חומרים פעילים בקוסמטיקה – השכלה כללית

חומרים פעילים

חומרים פעילים בקוסמטיקה זה עולם. אני מניח שאף פעם לא קמתם בבוקר עם השאלה המסקרנת: מי זכה השנה בתערוכת Incosmetics במדליית זהב השנה? מי לקח על חדשנות? מי לקח על החומר הפעיל? מי לקח בפרס למוצרים אקולוגיים?

פעיל, יעיל, מהיר

העולם במירוץ אחר קוסמטיקה פעילה יותר. הכתמים צריכים להתבהר, הקמטים להתיישר, ריחות הגוף להתפוגג – רצוי לנצח. והכול צריך לקרות יעיל יותר, מהר יותר וחזק יותר. אנחנו לגמרי בעד הקדמה הזו, ועוקבים בעניין אחרי כל הפיתוחים הכי מעניינים. יש במוצרים שלנו כמה וכמה חומרי גלם שזכו במדליות זהב וכסף בינלאומיות על החומר הפעיל הטוב ביותר ועל חדשנות. אבל, תמיד יש לנו אבל…

 

אולי קודם כדאי להגדיר מהו חומר פעיל. בעצם, לכל חומר יש פעולה כלשהי במוצר קוסמטי. אחד מסמיך (כמו גואר גם – שמופק מחרובים), אחד מקציף (כמו, בצד האפל, SLS), אחד נותן לחות (כמו שמן המפ או חמאת שיאה). אבל כשאומרים "חומר פעיל" מתכוונים לחומרים שנועדו לעשות פעולה מאוד ממוקדת, בדרך כלל לטפל בבעיה ספציפית – כמו הבהרה של העור או ביטול של קמטים. בדרך כלל אלו חומרים שמשתמשים בהם במינון נמוך יחסית והם עולים המון המון. עשרות פעמים יותר מהחומרים ה"פושטים".

 

אלו חומרים שמושקע בהם מחקר פיתוח ביוכימי אינטנסיבי של חברות חומרי הגלם, והם לרוב הפטנטים והגאווה של החברה שגילתה ושכללה אותם.

תמיד יש לנו "אבל"…

עכשיו ל"אבל…": מעצם ההגדרה שלהם, חומרים פעילים נועדו ללכת "נגד הטבע" – לשנות את המצב הקיים על ידי פעולה חיצונית.

זה הרבה פעמים לא הדבר הבריא לעשות, וצריך המון שיקול דעת כשמתעסקים עם זה. הרבה חברות קוסמטיקה יהיו מוכנות לעשות הרבה מאוד כדי שהמוצר שלהן יהיה הכי פעיל בעולם ויימכר בערמות – וזה לא טוב לשיקול הדעת. חשוב שתדעו ששיקול הדעת על הבריאות שלכם נמצא *רק* אצלכם, כי לצערנו אין באמת מי ששומר עלינו באופן יסודי.

איך אנחנו ניגשים לחומרים פעילים

אנחנו ניגשים לבחירת חומרים פעילים מכמה זווית – הראשונה היא שהגוף שלנו הוא לא האויב. נכון, אנחנו רוצים להראות הכי מעולה שאפשר ולא להסריח ביום חמסין, אבל זה לא יכול לבוא על ידי רמיסת הבריאות שלנו.

כשאנחנו בוחנים כל חומר גלם למוצרים שלנו, ובפרט חומר פעיל, אנחנו קודם כל חוקרים לעומק את מידת הבריאות שלו. אם יש בו סיכון בריאותי – הוא נפסל על הסף. ואם אנחנו לא מוצאים דרך לעשות את הפעולה הרצויה עם חומר פעיל שעובד בצורה בריאה – אז אנחנו פשוט לא עושים את זה ולא מפתחים את המוצר – יהיה מבוקש ונמכר ככל שיהיה. הבריאות יותר חשובה.

 

השנייה היא שיש היום ביקוש אדיר (איזה כיף!) לפיתוח של חומרי גלם "ירוקים" ובריאים. זו החזית הכי חמה בעולם הקוסמטיקה, ואנחנו ממש בתוכה. יש יבול מדהים של חומרים פעילים טובים ויעילים שהולכים "עם הטבע" ולא נגדו. זה מאפשר לנו לבחור ולברור בזהירות מתוך מאות החומרים הפעילים החדשים כמה כוכבים זוהרים.

 

סיכום

אחרי המון מחקר מצאנו כמה וכמה כאלה, והם מככבים במוצרים שלנו כמו בקרם אנטי-אייג'ינג שלנו, במסכת בוץ ים המלח, וכמובן בסרום לפנים המעולה והאהוב. אנחנו כל הזמן לומדים ומשתכללים, ואנחנו מאוד מתרגשים מחזון הפיתוח שלנו, של מוצרים טבעיים, בריאים, טהורים וצמחיים, שהם גם עתירי ידע ופעילות ברוכה. 

להתראות בינתיים,

נועם ומיכל.