שמן לבנדר – המדריך המלא

הרקע והחיבור האישי שלי

הפוסט הזה, כמענה לאחת מבקשות הקהל, הוא ראשון בסדרה של פוסטים שידברו על שמנים אתריים. רקע, הצעות לשימוש, הוראות הפעלה ומתכון. מקווה שתשמחו בהם.

שמן לבנדר היה הראשון שהתחברתי אליו בהיכרותי עם שמנים אתריים, אי שם בתחילת דרכה של מיכל סבון טבעי. תוך כדי חיפוש חומרי גלם והרכבת מתכונים למוצרים הראשונים שלנו, התחלתי בין היתר לקרוא על שמנים אתריים ואחד הראשונים והמובילים תמיד היה שמן הלבנדר. בכל אתר אינטרנט. בכל ספר מקצועי. הוא כל כך רחב בשימושים שלו, בתועלת שלו לבני האדם, והריח שלו הוא כזה קונסנזוס (ברוב המקרים) שנראה כאילו אי אפשר בלעדיו.

היום, כמעט תמיד תמצאו אצלי שמן לבנדר בכיס או בריצ'רץ' הקטן של תיק הצד שלי. (או שמן עץ התה. אבל עליו אכתוב בפעם הבאה). בעלי תמיד צוחק עליי שאני אשה של שמן אחד.

איך משתמשים בשמן אתרי לבנדר?

אפשר להשתמש בו במבער או לטפטף טיפה על דש הבגד, או על קצה הכרית. אפשר לדלל אותו בשמן נשא ולהשתמש בו בעיסוי, או כשמן גוף למטרות שונות (תיכף אפרט). אפשר פשוט לנשום מפית עם כמה טיפות של שמן לבנדר. יש מלא דרכים ומלא דברים שהוא יכול להועיל בהם.

כמה מהשימושים הנפוצים אצלנו בבית לשמן לבנדר:

בקבוק שמן לבנדר מדולל בשמן נשא

ראשית, תמיד יהיה בקבוק של שמן נשא (כמו שמן שקדים נניח) עם כמות טובה של שמן לבנדר בתוכו, מונח על מדף השמנים. הוא יועיל למגוון שימושים.

כאב אוזניים

אם כואבת האוזן, אחמם מעט מהשמן הזה (ואז עדיף ששמן הנשא יהיה שמן זית באיכות מעולה), אטבול פיסת צמר גפן ואשים באוזן הכואבת. אפשר ומומלץ להניח את כף היד על האוזן אחר כך לכמה דקות. זה מרגיע מאוד, וגם מחמם את השמן בתוך האוזן ומזרז את הריפוי.

במקביל, עם אותו שמן, מומלץ ממש לעשות עיסוי ממעל לאוזן, סביב לה עד למטה, לסנטר. וכך שוב, בעדינות ממש. השמן מחטא ומעודד ריפוי והעיסוי מזרים את מה שנתקע שם וצריך לצאת.

עקיצות וגירודים

טיפול בעקיצות מגרדות של יתושים, גירוד וגירוי ממפגש לא נעים עם סרפד או כוויות בדרגה לא גבוהה, אפשר בשמחה עם שמן הלבנדר המדולל בשמן שקדים או אחר. פשוט מורחים כמות נדיבה על העור, ואפשר עוד לפי הצורך עד לרגיעה.

כאבי ראש, סינוסים וגרון

אם כואב הראש, או שהסינוסים סתומים, או שהגרון כואב, עיסוי עם שמן נשא ושמן לבנדר עושה פלאים. הוא מרגיע, מעודד ריפוי וממש עוזר.
קצת יותר מפורט. לכאב ראש מעסים את הרקות עם השמן המדולל, אם הסינוסים גדושים, מורחים את השמן על הפנים וטופחים על האזורים הסתומים עם האצבעות כדי לשחרר את החלקים התקועים. אם הגרון כואב, מעסים את הצוואר מבחוץ מלמעלה למטה.

להרגעה

להרגעה עמוקה אפשר לנדף שמן לבנדר בחלל החדר במבער, או להריח שמן לבנדר שטופטף על דש של בגד או על מפית בד. זה ממש נעים ועוזר.

טיפה לבנדר על הכרית או בחלל החדר יעזרו להירגעות לפני שינה לילדים.

עיסוי כפות רגליים עייפות

אחרי טיסה או בחזרה ממסע, אפשר לעסות כפות רגליים עייפות וכואבות עם שמן לבנדר מדולל או כמה טיפות שמן לבנדר על בד לח. עיסוי כזה הוא מרענן ומרגיע כמעט מיד.

ולסיום מתכון.

המתכון הוא עבור ייצור ביתי של:

שמן גוף להרחקת יתושים

חומרים:

חצי צנצנת שמן נשא (כמו שמן שקדים אורגני בכבישה קרה, שמן סזית, חמאת שיאה). נניח 100 מ"ל.

1 מ"ל שמן לבנדר לתינוקות וילדים, 2 מ"ל שמן לבנדר לילדים גדולים ומבוגרים. זה יוצא בין 20 טיפות ל 40 טיפות שמן לבנדר לכמות הזו של שמן שקדים.

אם יש שמן אתרי עשב לימון בבית, אז אפשר להחליף חצי מהכמות של שמן הלבנדר בשמן אתרי עשב לימון. זה ייצור סינרגיה טובה יותר בפעולת דחיית היתושים.

אופן ההכנה: סוגרים את הצנצנת ומשקשקים היטב. זהו. בפשטות, חומר בטוח לשימוש שדוחה יתושים. לא צריך לקנות מוצר מיוחד. לי זה עובד עם היתושים הגליליים אני מקווה שגם לכם:).

אפשר להחליף את שמן השקדים בחמאת שיאה כחומר הבסיס היתרון הוא שזה ייצור מוצר שהוא משחה, ללא נזילות. האפקט אותו אפקט.

* חשוב חשוב. אני כותבת מנסיוני האישי. כאשה. כאמא. כאדם פשוט. כמי שהתרופות הכמעט יחידות בבית שלה הם שמנים אתריים. אין כאן משום הוראה לעשות כך, או הבנה שזו הדרך היחידה הנכונה, אלא רצון פשוט לשתף אתכם בעולם המופלא הזה של שמנים אתריים. כמובן שבכל מקרה שבו צריך לגשת לרופא, זה יהיה הדבר הנכון לעשות, ואין המלצה זו באה במקום פעולה זו.

* הוראות משרד הבריאות אוסרות עליי להמליץ על שימוש ישיר של השמן על העור, אלא רק בצורתו המדוללת.

קישור לשמן שקדים אורגני בכבישה קרה אם תרצו לקרוא עליו:

https://sabonmichal.co.il/…/%d7%a9%d7%9e%d7%9f-%d7%a9%d7%a7…

 

להתראות בשמחות.

מיכל.