק ישיר או עקיף הנובע משימוש שגוי במוצר לרבות כל נזק מקרי, מיוחד, עקיף או תוצאתי – ככל שהחוק מתיר זאת. על הלקוח חלה האחריות וכל סיכון וחובות עבור אובדן, נזק וחבלה לגופו ו/או לרכושו ו/או לרכושם ו/או לגופם של צדדים שלישיים, הנובעים מהשימוש ו/או אי השימוש במוצר, למעט במקרים בהם נקבע כי הנזק האמור נגרם עקב רשלנותה הבלעדית של החברה.

היי חברים! עגלת הקניות שלנו סגורה בשבת. נשמח להיפגש שוב במוצ"ש :).

חזרה לדף